Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
b20 start niet op benzine
#1
Heren,

ik kom er even niet uit.

Al enige tijd heb ik wat problemen gehad met mijn b20.

het begon met slecht starten op gas en benzine.
Hiertoe heb ik alle ontstekings delen vervangen en enkele weken ervoor had ik mijn carburateur flink onderhanden genomen

Op dit moment start de auto prima op gas. Hij mist wel wat vermogen maar dat is afstellen.

het voornaamste probleem is op dit moment dat hij niet loopt op benzine.
als ik mijn hand voor de lucht aanzuigbuis houdt loopt hij slecht.

conclusie is dus dat hij te weinig benzine krijgt?
Ik heb mijn afsluiter en benzine pomp al gecheckt.

Beide werken. Ik twijfel aan mijn benzine pomp echter. er komt benzine uit de slang maar hoeveel is voldoende?

Op dit moment "golft" het er een beetje uit.

heet iemand tips of tricks of misschien woont er iemand de buurt van Breda die er samen met mij een s naar kan kijken?

ik hoor het graagSmile

Dirk
Antwoord
#2
kijk maar eerst naar het membraan met die zuiger in je carb. Daar zal hij valse lucht trekken. Maar op gas moet hij dan eigenlijk ook slechter lopen. Haal dat membraan met zuiger er eens uit en kijk eens naar het verschil in loop van de motor.

Neem aan dat je de sproeiernaald met zitting op de juiste manier onderhanden heb genomen?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#3
Van deze carbs verslijt zowel de sproeiernaald als ook de sproeierbuis als deze motoren veel op lpg lopen.
Enige remedie is zowel naald als buis vervangen voor het juiste type en dit weer goed afstellen.
Is hier op het forum wel te vinden hoe dat moet
Antwoord
#4
ALs ie bij 60 km/h 1:10 loopt, levert de pomp dus 6 liter in een uur denk ik. Dat is maar 100 cc per minuut, en om stationair te lopen zal het 50 cc/min zijn, dus 'golven' benzine is al gauw genoeg. Pomp gaat vanzelf meer leveren als de motor meer toeren maakt.

Heb je pakkingen vervangen aan de carburateur? Zitten die met alle openingen aan de goede kant? En het membraan ook (heeft een nokje wat in een uitsparing in de carb valt), de luchtschuif heeft een voor en achterkant, het deksel, enzovoorts.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#5
ik verdenk idd weer mijn carb. Benzine pomp nog eens getest en dat was ruim voldoende.

Nu eerst vakantie en dan de Stromberg eens helemaal uit elkaar halen en eventueel ook de naald vervangen.
Die heb ik nog nooit vervangen.
Antwoord
#6
http://www.volvoamazonpictures.se/docume...als_en.php alle handboeken om voor alles precies de goede plek te vinden.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#7
top, dankje!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Inhouden na koude start op LPG Kees Roskam 5 87 14 March 2019, 23:30
Laatste bericht: Mark244
  Benzine filter volvo 240 '86 Gurd 21 658 4 March 2019, 11:06
Laatste bericht: Gurd
  V70 2.4T start erg moeilijk warm simon 1 69 16 February 2019, 03:16
Laatste bericht: aRjen.T
  Koude start gaat niet en verbruik aan de hoge kant B200ET woes 14 623 29 January 2019, 11:42
Laatste bericht: woes
  Motor loopt niet op LPG Mark244 26 955 10 January 2019, 22:18
Laatste bericht: Mark244
  Volvo b230fk met computergestuurde gas/benzine-injectie af laten stellen Volvorine 8 1.306 7 January 2019, 11:55
Laatste bericht: Volvorine
  vochtproblemen koude start b21a LPG 245GLE1981 15 1.073 6 December 2018, 08:44
Laatste bericht: henqui
  Volvo 240 b230f 1991 start wel maar slaat af af bij geen gas geven Alwinvanengeland 5 335 2 December 2018, 14:02
Laatste bericht: Marc1970
  245 turbo loopt niet stationair Gus 8 763 31 August 2018, 09:40
Laatste bericht: Gus
  2.3i Polar start soms wel / soms niet Biopowerenschede 7 791 19 August 2018, 09:30
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)