Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AW71 zonder aandrijving
#1
Inmiddels hebben we de witte 240 weer "rijdend". In de zin van de motor draait zodra je de sleutel omdraait. Maar daar heb je het dan ook mee gehad.

Als vervanger van de BW35 heeft de vorige eigenaar er zelf al een AW71L achter gehangen. Er moesten nog een paar zaken aangesloten worden (olieleidingen, aandrijfas, pook etc.) en dat is inmiddels ook gebeurd. 
Bakolie weer wat aangevuld, gestart en rustig door alle "versnellingen" (P,R,N,D...) halen, helaas zonder resultaat. De auto verplaatst zich niet.

In welke richting moeten we gaan denken, want ik weet het niet. Jullie?
Antwoord
#2
Koppelvormer mogelijk stuk
Antwoord
#3
(28 June 2018, 20:15)RM schreef: Koppelvormer mogelijk stuk

Dat is al iets, wat kan er aan zo’n ding kapot? Zou dat ook de olielekkage verklaren?
Antwoord
#4
Heb je hem al gespoeld, ik ben geen kenner wat betreft automaat bakken maar ik lees op internet dat een automaatbak intern kan vervuilen en als de koppelvormer geen druk op kan bouwen er dan ook niets gebeurt. Begin is met spoelen en het filter te vervangen.
Antwoord
#5
Zit er wel genoeg olie in? Ik heb ook wel eens zo gestaan. Totdat er voldoende in zit. De huidige olie is mooi rood? Welke dot af gaat er in?
245 GLE automaat 1979<br />240 Turbo (ooit uit ?? projectcars)<br />Amazon 122S met injectie!!<br />als ut moar Volvois
Antwoord
#6
Het carter is er onderuit geweest en alles is schoon gemaakt. Nadien de olie weer aangevuld tot zover als we dachten dat nodig was.
Mogelijk dat er toch niet voldoende olie inzit, zoals jij suggereert Joseph.
Antwoord
#7
Gezien dat de bak ombouw nog niet gereed was even het volgende.
Zit de koppelomvormer wel vast aan de flexplate/starterkrans/vliegwiel?
Olie bijvullen moet btw met draaiende motor in de P stand.
Antwoord
#8
Bijvullen zoals jij bijschrijft hebben we inderdaad gedaan.
Op zich nog niet zo'n gek idee wat betreft het vastzitten van de koppelomvormer. Het is de moeite om te checken. Aangezien de bak achter het blok hing zijn we er vanuit gegaan dat hij verder helemaal vast zat. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet het geval te zijn.
Antwoord
#9
Even die alu kap met 4 bouten (kop 14) loshalen en dan zie je wel of er 4 bouten (kop 17) door de flexplaat aan de koppelomvormer zitten.

Zie nu wie je bent Dirk ergens rond Eersel toch? Welke witte 240 heb jij tegenwoordig? geen 940 meer?
245 GLE automaat 1979<br />240 Turbo (ooit uit ?? projectcars)<br />Amazon 122S met injectie!!<br />als ut moar Volvois
Antwoord
#10
Let op dat je de koppelomvormer goed op AW71 schuift. Er zit twee uitsteeksels op die de oliepomp in de bak aandrijven, als je die mist en het spul aandraait, gaat alles stuk.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  AW71 Overdrive schakelt niet in marc-f 5 208 30 May 2018, 15:27
Laatste bericht: RM
  D24tic Aw71 wesleyscheggetman 10 943 11 February 2018, 00:56
Laatste bericht: Jerry
  Bedrading AW71 wat is wat? petervanriemsdijk 6 572 1 February 2018, 18:26
Laatste bericht: skidje
  wat is dit voor onderdeel op de AW71 Goedkoetje 2 1.369 1 March 2016, 17:40
Laatste bericht: v700r
  AW71 slaat af Volvo 1800E Niels178 3 1.031 24 September 2015, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  Heftig vibreren bij aandrijving: benoem het kapotte onderdeel rene_ehv 12 4.131 16 June 2015, 14:34
Laatste bericht: rene_ehv
  overdrive selenoid AW71 jero 6 1.664 2 January 2015, 23:28
Laatste bericht: skidje
  Tandwiel teller-aandrijving versnellingsbak AW70/71. polestar-volvo 4 7.572 3 November 2014, 01:36
Laatste bericht: noobaddieizpurvekd
  Aandrijving automaatbak valt som tijdelijk weg Jed 2 1.955 23 August 2014, 17:50
Laatste bericht: Marc1970
  Type M47 met elektrische of mechanische teller aandrijving? Erikvolvolvo 22 12.940 24 March 2014, 18:53
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)