Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat is dit?
#1
Vorige week start probleem met 940, b230fk. Na tikken op sensor/relais die ik gemarkeerd heb startte de auto wel.

Is dit logisch? Is dit pulsair valve?

   
[Afbeelding: th_sticker.jpg]
Antwoord
#2
Flux capacitor?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
Hahaha.

Maar het zou een elektrisch gestuurde vacuumklep voor iets kunnen zijn, Dafjes hebben iets wat er erg op lijkt. Hij pakt inlaatvacuum om iets onderin de motorruimte te regelen lijkt het. In dat geval kan je de slangen en de draden eens volgen om te kijken waar dat vacuum naar toe gaat.

Anders op volvo-forum.nl vragen, die zien vast veel meer B230FK's.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Gokje: wat Mark zegt, vacuumklepje welke EGR aanstuurt?

Edit, overzichtsplaatje EGR gevonden, lijkt nummer 15?

[Afbeelding: 114df8fa9dc85446daf466bd37dfaccd.jpg]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#5
Bedankt voor tips, denk dat jullie gelijk hebben. Heb je toevallig onderdeelnummer bij die tekening?
[Afbeelding: th_sticker.jpg]
Antwoord
#6
Beetje gevaarlijk want ik weet jouw exacte model niet. Kon zomaar een subtiel verschil per modeljaar zijn waardoor het nummer niet klopt.
Maar dit kun je wel opzoeken: http://www.volvopartswebstore.com
Daar je model invoeren, dat is ook de bron van het plaatje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#7
Ik vermoed dat het er later opgehobbyt is, slangen en draaden volgen.
Waar gaat wat naartoe en waar komt het vandaan.
Ik heb nog geen b230fk gezien met zoiets en een b230fk is van 95 of later zo uit mijn hoofd en toen was egr al verleden tijd.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)