Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Solenoid Bypass Kit
#1
Ik ben op zoek naar een Solenoid Bypass Kit maar ik kan deze alleen in de USA vinden. Weet iemand of het dichter bij huis te koop is?

Groeten, Peter

   
Antwoord
#2
(11 June 2018, 22:55)petervanriemsdijk schreef: Ik ben op zoek naar een Solenoid Bypass Kit maar ik kan deze alleen in de USA vinden. Weet iemand of het dichter bij huis te koop is?

Groeten, Peter

Hoi Peter,
 
Ik heb vorige week deze modificatie uitgevoerd. Wat ik gedaan heb is de solenoid in de bankschroef gezet en een doorgang gemaakt van de 2 gaatjes. Je haalt de kleine o-ring eruit, deze heb je niet meer nodig. Daarna heb ik met een boor een kanaaltje geboord van gat 1 naar 2. Zodat de olie altijd doorstroomd. Enige wat het kost is een paar cent voor een nieuwe buitenste (grote) o-ring, te vinden in zowat elke automaterialen zaak.
 
Gr Marc
Antwoord
#3
Dankje Marc,

Ik had die modificatie inderdaad gevonden op het www maar vind het toch zonde om een waarschijnlijk goeie solenoid op te offeren.
Anyway, ik heb een AW71 ingebouwd ipv de oude BW55 en ik sta voor de keuze of ik de solenoid aansluit of niet. Aansluiten is op zich niet zoveel moeite alleen er is een onderdeel wat ik niet thuis kan brengen. Achter de solenoid zit namelijk nog een "ding". Ik dacht dat dit de switch was voor de achterruitrijlichten maar dat is niet zo.
Weet jij wat de functie is van dat ding? Er gaat een stroomdraad naartoe.

Iets anders wat me niet duidelijk is, wat verteld de overdrive dat ie in moet schakelen? Gebeurt dat intern in de bak? Of komt er van buitenaf een signaal wat dat "ding" bekrachtigd? Ik kan het helaas nergens vinden, hoop dat iemand het weet.
Antwoord
#4
Het is toch niet meer dan een afdichtdekseltje, lijkt me wel mogelijk om zelf zoiets te maken.
Antwoord
#5
(12 June 2018, 10:04)marc-f schreef:
(11 June 2018, 22:55)petervanriemsdijk schreef: Ik ben op zoek naar een Solenoid Bypass Kit maar ik kan deze alleen in de USA vinden. Weet iemand of het dichter bij huis te koop is?

Groeten, Peter

Hoi Peter,
 
Ik heb vorige week deze modificatie uitgevoerd. Wat ik gedaan heb is de solenoid in de bankschroef gezet en een doorgang gemaakt van de 2 gaatjes. Je haalt de kleine o-ring eruit, deze heb je niet meer nodig. Daarna heb ik met een boor een kanaaltje geboord van gat 1 naar 2. Zodat de olie altijd doorstroomd. Enige wat het kost is een paar cent voor een nieuwe buitenste (grote) o-ring, te vinden in zowat elke automaterialen zaak.


Gr Marc

Mooi dat het gelukt is.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#6
- Iets anders wat me niet duidelijk is, wat verteld de overdrive dat ie in moet schakelen? Gebeurt dat intern in de bak? Of komt er van buitenaf een signaal wat dat "ding" bekrachtigd? Ik kan het helaas nergens vinden, hoop dat iemand het weet.

De solenoid is een Normally Closed klep, die elektrisch opent als de pook in D staat. Oliedruk gaat erdoor naar de OD (eigenlijk gewoon een 4e versnelling als de eerste 3) unit. Met de OD knop schakel je de solenoid uit, klep sluit, bak kan niet meer in OD.

Is de solenoid kapot, staat ie dicht en je bak is feitelijk een AW55 geworden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
Dankje Marc! Ik was er spelenderwijs inmiddels achter gekomen.
Uiteindelijk heb ik de bedrading uitgevogeld en alles aangesloten. Drukknopje in de kap achter het stuur gemaakt zodat ik de O/D uit en in kan schakelen.
(Die felbegeerde pookmetknopje is dus niet echt nodig)
Na een jaar werken aan de auto rijdt ie nu weer, en ik moet zeggen, die PRV motor met een AW71 erachter is een zaligheid! Een uitgebreider verslagje zal nog volgen, met foto's.
Antwoord
#8
PRV in 260 model? Vriend van me zal zeer geïnteresseerd zijn in lengte an de cardanas. Hij wil hetzelfde doen met zijn 264 maar heeft alleen de AW bak. Of heb je een passende cardanas over?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#9
(21 June 2018, 22:58)skidje schreef: PRV in 260 model? Vriend van me zal zeer geïnteresseerd zijn in lengte  an de cardanas. Hij wil hetzelfde doen met zijn 264 maar heeft alleen de AW bak. Of heb je een passende cardanas over?

Ik heb doodgewoon het lengteverschil opgemeten tussen de oude bak en de nieuwe. Dat kwam neer op 77mm.
Ik heb de as laten inkorten bij Rietveld aandrijfassen in Oosterhout N.B. De kruisstukken bleken ook versleten te zijn dus die hebben ze ook vervangen. Wel even een uitgave maar ik ben nu wel van die KLOENK af als ie schakelt.

Maar een passende as van een bv een 760 kopen kan natuurlijk ook. Die heb ik helaas niet voor je.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)