Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
na motorswap 'schiet' de koppeling
#1
na de motorswap ook meteen nieuwe koppeling met drukgroep geplaatst. nu na een paar duizend km zet ik de auto in zijn eerste vernelling en als ik dan ga rijden schiet de wagen naar voren??
hierna kan ik weer zonder problemen schakelen en is er niets aan de hand..

wat zou dit kunnen zijn?
Antwoord
#2
Allerlei. Heb je de buis waarover het druklager schuift ingevet? De splines waarover de plaat schuift ingevet? Komt de koppeling helemaal los? Komt het koppelingspedaal helemaal vrij? Zit het pedaal heel hoog of laag? Heb je 2 mm speling onderaan bij de ontkoppelarm?

Misschien moet je koppeling eens wat pesten, beetje laten slippen om hem 'in te rijden'.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Daar heb ik niet overal antwoord op? ga het wel navragen..
Volgens degene die het blok en bak heeft ingebouwd ligt het aan de splines... het vliegwiel en de splines waren wat geroest... dit heeft hij schoongemaakt er een schuurpapiertje.
Hij denkt dat het druklager hierdoor niet goed schuift?
Maar ik zou dan zeggen dat ie het dan veel vaker niet zou moeten doen?
Ik maak nl ook ritten waarbij alles soepel verloopt
Antwoord
#4
Het ligt dan niet aan de splines of het schuurpapier, maar helaas aan de montage. In een Sachs koppelingset zit een zakje vet https://www.sachsperformance.com/en/sach...hub-spline , en dat hoor je te gebruiken om de splines en de druklagerbuis licht in te smeren.
Ik gebruik molyvet, MoS2, grijze kliederpasta.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#5
(28 May 2018, 21:56)Marc1970 schreef: Het ligt dan niet aan de splines of het schuurpapier, maar helaas aan de montage. In een Sachs koppelingset zit een zakje vet https://www.sachsperformance.com/en/sach...hub-spline , en dat hoor je te gebruiken om de splines en de druklagerbuis licht in te smeren.
Ik gebruik molyvet, MoS2, grijze kliederpasta.

? beter om dit aan te pakken voor ik er mee naar het zonnige zuiden rijd.
Is het erg schadelijk? Buiten de dreun die ik wel eens krijg
Heeft de roest dan geen invloed? Zou mij een hoop werk schelen!
Antwoord
#6
Ik denk niet dat je ermee stil komt te staan of een onmisbaar draagrubber of tandwiel kapot bonkt, de diafragmaveer in de drukgroep is uiteindelijk krachtig genoeg om wat roest opzij te schuiven. Maar stel dat je matineus van een helling weg wilt rijden of iets, wat daar toch vaker voorkomt dan hier, toch gek. Ik bedoel die dingen gaan altijd mis als je het net niet nodig hebt.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Koppeling gaat heel zwaar, wat kan het zijn? marc-f 3 638 28 November 2017, 08:53
Laatste bericht: marc-f
  Naaf afmetingen 850 T5 koppeling Bavadi 0 918 21 November 2016, 13:30
Laatste bericht: Bavadi
  Eerste versnelling schiet eruit Hanatarash 8 2.681 12 August 2016, 22:27
Laatste bericht: Hanatarash
  Versnellingspook schiet los op snelweg! Erikvolvolvo 2 1.769 4 June 2016, 16:33
Laatste bericht: Jerry
  Problemen dat koppeling blijf hangen en 3e versnelling tandwielengeluid lucvdbos 5 2.307 6 April 2016, 11:57
Laatste bericht: Jur
  Piepende koppeling en moeilijk schakelen Hanatarash 1 1.313 18 March 2016, 21:28
Laatste bericht: Marc1970
  Koppeling slipt met overschakelen M90 Knuif 0 1.006 8 March 2016, 19:52
Laatste bericht: Knuif
  Vervangen koppeling 1982, b21ft met M46 met overdrive Reinier 18 4.945 24 January 2016, 00:53
Laatste bericht: Reinier
  piepend geluid bij wegrijden met opkomende koppeling Boet 19 4.661 24 November 2015, 10:41
Laatste bericht: henqui
  Moeilijk schakelen M47; koppeling of synchro? Dopski 5 1.784 12 August 2015, 00:18
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)