Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Richtprijs overspuiten 244 1976
#1
Ik heb een technisch nette 244 gezien in metallic beige kleur (kleurcode: 119-2G) die voor het mooie totaal overgespoten zou moeten worden, omdat de lak op diverse plekken met een kwast is bijgewerkt. Van dichtbij lijkt dat net een lappendeken. Weet iemand wat een richtprijs is voor het spuiten van een sedan (mag in de dal/avonduren, hoeft niet snel klaar te zijn, onderdelen eraf strippen kan ik zelf): prepareren en spuiten dus. De auto is hard, geen laswerk nodig wel een paar plekjes maar niet rot. Het gaat om de buitenkant vd koets. 
Prijsidee en namen van goede spuiters (liefst omgeving Overijssel) zijn welkom!
245 Polar 1993 B230F benzine M47
Antwoord
#2
(26 December 2018, 14:41)Kogelman schreef: Ik heb een technisch nette 244 gezien in metallic beige kleur (kleurcode: 119-2G) die voor het mooie totaal overgespoten zou moeten worden, omdat de lak op diverse plekken met een kwast is bijgewerkt. Van dichtbij lijkt dat net een lappendeken. Weet iemand wat een richtprijs is voor het spuiten van een sedan (mag in de dal/avonduren, hoeft niet snel klaar te zijn, onderdelen eraf strippen kan ik zelf): prepareren en spuiten dus. De auto is hard, geen laswerk nodig wel een paar plekjes maar niet rot. Het gaat om de buitenkant vd koets. 
Prijsidee en namen van goede spuiters (liefst omgeving Overijssel) zijn welkom!

Misschien is wrappen een betaalbaarder optie?
Ook daarvan heb ik geen idee wat wrappen moet kosten.
Heeft iemand ervaring met wrappen en de prijzen daarvan ?
245 Polar 1993 B230F benzine M47
Antwoord
#3
Ik heb een prijs opgave laten doen om mijn 245 te laten wrappen en dan wel zo dat je niet ziet dat hij gewrapt is. Je schrikt je rot dit kost tussen de 2 en de 3000 euro, naar gelang hoeveel je zelf doet zoals het losnemen van de spullen die niet gewrapt hoeven te worden. Ik had mijn prijs opgave laten doen bij een bedrijf die onze bedrijfs auto’s beplakt maar hij gaf aan dat er ook kleinere bedrijfjes zijn die her goedkoper doen.

Maar vergis je niet spuiten is een keer zo duur maar wel duurzamer. Wrappen is leuk maar houd maar een paar jaar en dan begint alles te trekken in de hoeken en bij bepaalde kleuren verkrijt de kleur en word het dof.

Nee geef mij maar het ouderwetse spuitwerk, kost wel meer maar heeft zoveel meer voordelen.

Reken voor een goede spuitbeurt maar een duizend of 4 bij de spuiterijen waar je eventueel ook nog terug kan komen als iets niet naar het zin is en ze dit dan kosteloos oplossen. Maar naar gelang of er veel strak maak werk is en hoe je hem aflevert kan de prijs wel wat drukken. Er zijn ook beunhazen die je auto voor veel minder spuiten maar kom niet naderhand langs als je klachten hebt, echter zitten er tussen die beunhazen ook wel toppers tussen die net zo goed kwaliteit leveren als de grote jongens maar die zijn schaars en je moet er maar 1 tegen zien te komen.
Antwoord
#4
Rollen, schuren en polijsten:
https://youtu.be/_qPJTTRWttQ
Antwoord
#5
(27 December 2018, 13:27)simon schreef: Rollen, schuren en polijsten:
https://youtu.be/_qPJTTRWttQ

En dit is ook een heel goed alternatief, Simon. Vergt even meer tijd maar het resultaat is als je het goed doet en met de juiste verf bijna net zo goed als spuiten.
Antwoord
#6
Denk dat dit voor een metallic lak niet opgaat. Ik heb 8 jr geleden de 245GLE over laten spuiten omdat de blanke lak loskwam. Er was geen echt strakmaak werk aan en voor 1300 eur goed resultaat in metallic met extra lagen blanke lak.

Ik heb de auto wel kaal aangeleverd.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#7
Bedankt voor alle tips/reacties. Echter, ik heb na lang wikken en wegen de auto uiteindelijk besloten de auto niet te kopen omdat de totale kosten (aanschaf auto en eventueel spuiten) te hoog werden voor mijn budget.
245 Polar 1993 B230F benzine M47
Antwoord
#8
Jammer dat je er van af ziet, mooie kleur ook. (zit ook op mijn 245 Wink ).
Was dus idd ook benieuwd naar overspuiten, al is bij mijne maar lokaal nodig. 2 of 3 delen. Moet dus maar eens langs een schadeboer/spuiter rijden voor een indicatie.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG, 113.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, CVT, 53.000 km | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005, 179.000 km
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  schop-platen 1976 en 1992 skidje 4 1.121 16 January 2015, 20:07
Laatste bericht: DennisvdB
  interieur universeel voor 244 uit 1976 en 1988? skidje 1 2.786 15 November 2014, 01:30
Laatste bericht: jos245
  Chassis Brace in een 245 uit 1976? Hansepans 9 2.931 15 October 2014, 14:29
Laatste bericht: Hansepans
  Roest project 245L 1976 244DL1975 30 6.452 5 June 2009, 00:19
Laatste bericht: TheSaint77
  Swissol of overspuiten bigbird 9 2.028 12 October 2005, 09:50
Laatste bericht: Gerben

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)