Berichten: 9
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2005
Hallo,
Even om te starten: ik ben een behoorlijke leek op autotechnisch gebied, maar wel een liefhebber van m'n Volvo 240GL uit 1990 (B230F motor).
Blijkbaar moet heel het uitlaatsysteem vervangen worden (vanaf het spruitstuk als ik me niet vergis), want de huidige zou zowat volledig doorgeroest zijn. De garagist vroeg me om zelf iets op de kop te tikken, want dat zou goedkoper kunnen dan wanneer hij dat zelf bestelde.
Mijn vraag is: welk uitlaat bestel ik best, en waar? Ik ben niet geïnteresseerd in een sportief geluid (heb ik nu wel moet ik zeggen
), ik hoor liever het originele Volvo 240 geluid. Maar een ramp is dit nu ook weer niet.
Iemand een idee waar ik terecht kan? Dus een uitlaat die een goeie prijs-kwaliteit verhouding heeft. Alvast bedankt!
Stoffel
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Scandix.de of gewoon de dealer.
Berichten: 53
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2018
Link naar skandix uitlaten
http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/...nlage/471/
Hier heb ik al ooit onderdelen gekocht maar nog geen uitlaat.
http://www.t-poldtimershop.be/index.php?...90&lang=nl
1990, dat is dan met katalysator veronderstel ik? Is die ook doorgeroest?
Berichten: 9
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2005
(29 June 2018, 22:16)Bostel schreef: Link naar skandix uitlaten
http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/...nlage/471/
Hier heb ik al ooit onderdelen gekocht maar nog geen uitlaat.
http://www.t-poldtimershop.be/index.php?...90&lang=nl
1990, dat is dan met katalysator veronderstel ik? Is die ook doorgeroest?
Bedankt alvast! Garagist zei dat ik alles moest bestellen, van voor tot achter... dus vermoedelijk is die ook doorgeroest.
Berichten: 723
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Ik zou wel om korting vragen want als je zelf voor je spullen moet zorgen is dit een garage die oude auto’s liever voorbij ziet rijden dan dat hij ze in de garage heeft staan. Tjonge wat een service zeg.
Kijk maar uit want straks krijg je nog een flinke rekening omdat er vanalles tegen zat, zoals vast bouten en moeren die vastgeroest zaten en weet ik allemaal voor ongein wat ze bedenken.
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Als je de uitlaat compleet vervangt kan er eigenlijk niets tegenzitten. Je slijpt de delen in twee of drie stukken door en alles valt er zo onderuit. Het enigste wat je dan los moet draaien zijn de 3 moeren aan het uitlaatspruitstuk maar die gaan meestal vrij makkelijk los.
Berichten: 78
Topics: 3
Lid sinds: Jan 2008
Ik vind het juist fijn om zelf onderdelen te bestellen die ik vervangen wil hebben wat ik zelf niet meer lichamelijk kan. Bij mijn garagist kan dat ook. Dan heeft hij minder werk en ik kan op mijn gemak de goedkoopste oplossing zoeken en de garagist kan geen extra percentage op de onderdelen gooien.
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Alsof hij dan niet een half uurtje extra kan rekenen.
Desalniettemin wel fijn dat er nog garages zijn die daarvoor open staan
Berichten: 723
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Ach ja dat kan ook, maar ik kreeg in eerste instantie de indruk dat hij jou de opdracht had gegeven. Maw ik wil die klus liever niet.
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Het gebeurt hier ook vrij regelmatig dat de mensen zelf hun spullen regelen / meebrengen, heb daar ook totaal geen moeite mee verder. Uitlaten kun je zat vinden, als je even zoekt zijn er genoeg goedkope oplossingen voor te vinden. Voor aftermarket spul zou je ook kunnen kijken voor Bosal of Walker. De laatste is een eigen merk van voorheen USN / Centuri (nu ook Brezan), geven een ietwat blikkerig geluid maar kost echt bijna niets. Garantie is gewoon 2 jaar op het spul.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983