Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
245 turbo loopt niet stationair
#1
Onlangs het luchtfilter van mijn 245 B21 Turbo vervangen. Sindsdien start deze zeer slecht en blijft onder de 1500 toeren niet meer lopen. Daarboven blijft hij zonder stotteren lopen. Luchtfilterhuis gecontroleerd of deze goed dicht zit ivm valse lucht, maar dat is het niet. Bougies en ontsteking gecontroleerd en schoongemaakt, hielp echter ook niet. Hoe dit op te lossen ?  Huh
Antwoord
#2
Luchtregelklep voor stationair ff schoonmaken met WD40 ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#3
Waar zit deze klep ? Heb de lucht-massa klep al schoongemaakt.
Antwoord
#4
In dit soort gevallen zou ik toch blijven zoeken in de buurt van het luchtfilter en de dingen die je daarvoor verplaatst hebt, er is iets verschoven/losgeraakt/whatever, stekkertjes, vacuumslangen, piefje, palletje enz.

Het zou wel heel toevallig zijn als er precies terwijl je het luchtfilter vervangt, verderop iets anders kapot gaat.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Luchtmassa klep? Bedoel je de luchtweger onder de spinnekop? Hmm dat is gevoelig spul.. Als het werkt daar wegblijven.

idd zoals door Marc gesteld. Beter in de buurt van het filter zoeken.
245 GLE automaat 1979<br />240 Turbo (ooit uit ?? projectcars)<br />Amazon 122S met injectie!!<br />als ut moar Volvois
Antwoord
#6
Ik denk inderdaad ergens met de inlaat te maken heeft.
Hoe vervuild was het oude filter?
Heb je dezelde filter gebruik of 1 waar de luchtgaatjes van het filter element te dicht is dus een te dik filter?
Geen verstopping of scheuren in huis/luchtbuisen vacum slangen in orde?
Antwoord
#7
Bekijk het hele luchttraject vanaf de luchtweger tot aan de turbo.
Kans dat er een scheur is ontstaan in de balg of dat de aansluiting vd carterontluchting niet meer goed genoeg afdicht.
Dat is de slang die vlak voor de turbo in de aanzuigleiding is gestoken ( Wat trouwens een waardeloze oplossing is )
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#8
Bedankt voor de tips. Ga komend weekend even goed onderzoeken. Slang carterontluchting zit idd een beetje los in de inlaatslang.
Antwoord
#9
Probleem opgelost !!!! Rubberen inlaatslang bovenop de luchtmassaklep zat aan de spatbordkant dubbel en zoog valse lucht. Had ik niet gezien met monteren.... Blush
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  2.3i Polar start soms wel / soms niet Biopowerenschede 7 409 19 August 2018, 09:30
Laatste bericht: Grey240Polar
  Stationair zakt in bij snel achter elkaar remmen TeunTimmermans 2 288 8 August 2018, 18:15
Laatste bericht: Grey240Polar
  b20 start niet op benzine Dirk86 6 542 8 July 2018, 18:29
Laatste bericht: Dirk86
  B230FK start niet meer nadat ik aan het dashboard gezeten heb. Volvorine 2 442 17 May 2018, 18:53
Laatste bericht: Volvorine
Star Begin van het einde? (turbo?) Hansepans 4 528 12 April 2018, 22:29
Laatste bericht: Hansepans
  Schommelend stationair toerental B30E 244GL1978 4 666 6 April 2018, 22:44
Laatste bericht: 244GL1978
  B23F Stationair uitgevallen en start niet meer Van Schellen 11 1.511 13 March 2018, 23:34
Laatste bericht: Jerry
  Opeens inhouden en niet vlot acceleren b21e black245 28 6.944 26 February 2018, 21:40
Laatste bericht: DjeeDjee
  Mijn 240 start niet meer! siemenbierings 6 868 8 February 2018, 23:36
Laatste bericht: siemenbierings
Sad Motorprobleem dat ik maar niet verholpen krijg. Ohrtmann 14 2.235 29 December 2017, 17:50
Laatste bericht: daddyphilipsen

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)