Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
245 turbo loopt niet stationair
#1
Onlangs het luchtfilter van mijn 245 B21 Turbo vervangen. Sindsdien start deze zeer slecht en blijft onder de 1500 toeren niet meer lopen. Daarboven blijft hij zonder stotteren lopen. Luchtfilterhuis gecontroleerd of deze goed dicht zit ivm valse lucht, maar dat is het niet. Bougies en ontsteking gecontroleerd en schoongemaakt, hielp echter ook niet. Hoe dit op te lossen ?  Huh
Antwoord
#2
Luchtregelklep voor stationair ff schoonmaken met WD40 ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#3
Waar zit deze klep ? Heb de lucht-massa klep al schoongemaakt.
Antwoord
#4
In dit soort gevallen zou ik toch blijven zoeken in de buurt van het luchtfilter en de dingen die je daarvoor verplaatst hebt, er is iets verschoven/losgeraakt/whatever, stekkertjes, vacuumslangen, piefje, palletje enz.

Het zou wel heel toevallig zijn als er precies terwijl je het luchtfilter vervangt, verderop iets anders kapot gaat.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Luchtmassa klep? Bedoel je de luchtweger onder de spinnekop? Hmm dat is gevoelig spul.. Als het werkt daar wegblijven.

idd zoals door Marc gesteld. Beter in de buurt van het filter zoeken.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#6
Ik denk inderdaad ergens met de inlaat te maken heeft.
Hoe vervuild was het oude filter?
Heb je dezelde filter gebruik of 1 waar de luchtgaatjes van het filter element te dicht is dus een te dik filter?
Geen verstopping of scheuren in huis/luchtbuisen vacum slangen in orde?
Antwoord
#7
Bekijk het hele luchttraject vanaf de luchtweger tot aan de turbo.
Kans dat er een scheur is ontstaan in de balg of dat de aansluiting vd carterontluchting niet meer goed genoeg afdicht.
Dat is de slang die vlak voor de turbo in de aanzuigleiding is gestoken ( Wat trouwens een waardeloze oplossing is )
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#8
Bedankt voor de tips. Ga komend weekend even goed onderzoeken. Slang carterontluchting zit idd een beetje los in de inlaatslang.
Antwoord
#9
Probleem opgelost !!!! Rubberen inlaatslang bovenop de luchtmassaklep zat aan de spatbordkant dubbel en zoog valse lucht. Had ik niet gezien met monteren.... Blush
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 83 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  Olielampje brandt bij stationair draaien Boet 5 137 12 March 2024, 19:28
Laatste bericht: Boet
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 1.838 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 415 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 1.533 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 949 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 381 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  B200(F) wil niet harder dan ~2500rpm (?) Dinges 5 1.855 20 October 2022, 11:17
Laatste bericht: Dinges
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.077 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje
  940 slaat niet aan.. Jambon 5 2.087 5 February 2022, 22:30
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)