Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ruby 245
#1
Big Grin 
Zo laat ik ook hier is wat schrijven. 
Ben Maurice uit Lochem.
Zwerf hier al een tijdje rond op dit forum.
Al heel wat Volvo's gehad de afgelopen jaren.
Het begon allemaal met een witte 244 automaat van dacht ik bj '88.
Maarja die automaat dat vond ik maar niks. 
En was toen nog een stuk jonger en vond toen de 240 ook wel wat oudbollig dus ja er moest iets snels komen met een handbak.
Dat werd uiteindelijk een 850 T-5 estate bj 94 handgeschakeld heerlijke auto heel veel plezier van gehad.
Maar daar kwam uiteindelijk een eind aan een waslijst wat er aan moest gebeuren en besloten te demonteren omdat ze in die tijd ook maar weinig opbrachten compleet jammer maar helaas.
Hiernaast een 142 gereden was redelijk gaar dus ook uiteindelijk gesloopt.
Daarna kwam er een 940 2.3 estate bj 92 verkocht -> 850 2.5 sedan bj 95 gekocht om te slopen dus gesloopt -> 850 2.5 estate bj 95 verkocht -> 740 estate 2.3 bj 89 verkocht-> golf III 1.6 bj 92 gebruikt voor autorodeo ->850 T-5R estate bj 95 gesloopt -> 850 T-5R estate bj 95 geëxporteerd -> 240 2.0 polar estate bj 93 verkocht-> 240 super polar bj 92 verkocht -> Golf 4 variant 1.6 bj 04 meest saaie auto die ik ooit heb gehad en voor mij nooit weer een vw.
Interesse doe een pb en wie weet ben je binnenkort eigenaar van een golf.
Naast de vw heb ik al een behoorlijke tijd een 244 van het jaar 83 nog met een B23A dus met carburateur motor.
Niks geen poespas erop en eraan gewoon puur autorijden.
Dat hoort ook niet bij zon auto vind ik.
Wel een heleboel aan gedaan maar teveel om allemaal op te sommen.
Maar dit is meer een hobby auto.
Dus nu weer de overstap naar een (oude vertrouwde) 245 ruby red voor dagelijks gebruik.
Waar de hele Volvo story mee begon een 240 blijft toch mooi laten we maar zeggen... 
Het gaat om een 245 bordeaux rood 2.3 bj 92 best aardig bijgehouden.
Maar hij heeft/had een aantal bekende kwalen zoals, kapotte kachelmotor, roest bij wielranden en dorpels, lekke uitlaat, lekke schokdempers achter, interieur wat uitgeleefd, blanke laklaag die er deels niet meer is.
Natuurlijk olie lekkage standaard optie bij oude Volvo's haha Tongue .
En zo kan ik nog wel 100 dingen opnoemen denk ik.
Maar oke het doel is het ding weer deels op te knappen en technisch helemaal goed aanpakken.
Verlagen met 40 mm verlagingsveren en bilstein b6.
En een set mooie wielen eronder want dat wollige weggedrag vind ik maar niks. 
Maar binnenkort meer en zal er dan wat plaatjes bij doen. 
Laters.
Antwoord
#2
https://www.flickr.com/photos/149475855@N03/
Antwoord
#3
https://flic.kr/p/2eG4rEL
Hoe je zo'n flick foto invoegt is me een raadsel, maar die kleur is volgens mij dezelfde als mijn 242 Cool
Antwoord
#4
(16 February 2019, 01:09)simon schreef: https://flic.kr/p/2eG4rEL
Hoe je zo'n flick foto invoegt is me een raadsel, maar die kleur is volgens mij dezelfde als mijn 242 Cool

- Control-klik op foto en kies voor Paginabron. [Je komt zo in de HTML-code...]
Na een heel beetje zoekwerk kom je zoiets tegen eindigend op .jpg. https://farm8.staticflickr.com/7874/4705...0bd8_b.jpg
- Kopieer dit tekst gedeelte vanaf "http" tot en met "jpg".
- Ga naar jouw bericht en kies voor 'Voorbeeld weergeven"
- Klik op het ikoontje: "Afbeelding invoegen"
- Plak de gekopieerde tekst. Hoppa!


Krijg je dit:

[Afbeelding: 47054662052_f1cdc80bd8_b.jpg]
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#5
Slecht nieuws voor de 240 op dit moment een kapotte motor.
Maak je niet zo vaak mee met een 240 maarja eens moet de eerste keer zijn.
Dus mooi tijd om er een B230 FK erin te maken.
En afscheid te nemen van de B230F opzich een prima motor als ie het doet maar iets meer power zou leuk zijn.
Maar als je dan een wat grotere turbo wil wat kan je dan het beste nemen?
Want je ziet verschillende dingen sommigen kiezen voor mitsu 15G, 16T of zelfs 19T.
Maar je ziet ook andere merken en types die gebruikt worden.
Het hoeft niet heel hard en snel te gaan allemaal.
Maar het zou leuk zijn als je op een goede 200 pk uit kan komen en dat alles betrouwbaar blijft.
Het moet dus lang heel blijven.
Antwoord
#6
Wat ik me al een tijdje afvraag is hoe het met de compressie zit van een FK. Bij een hoge druk turbo hoort toch een lage compressie, is de compressie van deze lage druk turbo niet te hoog om er meer druk in te persen en de boel heel te houden?
Antwoord
#7
Tja er zijn er al vele voor gegaan die het al gedaan hebben dus het schijnt wel te kunnen.
Antwoord
#8
(24 March 2019, 20:22)simon schreef: Wat ik me al een tijdje afvraag is hoe het met de compressie zit van een FK. Bij een hoge druk turbo hoort toch een lage compressie, is de compressie van deze lage druk turbo niet te hoog om er meer druk in te persen en de boel heel te houden?

Een b230fk en b230ft zijn t zelfde qua onderblok. Inderdaad iets lagere compressie dan een b230f bijvoorbeeld.
Antwoord
#9
Allebei 8,7:1. De standaard B230FT in een 240 zou al een rap karretje opleveren. De M90 schakelt ook veel vlotter dan het lange-afstand-harken in de M47.
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...ouputs.htm
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#10
200 pk past mij ook wel... En hoe kom je dan geschikt aan een B230FT? 940 kopen?
Amazon 1967 B18
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)