Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waarvoor zijn die gaten, en hoe hoort het?
#1
beste forummers,

Ik ben bezig de bodem van mijn 164 na te lopen en waar nodig te fixen. 

Bij de voetenbak van de achterpassagiers tref ik aan beide kanten onder de dempingsplaten een rond gat aan, aan 1 kant nog met een rubber dop erin. Beide kanten met een ronde ijzeren schijf erop, waar de dempingsplaten opgelijmd zijn.

Waarom zitten die gaten er? Kan ik ze evengoed dichtlassen? Of speur ik twee nieuwe rubberdoppen op, en twee nieuwe ronde ijzeren plaatjes (want kuis verrot) en monteer ik het weer origineel af?

Hieronder wat plaatjes bij dit praatje. Bedankt vast,

Groeten, Frank

[Afbeelding: C16_F7_B1_D-9_F0_E-48_EC-80_C6-_C51667159_CBE.jpg]
[Afbeelding: 387_BE162-43_D1-4090-98_FD-5559666_B6_FBB.jpg]
[Afbeelding: 3_D507_B0_C-_F505-459_E-_A764-5_F407914_DAAD.jpg]
[Afbeelding: D5_B9_DE3_B-4_BBB-43_FA-_B53_C-5493_A021_CDBD.jpg]
Volvo Duett 1966 (project), Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971.
Antwoord
#2
Ik denk dat die nodig waren voor diverse was- en coatingbaden in de fabriek, en daarna nergens meer voor.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Ja idd, bij de ene auto is dat een mooi rond gat zoals bij volvo en ook bij Opel en bij fiat hadden ze een V uit het plaatwerk gestanst en dan open drukken naar buiten. Passende rubberen dop erin en klaar.
Antwoord
#4
Aha!

Enig idee of die rubberen doppen ook in onze VKV shop te krijgen zijn, of op een andere manier aan te komen?
Volvo Duett 1966 (project), Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971.
Antwoord
#5
Ik ken eigenlijk alleen maar de ronde ijzeren plaatjes, eh roestplakkaten, uit diverse 144's en 145's 69-71 modellen. In mijn laatste 144 heb ik rondjes uit daklood geknipt en er in gelegd, roest niet en dempt 0,001 dB minstens. Voordeel van los is dat eventueel condens/water er ook weer uit kan.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#6
Slim idee Marc! Bij mij zijn die plaatjes ook te ver heen om op te knappen, lood is dan een slimme vervanger. Doe je er dan nog een rubber dop onder, of laat je die weg?
Volvo Duett 1966 (project), Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971.
Antwoord
#7
Alleen rondjes lood, knip knip, en die liggen er nu al jaren. Ik heb eigenlijk sindsdien niet meer de bodem van binnen gezien maar van buiten blijft alles prachtig zwart en hard. Niemand is er ook nog doorgezakt, daar is het gat te klein voor.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Top idee, ga ik mee aan de slag, bedankt nogmaals.

Het onderdelenboek zwijgt ze dood trouwens:

[Afbeelding: E015_D23_C-243_E-4_EB2-_B508-_A7_FBAE481348.png]
Volvo Duett 1966 (project), Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ruitrubbers... Hoort dit zo? JaapV 3 780 9 February 2016, 16:56
Laatste bericht: JaapV
  Waarin hoort deze rolhoes? jos245 5 1.523 26 January 2012, 20:31
Laatste bericht: volvorider
  hoeveel 240-245 stations in kleurcode 019 zijn er in nederland geleverd? lars 7 2.489 21 September 2011, 11:09
Laatste bericht: Wietze de Vries
  welke verstralers zijn t mooiste op een 242 '76 JanssenJan 10 3.262 9 January 2011, 01:30
Laatste bericht: Jambon
  GLT badges - wat hoort er op mijn 245 MY 1986? oudevolvo 3 607 8 September 2010, 12:27
Laatste bericht: oudevolvo
  Zijn kunststof binnenwielkasten te modelleren? Martin245 10 1.425 17 May 2010, 23:33
Laatste bericht: Martin245
  sierstrips zijn wit van de boenwas Joris Klapschaats 8 1.760 12 October 2007, 07:55
Laatste bericht: Frans245
  spiegelkappen zijn lelijk geworden Gerben 9 1.346 11 June 2007, 17:23
Laatste bericht: pwassink
  achterklep: zijn er verschillende types??? rene soasel 4 1.149 14 October 2006, 09:17
Laatste bericht: ruuds70

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)