Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project 940-electric: laat je 940 ombouwen naar elektrisch!
#1
Beste 940-eigenaar, 

Wie weet heeft u er wel eens over nagedacht: hoe kan ik mijn mooie Volvo toekomstigbestendig maken? Je wilt lekker blijven rijden in je 940, maar niet langer ten koste van het milieu. Ik ook! Daarom zoek ik via deze weg naar eigenaren die zich willen aansluiten bij een collectieve aanvraag om hun mooie 940 te laten ombouwen naar elektrisch. 

Al langere tijd houd ik verschillende Nederlandse bedrijven in de gaten die auto's ombouwen naar elektrisch. Het probleem: het is best prijzig. De indicaties lopen uiteen (EVEurope circa €30.000 tot €45.000-50.000 New Electric Amsterdam). Wat krijg je hiervoor: een volledig elektrische plug in Volvo 940 met een behoorlijk vermogen en een bereik van 250 km. 

De oorzaak van deze hoge ombouwkosten: de meeste mensen die deze stap zetten, doen dit alleen. Daardoor blijft het maatwerk en dus kostbaar. De oplossing: schaalvergroting. Hoe meer eigenaren een bepaald type auto willen laten ombouwen, hoe lager de ombouwprijs. 

Natuurlijk, er rijden inmiddels veel mooie elektrische auto's rond met een groter bereik voor hetzelfde geld. Wellicht wilt u wachten op wat de toekomst brengt aan nieuwe ontwikkelingen. Begrijp ik. Maar u weet ook, uniek als de Volvo 940 zullen deze nieuwe elektrische auto's nooit zijn. Daarbij vind ik het onnodig om een nieuwe auto te laten maken als ik bestaande kan laten aanpassen. Daarom maak ik mijn karakteristieke auto graag klaar voor de toekomst. 
  
Ik nodig u uit om zich aan te sluiten bij deze collectieve aanvraag. Hoe meer aanmeldingen, hoe lager de prijs. Dit bericht ga ik op meerdere fora delen.  

Samen: 
- zoeken we een goede professionele ombouwer
- stellen we de beste prijs samen
- kiezen we voor een toekomstig bestendige elektrische energiebron.  
- U maakt vooraf geen kosten, totdat we samen een keuze maken met wie we in zee gaan.   


Aanmelden?
Stuur een reply op dit bericht met uw gegevens en dan neem ik contact met u op. 
 
Vriendelijke groet, 

Hein van der Steur
Antwoord
#2
Misschien ter overvloede maar er rijd al een 245 rond die volledig elektrisch is, die heeft heel veel overeen komsten met de 9 serie. Ik zou daar is ook naar kijken. Diegene die de auto gebouwd heeft is een particulier maar wel met kennis van zaken. Mogelijk kun je daar veel goedkoper terecht dan bij de bedrijven.

Ik vind de prijzen die de experts vragen belachelijk hoog het staat totaal niet in verhouding met het rendement wat je ervan hebt. Voor die prijs laat ik mijn Opel Admiral door een restauratie bedrijf in showroomstaat brengen incl motor en bak revisie. En ja dan rij je je eigen volvo maar dan elektrisch. Hou er rekening mee dat 9 van de 10 keer onze wagen gewoon nog van plaatstaal zijn. Al die moderne meuk is van plastic en aluminium, waardoor je veel verder komt per km. Dan vind ik dat een betere investering dan mijn huidige auto om te laten bouwen.

Ik heb heel even overwogen om mijn 74er Opel Admiral om te laten bouwen maar dan ga ik met het andere werk wat eraan zit naar de 75 a 80.000 euro. Dus niet, met dat verschil kan ik nog heel lang benzine en gas voor tanken om de 5,7 ltr V8 te voeden.

Ik snap je bedoeling begrijp me niet verkeerd maar de gemiddelde NL-er heeft echt geen 30 tot 40 ruggen op de bank en als ze dat wel hebben dan hebben ze dat nodig om de aflossingsvrije hypotheek af te gaan lossen voordat de looptijd om is.
Antwoord
#3
Je heb die kleine autos voor ergens rond de 20-25kEur met 400 km radius.
Voor dat geld zou ik het mss overwegen in een van de 240-ers die ik heb.
Lijkt me dat er plug en play pakketten te maken zijn voor minder die je zelf monteer met minimale inspanning.

Zal dit eens in de gaten houden.
245 GLE automaat 1979<br />240 Turbo (ooit uit ?? projectcars)<br />Amazon 122S met injectie!!<br />als ut moar Volvois
Antwoord
#4
Er is op het VKV forum een man die een amazon Combi aan het ombouwen is naar volledig electrisch. Veel zaken gebruikt hij die Tesla ook toepast. Hij kan er ook in de winter mee rijden. Hij heeft een blog https://www.oudevolvo.nl/

Erg leuk en leerzaam om te lezen hoor.

Hein ik hoop niet dat je denkt dat ik je idee om zeep wil helpen. In tegendeel zelfs ik zou het leuk vinden als er in de toekomst oldtimers en youngtimers rijden die het straatbeeld nog steeds weten te inspireren door met een oud ontwerp toch millieu vriendelijk te kunnen rijden
Antwoord
#5
Ik vind dit ook zeer interessant om te volgen maar voorlopig heb ik er de financiën niet voor.
Voorlopig kan je in België deze ombouw ook niet legaal uitvoeren voor zover ik weet...
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie maakt het project af (740 station aut) RJH 1 469 24 December 2017, 22:57
Laatste bericht: Kadettgek
  Benzine naar Diesel?! Yezzz 20 5.156 15 December 2016, 20:06
Laatste bericht: Dirk86
  Laat model? A_A 2 1.610 6 September 2016, 07:44
Laatste bericht: A_A
  Vakantierit naar de bergen TransferSmout 13 4.739 27 August 2015, 13:34
Laatste bericht: TransferSmout
  Verhuizing naar Atlanta USA. Verhaaf 2 1.272 5 November 2012, 13:37
Laatste bericht: Verhaaf
  Op zoek naar een 240 Estate automaat van na 1990 matthijs 24 4.899 20 August 2012, 08:57
Laatste bericht: matthijs
  240 vs 740 (estate) zoekende naar... incaa 7 2.041 30 August 2011, 11:20
Laatste bericht: Jerry
  Project verslag (Zweeds) van renovatie B230F en E85 ombouw Kwekkel 4 1.220 6 June 2011, 17:48
Laatste bericht: Kwekkel
  Overstap Saab naar Volvo, eerste adviezen voor aankoop 240 Jed 3 1.372 29 April 2011, 14:10
Laatste bericht: Bazis
  plusdraad trekken van accu naar binnen in volvo s40 2.0d 2005 basdepee 4 1.255 21 January 2011, 22:42
Laatste bericht: basdepee

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)