Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Euronorm
#1
In de herfstvakantie onderweg uit de Ardennen even van de ring bij Antwerpen afgegaan om in de Albert Heijn iets te kopen. Werden dure boodschappen want de gemeente Antwerpen vond dit een boete van €150,– waard. Mijn 240 voldoet niet aan de lage emissienorm en ik mag de stad niet in.
Deze boete wordt opgelegd op basis van de datum eerste tenaamstelling [mijn auto is zes maanden te vroeg aangekocht: 07-01-1992] waarbij de auto resorteert van vóór de euronormen. Is er een mogelijkheid om toch binnen een Euronorm te vallen [bijvoorbeeld op basis van de werkelijk gemeten emissie biij een APK-keuring bijvoorbeeld?]
Wie heeft hier ervaring mee? Is er iemand hier die met zijn 240  in Antwerpen wordt toegelaten?

[In Rotterdam en Utrecht wordt ik zonder problemen toegelaten. Mijn auto rijdt op LPG, G3 volgens de RDW]

Bij de RDW staat bij Milieuklasse EG Goedkeuring bij mij: niet geregistreerd.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#2
Ik denk dat Volvo jaren voor liep op dit gebied maar ja daar koop je nu niks voor. Ik heb wel s geprobeerd met wat originele Volvo documenten aan te tonen dat mijn K6 Volvo 240 aan U9 voldeed (dat was voor de Rdam zone) maar de RDW wilde geen kant op.
Dat met K6 en U9 is nu niet meer te vinden bij de Rotterdammers, een datum DET is makkelijker te handhaven.

http://volvolvo.nl/thread-12005-page-4.html B230F motoren voldeden zelfs aan EURO3 alleen bestond die norm in 1988 nog niet.

Ik ben bang dat je met de euronorm ook nergens komt, ze hebben ergens een datumgrens getrokken en that's it. Misschien kan je iets proberen via de Duitse TUV keuring of het Europese Hof, alhoewel de Belgen daar voorlopig geen boodschap aan zullen hebben.

Parijs heeft inmiddels ook zo'n zone, attention.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Zo'n boete aanvechten zou in Nederland al een opgave zijn, maar ik denk dat het in de bureaucratie van Belgie  bij voorbaat een kansloze missie is.
Antwoord
#4
maal 2
Antwoord
#5
Amaai!
Evengoed bedankt voor de opbeurende berichten! ; )
Ik ga maar gewoon betalen ...
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#6
Ik heb ooit een boete gehad uit België voor te hard rijden bij werkzaamheden, eenmaal een brief teruggestuurd met de juiste gegevens van mijn voormalige voertuig. Nooit meer een brief teruggehad. Je zou ze kunnen aanschrijven als je het de moeite waard vindt, zeker met bovenstaande argumenten, grote kans dat je er niks meer van hoort.
Antwoord
#7
Ben in nl ook al is tegen een boete in gegaan.
En met succes ik heb me gelijk uiteindelijk gekregen.
Uiteindelijk scheelde het ruim 100 euro.
De moeite waard lijkt me nooit geschoten is altijd mis.
Maar de meeste mensen hebben geen zin in dit soort dingen.
En betalen dan maar gewoon.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)