Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Een goede visco fan werkt net als een e-fan alleen als het nodig is en zal het dus, heel tegenstrijdig, nauwelijks doen. Wat een viscofan wel doet, is doorgaans in de 'altijd aan'-stand stuk gaan (ook weer vreemd), waar als een e-fan er stiekem mee uitscheidt om een of andere onzichtbare elektrische reden je er niks meer aan hebt mocht het een keer nodig zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 960
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Je hoort hem wel aangaan hoor
Maar net als met alles; het gaat een keer stuk. Sowieso zit een temperatuurmeter altijd standaard in een tellerhuis, en niet zonder reden. Misschien is een visco wat meer idiot-proof dan een e-fan, maar om dat nou een doorslaggevende reden te laten zijn.....
Berichten: 509
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Mijn vorige 2 serie raakte juist met een aanhanger of tijdens stationair draaien aan de kook, hier was de visco dus zo stuk dat hij helemaal niet blokkeerde. Heb hem zo gemolesteerd dat hij vast zat en dus lekker veel herrie maakte...
Berichten: 105
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2015
asterix schreef:Mijn vorige 2 serie raakte juist met een aanhanger of tijdens stationair draaien aan de kook, hier was de visco dus zo stuk dat hij helemaal niet blokkeerde. Heb hem zo gemolesteerd dat hij vast zat en dus lekker veel herrie maakte...
Weet je nog toevallig hoe je dat precies gedaan hebt?
Berichten: 509
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Volgens mij heb ik er toen een stuk elektriciteitsdraad tussen laten draaien, misschien niet de meest nette manier maar het werkte wel...
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Goeie, en spannend ook nog. Gat boren en houtschroeven erdoor. Ik zou het klepje manipuleren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 63
Topics: 16
Lid sinds: Nov 2011
Ik heb een visco koppeling liggen die in de 'continu-aan-stand' is terechtgekomen. Toch maar vervangen door een nieuwe. Mag gratis afgehaald worden.
Volvo 240 superpolar 1992