27 December 2018, 11:59
Ik leende gisteren trots mijn auto (240 uit 1993) uit aan mijn broer (heeft zelf een fraaie V70), en dan zal je altijd zien: panne.
Na een half uurtje rijden werd het interieur van de auto gevuld met een ondragelijk stank. Ik kon het vanochtend nog ruiken,
een verbrand plastic/rubber geurtje. Kon het lastig thuisbrengen. Ik was eerst bang voor een lekke koppakking, maar de olie ziet er schoon uit en ruikt normaal. Ook geen witte rook of aanslag ed.
Net bij het licht onder de motorkap gekeken naar losgeraakte kabeltjes of dergelijke, maar kon met mijn leken-ogen niks vreemds ontdekken. Behalve allemaal kleine spatjes op alle slangen ed in het rechter-voor gedeelte van de motorruimte. Het enige reservoir daar in de buurt is die van de remvloeistof, en die staat laag. Bij stationair draaien kon ik niks raars zien. Komt dit reservoir na een tijdje rijden onder druk te staan, dat het daarom pas na een tijdje gaat lekken/rondsproeien?
Zou het dat kunnen zijn? Heeft iemand tips voor mij?
Na een half uurtje rijden werd het interieur van de auto gevuld met een ondragelijk stank. Ik kon het vanochtend nog ruiken,
een verbrand plastic/rubber geurtje. Kon het lastig thuisbrengen. Ik was eerst bang voor een lekke koppakking, maar de olie ziet er schoon uit en ruikt normaal. Ook geen witte rook of aanslag ed.
Net bij het licht onder de motorkap gekeken naar losgeraakte kabeltjes of dergelijke, maar kon met mijn leken-ogen niks vreemds ontdekken. Behalve allemaal kleine spatjes op alle slangen ed in het rechter-voor gedeelte van de motorruimte. Het enige reservoir daar in de buurt is die van de remvloeistof, en die staat laag. Bij stationair draaien kon ik niks raars zien. Komt dit reservoir na een tijdje rijden onder druk te staan, dat het daarom pas na een tijdje gaat lekken/rondsproeien?
Zou het dat kunnen zijn? Heeft iemand tips voor mij?
Grijze 1993 Volvo 240 Polar U9