Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zwarte 940 2.3 LPT
#11
(28 May 2018, 00:39)daddyphilipsen schreef: klepsteelrubbertjes vervangen?
Kleppen opnieuw inslijpen?
Alle rubbertjes van debrandstof injectoren vervangen?

gebruik nieuwe kopbouten ipv de oude hergebruiken.
245 Polar 1993 B230F benzine M47
Antwoord
#12
Elring koppakking gebruiken
kop vlakken
Heb je de klepstelplaatjes gemeten? Als deze al gemiddeld rond de 3,4 zitten zou ik een frissere/betere kop zoeken.
Indien je aan de voorkant hier en daar nog lekkages heb dan is dit het moment om deze aan te pakken.
Nieuwe Waterpomp? Kosten niet veel en als de kop ervan af is moet dit een fluitje van een cent zijn.
Een oude kop willen ze bij de revisie ook nog wel eens op kritische punten alu-lassen omdat een koelkanaal wel eens behoorlijk uit kan leuteren. Lassen en vlakken schijnbaar een goede remedie.
Turbo geen grote scheuren rond het klepje aan de hete zijde? Anders ergens zo'n ding van een ander blok af trekken.

Succes and laat maar een paar plaatjes zien van je werkzaamheden.
245 GLE automaat 1979<br />240 Turbo (ooit uit ?? projectcars)<br />Amazon 122S met injectie!!<br />als ut moar Volvois
Antwoord
#13
(28 May 2018, 00:39)daddyphilipsen schreef: klepsteelrubbertjes vervangen?
Kleppen opnieuw inslijpen?
Alle rubbertjes van debrandstof injectoren vervangen?
Bedankt gaan we meenemen.
240 POLAR 2.3i 1993 238000
940 2.3 IC HPT 1997 365.000
Antwoord
#14
Even een update, de zwarte 940 is inmiddels een poosje eigendom en bevalt uitstekend, uiteraard. De koppakking reparatie is goed gelukt lijkt het en we rijden prima.
Inmiddels wat kleine dingen opgelost zoals een antenne die afgebroken was, wat defecte lampjes in het interieur en wat kapjes en afdekplaatjes in het dashboard.
Inmiddels ook een originele Volvoradio CR 906 aangeschaft die we binnenkort in gaan bouwen (duimen dat de juiste code er bij zit) ??

Verder staan er wat zaken op het verlanglijstje zoals de lak, reinigen binnenzijde, 3e bankje is de onderkant zitting gescheurd en een nieuwe bestuurdersstoel, de rugleuning is doorgezeten.

Grootste klus is de roestvlek op het dak, of eigenlijk het overspuiten van het hele dak wat niet zo netjes meer is. Verder wat kleine plekjes aan de lak, misschien kunnen die gelijk met het dak mee en een nieuwe achter- en voorruit die flink beschadigd zijn. De achterruit lijkt wel met een schuurspons bewerkt en de voorruit heeft wat kleine steenslagputjes. Zal er wat foto’s bijzetten van de week.

Oh ja... de LPT blijkt vervangen voor een HPT.... 165 PK i.p.v. 135 dus, nou ja op papier dan.
240 POLAR 2.3i 1993 238000
940 2.3 IC HPT 1997 365.000
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Blackbird, een zwarte schoonheid Ben 283 44.408 3 January 2017, 18:03
Laatste bericht: Ben
  Fotos van mijn zwarte 245 Black Moose 259 43.559 22 May 2012, 21:24
Laatste bericht: Laurens Zondag
  De nieuwe aanwinst van Zwarte Flirt? Yellow240 61 8.500 4 April 2011, 21:13
Laatste bericht: Yellow240
  Zwarte 245 (Diplomat) mama144 20 4.202 5 July 2006, 23:52
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)