Onlangs het luchtfilter van mijn 245 B21 Turbo vervangen. Sindsdien start deze zeer slecht en blijft onder de 1500 toeren niet meer lopen. Daarboven blijft hij zonder stotteren lopen. Luchtfilterhuis gecontroleerd of deze goed dicht zit ivm valse lucht, maar dat is het niet. Bougies en ontsteking gecontroleerd en schoongemaakt, hielp echter ook niet. Hoe dit op te lossen ?
245 turbo loopt niet stationair
|
26 August 2018, 21:04
Luchtregelklep voor stationair ff schoonmaken met WD40 ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
26 August 2018, 21:34
Waar zit deze klep ? Heb de lucht-massa klep al schoongemaakt.
27 August 2018, 12:58
In dit soort gevallen zou ik toch blijven zoeken in de buurt van het luchtfilter en de dingen die je daarvoor verplaatst hebt, er is iets verschoven/losgeraakt/whatever, stekkertjes, vacuumslangen, piefje, palletje enz.
Het zou wel heel toevallig zijn als er precies terwijl je het luchtfilter vervangt, verderop iets anders kapot gaat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Luchtmassa klep? Bedoel je de luchtweger onder de spinnekop? Hmm dat is gevoelig spul.. Als het werkt daar wegblijven.
idd zoals door Marc gesteld. Beter in de buurt van het filter zoeken.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
27 August 2018, 17:54
Ik denk inderdaad ergens met de inlaat te maken heeft.
Hoe vervuild was het oude filter? Heb je dezelde filter gebruik of 1 waar de luchtgaatjes van het filter element te dicht is dus een te dik filter? Geen verstopping of scheuren in huis/luchtbuisen vacum slangen in orde?
28 August 2018, 08:38
Bekijk het hele luchttraject vanaf de luchtweger tot aan de turbo.
Kans dat er een scheur is ontstaan in de balg of dat de aansluiting vd carterontluchting niet meer goed genoeg afdicht. Dat is de slang die vlak voor de turbo in de aanzuigleiding is gestoken ( Wat trouwens een waardeloze oplossing is )
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
28 August 2018, 12:27
Bedankt voor de tips. Ga komend weekend even goed onderzoeken. Slang carterontluchting zit idd een beetje los in de inlaatslang.
31 August 2018, 09:40
Probleem opgelost !!!! Rubberen inlaatslang bovenop de luchtmassaklep zat aan de spatbordkant dubbel en zoog valse lucht. Had ik niet gezien met monteren....
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)