Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startprobleem...
#41
Uit een compressietest blijkt ook wel of je kromme kleppen hebt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#42
Precies.
Maar ontsteking is toch kwestie van toren er weer achterop de kop en kabels op de goeie bougie? Of heb je de oude bobine aansluitingen en ontstekingsmodule weggeknipt?
Antwoord
#43
Net nog even snuffelen op deze site :

https://www.brickboard.com/RWD/volvo/546...ngine.html


leverde dit op:

According to my data, the VX cam lift is 11.37 mm intake and 10.65 mm exhaust, vs. 9.5 and 10.5 mm for the stock M cam on a B230. When I installed my VX cam last summer, I carefully cranked the engine over by hand several times to make sure there was clearance (before the timing belt was installed, with cam at max lift). No interference.

Zouden dus geen kromme kleppen kunnen zijn...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#44
Nou... het lek is wel boven denk ik.

Wytze Broerze kwam langs voor assistentie en dat heeft geholpen.
Eerst weer alle controles gedaan, ontsteking - vonk, brandstof timing etc. allemaal prima voorelkaar dus correct gemonteerd en geassembleerd.

Omdat hij toch op alle cylinders de compressie nog wilde meten de bougies er uit gehaald en starten om te meten.
Tot onze verbazing kwam er uit Cylinder #2 een hele hoop papier gevlogen, een hylarisch maar vooral een schaamtevol moment Sad Het zal toch niet he... Nou nog maar een paar keer flink doorstarten om alle papier er uit te blazen ha ha ha.

Afijn compressie was verder o.k, ruim binnen de marges dus bougies terug en starten maar. Helemaal naks en na inspuiten met remmenreiniger toch wel een paar hikjes. Brandstofrail los gehaald eigenlijk om te kijken of ze wel pulserend inspoten. Dus Wytze houdt de brandsfof rail een 5 centimeter boven hun gaten van het inlaatspruitstuk en wat gebeurd er, hij start en blijft lopen en nog mooi ook, wel een hoop lawaai natuurlijk maar ik zijn blij ;-)

Volgende week dus alles goed nalopen op papier (spruitstuk en intercooler), injectoren controleren en dan moet hij gewoon lopen. Een bizar verhaal toch, ter "lering ende vermaeck" ha ha. Een hele dure papiervernietiger zullen we maar zeggen.

Eigenlijk zat  "Volvo 142 B23 schreef: Zit er ergens nog een poetslap in je inlaat traject..." er nog het beste bij Smile
Weer heel veel geleerd in ieder geval.

Bedankt iedereen, voor het meedenken de goede tips en de uitstekende input.

Cheers Chilm
==================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
==================================
Antwoord
#45
" Eigenlijk zat "Volvo 142 B23 schreef: Zit er ergens nog een poetslap in je inlaat traject..." er nog het beste bij "

Ja...
Geef de verkeerde maar de credits... Big Grin Big Grin

Maakt niet uit.
Mooi dat ie loopt.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#46
(27 January 2019, 11:39)edwin schreef: " Eigenlijk zat  "Volvo 142 B23 schreef: Zit er ergens nog een poetslap in je inlaat traject..." er nog het beste bij "

Ja...
Geef de verkeerde maar de credits... Big Grin Big Grin

Maakt niet uit.
Mooi dat ie loopt.

Oeps... Edwin je bent de beste  Cool Wink Big Grin
==================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
==================================
Antwoord
#47
Willen jullie lachen...

   

Daarna starten en lopen als een zonnetje, bedankt iedereen om te komen tot dit bijzonder leermoment, zucht...
==================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
==================================
Antwoord
#48
Da's een hele Tena-lady...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)