Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
245 turbo loopt niet stationair
#1
Onlangs het luchtfilter van mijn 245 B21 Turbo vervangen. Sindsdien start deze zeer slecht en blijft onder de 1500 toeren niet meer lopen. Daarboven blijft hij zonder stotteren lopen. Luchtfilterhuis gecontroleerd of deze goed dicht zit ivm valse lucht, maar dat is het niet. Bougies en ontsteking gecontroleerd en schoongemaakt, hielp echter ook niet. Hoe dit op te lossen ?  Huh
Antwoord
#2
Luchtregelklep voor stationair ff schoonmaken met WD40 ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#3
Waar zit deze klep ? Heb de lucht-massa klep al schoongemaakt.
Antwoord
#4
In dit soort gevallen zou ik toch blijven zoeken in de buurt van het luchtfilter en de dingen die je daarvoor verplaatst hebt, er is iets verschoven/losgeraakt/whatever, stekkertjes, vacuumslangen, piefje, palletje enz.

Het zou wel heel toevallig zijn als er precies terwijl je het luchtfilter vervangt, verderop iets anders kapot gaat.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Luchtmassa klep? Bedoel je de luchtweger onder de spinnekop? Hmm dat is gevoelig spul.. Als het werkt daar wegblijven.

idd zoals door Marc gesteld. Beter in de buurt van het filter zoeken.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#6
Ik denk inderdaad ergens met de inlaat te maken heeft.
Hoe vervuild was het oude filter?
Heb je dezelde filter gebruik of 1 waar de luchtgaatjes van het filter element te dicht is dus een te dik filter?
Geen verstopping of scheuren in huis/luchtbuisen vacum slangen in orde?
Antwoord
#7
Bekijk het hele luchttraject vanaf de luchtweger tot aan de turbo.
Kans dat er een scheur is ontstaan in de balg of dat de aansluiting vd carterontluchting niet meer goed genoeg afdicht.
Dat is de slang die vlak voor de turbo in de aanzuigleiding is gestoken ( Wat trouwens een waardeloze oplossing is )
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#8
Bedankt voor de tips. Ga komend weekend even goed onderzoeken. Slang carterontluchting zit idd een beetje los in de inlaatslang.
Antwoord
#9
Probleem opgelost !!!! Rubberen inlaatslang bovenop de luchtmassaklep zat aan de spatbordkant dubbel en zoog valse lucht. Had ik niet gezien met monteren.... Blush
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Te hoog stationair - Volvo 244GL B21A gerbenvdlindeu 4 236 3 February 2019, 22:07
Laatste bericht: gerbenvdlindeu
  Koude start gaat niet en verbruik aan de hoge kant B200ET woes 14 626 29 January 2019, 11:42
Laatste bericht: woes
  Motor loopt niet op LPG Mark244 26 963 10 January 2019, 22:18
Laatste bericht: Mark244
  240 polar 2.0 1993 loopt slecht stationair coen68 14 834 10 January 2019, 14:26
Laatste bericht: coen68
  B200F Loopt slecht koud. ChielWel 13 464 3 January 2019, 21:49
Laatste bericht: Naciremus
  [SPOED!!!] Auto loopt zeer onregelmatig na 'reset adaptation of throttle' TheMarshal 2 203 17 December 2018, 19:17
Laatste bericht: simon
  2.3i Polar start soms wel / soms niet Biopowerenschede 7 796 19 August 2018, 09:30
Laatste bericht: Grey240Polar
  Stationair zakt in bij snel achter elkaar remmen TeunTimmermans 2 474 8 August 2018, 18:15
Laatste bericht: Grey240Polar
  b20 start niet op benzine Dirk86 6 921 8 July 2018, 18:29
Laatste bericht: Dirk86
  B230FK start niet meer nadat ik aan het dashboard gezeten heb. Volvorine 2 707 17 May 2018, 18:53
Laatste bericht: Volvorine

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)