17 May 2018, 17:11
Beste allemaal,
De startmotor van mijn B230FK gaat wel rond, maar de auto start niet zowel op benzine als op lpg. Het gaat om een computergestuurd brandstofinjectiesysteem. Het blok ligt in een 242 uit '75. In het dashboardkastje zit dan ook het brandstofpomprelais. Als ik de auto op contact zet, hoor ik deze twee keer klikken. Wanneer ik hem van contact afhaal klikt dit relais nog eenmaal. Ik weet niet of dit normaal is? Ik weet van de vorige eigenaar dat dit relais ooit los zit. Normaliter moest ik enkel een beetje aan dit relais/de zekeringen zitten om ervoor te zorgen dat alles weer werkte. Nu doet hij echter helemaal niets meer.
Ik heb echter mijn dashboard uit elkaar gehad om de km teller eruit proberen te halen (wat nog niet gelukt is) en vroeg me af of ik wellicht niet per ongeluk iets anders heb losgetrokken hierdoor. De kappen die ik eraf gehaald heb zijn de kappen rondom de stuurkolom. Daarna ben ik begonnen met de kappen van het middenconsole. Hier zitten ook de turbodrukmeter, (kapotte toerenteller), gas/benzineswitch/meter in. Daarnaast zit de computer van de benzine onder de vloermat.
Misschien erg veel gevraagd, maar weten jullie wellicht wat ik mogelijk losgetrokken zou kunnen hebben of denken jullie dat het gewoon het relais is?
Met vriendelijke groet,
Tim
De startmotor van mijn B230FK gaat wel rond, maar de auto start niet zowel op benzine als op lpg. Het gaat om een computergestuurd brandstofinjectiesysteem. Het blok ligt in een 242 uit '75. In het dashboardkastje zit dan ook het brandstofpomprelais. Als ik de auto op contact zet, hoor ik deze twee keer klikken. Wanneer ik hem van contact afhaal klikt dit relais nog eenmaal. Ik weet niet of dit normaal is? Ik weet van de vorige eigenaar dat dit relais ooit los zit. Normaliter moest ik enkel een beetje aan dit relais/de zekeringen zitten om ervoor te zorgen dat alles weer werkte. Nu doet hij echter helemaal niets meer.
Ik heb echter mijn dashboard uit elkaar gehad om de km teller eruit proberen te halen (wat nog niet gelukt is) en vroeg me af of ik wellicht niet per ongeluk iets anders heb losgetrokken hierdoor. De kappen die ik eraf gehaald heb zijn de kappen rondom de stuurkolom. Daarna ben ik begonnen met de kappen van het middenconsole. Hier zitten ook de turbodrukmeter, (kapotte toerenteller), gas/benzineswitch/meter in. Daarnaast zit de computer van de benzine onder de vloermat.
Misschien erg veel gevraagd, maar weten jullie wellicht wat ik mogelijk losgetrokken zou kunnen hebben of denken jullie dat het gewoon het relais is?
Met vriendelijke groet,
Tim