Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
b20 start niet op benzine
#1
Heren,

ik kom er even niet uit.

Al enige tijd heb ik wat problemen gehad met mijn b20.

het begon met slecht starten op gas en benzine.
Hiertoe heb ik alle ontstekings delen vervangen en enkele weken ervoor had ik mijn carburateur flink onderhanden genomen

Op dit moment start de auto prima op gas. Hij mist wel wat vermogen maar dat is afstellen.

het voornaamste probleem is op dit moment dat hij niet loopt op benzine.
als ik mijn hand voor de lucht aanzuigbuis houdt loopt hij slecht.

conclusie is dus dat hij te weinig benzine krijgt?
Ik heb mijn afsluiter en benzine pomp al gecheckt.

Beide werken. Ik twijfel aan mijn benzine pomp echter. er komt benzine uit de slang maar hoeveel is voldoende?

Op dit moment "golft" het er een beetje uit.

heet iemand tips of tricks of misschien woont er iemand de buurt van Breda die er samen met mij een s naar kan kijken?

ik hoor het graagSmile

Dirk
Antwoord
#2
kijk maar eerst naar het membraan met die zuiger in je carb. Daar zal hij valse lucht trekken. Maar op gas moet hij dan eigenlijk ook slechter lopen. Haal dat membraan met zuiger er eens uit en kijk eens naar het verschil in loop van de motor.

Neem aan dat je de sproeiernaald met zitting op de juiste manier onderhanden heb genomen?
245 GLE automaat 1979<br />240 Turbo (ooit uit ?? projectcars)<br />Amazon 122S met injectie!!<br />als ut moar Volvois
Antwoord
#3
Van deze carbs verslijt zowel de sproeiernaald als ook de sproeierbuis als deze motoren veel op lpg lopen.
Enige remedie is zowel naald als buis vervangen voor het juiste type en dit weer goed afstellen.
Is hier op het forum wel te vinden hoe dat moet
Antwoord
#4
ALs ie bij 60 km/h 1:10 loopt, levert de pomp dus 6 liter in een uur denk ik. Dat is maar 100 cc per minuut, en om stationair te lopen zal het 50 cc/min zijn, dus 'golven' benzine is al gauw genoeg. Pomp gaat vanzelf meer leveren als de motor meer toeren maakt.

Heb je pakkingen vervangen aan de carburateur? Zitten die met alle openingen aan de goede kant? En het membraan ook (heeft een nokje wat in een uitsparing in de carb valt), de luchtschuif heeft een voor en achterkant, het deksel, enzovoorts.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#5
ik verdenk idd weer mijn carb. Benzine pomp nog eens getest en dat was ruim voldoende.

Nu eerst vakantie en dan de Stromberg eens helemaal uit elkaar halen en eventueel ook de naald vervangen.
Die heb ik nog nooit vervangen.
Antwoord
#6
http://www.volvoamazonpictures.se/docume...als_en.php alle handboeken om voor alles precies de goede plek te vinden.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#7
top, dankje!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230FK start niet meer nadat ik aan het dashboard gezeten heb. Volvorine 2 186 17 May 2018, 18:53
Laatste bericht: Volvorine
  Volvo b230fk met computergestuurde gas/benzine-injectie af laten stellen Volvorine 6 320 14 May 2018, 23:21
Laatste bericht: Dopski
  B23F Stationair uitgevallen en start niet meer Van Schellen 11 892 13 March 2018, 23:34
Laatste bericht: Jerry
  Opeens inhouden en niet vlot acceleren b21e black245 28 5.612 26 February 2018, 21:40
Laatste bericht: DjeeDjee
  240 Slechte koude start na vervangen LMM henri84 25 1.401 17 February 2018, 16:36
Laatste bericht: henri84
  Mijn 240 start niet meer! siemenbierings 6 583 8 February 2018, 23:36
Laatste bericht: siemenbierings
Sad Motorprobleem dat ik maar niet verholpen krijg. Ohrtmann 14 1.632 29 December 2017, 17:50
Laatste bericht: daddyphilipsen
  Stationair niet ok B230 jos evers 71 9.040 5 December 2017, 08:04
Laatste bericht: jos evers
  Carter overdruk, te fixen of niet? marc-f 1 507 5 October 2017, 22:35
Laatste bericht: Marc1970
  240 Loopt niet op benzine (maar wel super op gas). Tips gevraagd! marc-f 5 949 5 September 2017, 13:00
Laatste bericht: Quick-T

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)