Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kachel blijft warme lucht geven
#1
hoi allemaal,
Ik ben niet nieuw op dit forum (volvo fan) maar kan al een tijd niet in mijn account maar heb wel een dringende vraag..

Helaas weet ik niet precies wanneer ik er achter kwam maar begin van de winter bleef mijn kachel maar warme lucht geven met alle schuiven dicht.. niet zo erg met de winter in aantocht..
In september een motorswap gedaan van b21a naar 230f. Dit is verder prima verlopen op een paar issues na...
Tijdje geleden nieuwe originele kachelkraan gekocht en vervangen. Maar nu blijft hij nog steeds warme lucht geven?? De oude was echt kapot! Kon er nl met kraan dicht gewoon doorheen blazen. Bij de nieuwe niet..
Er zit maar een wit palletje wat verbonden is met de schuif links boven.. dit is toch degen die de warme koelvloeistof stopt?

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Zie ik nu iets over het hoofd?

Gr volvofan
Antwoord
#2
Zo'n nieuwe kachelkraan in de vorm van een schijfje? Dat is toch een simpel dingetje, misschien haalt de kabel de 'dicht' stand net niet?
Misschien is de buitenkabel losgeraakt, achter de schuif linksboven (dit is idd de enige warmer-kouder schuif, de rest gaat over verdeling en mix van lucht)? Dan duw je alleen het kabelgebeuren heen en weer en gebeurt er niks bij de kraan.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Dat zijn idd logische gedachten...
Ik heb het witte palletje ook al met de hand bediend Huh
Antwoord
#4
het is wel zo dat dit schijfje los hangt tussen bovenste slang schutbord en onderste uitgang kachelunit...
Antwoord
#5
Niemand een idee? Of hoe dit te onderzoeken?
Antwoord
#6
Kachelkraan verkeerd geplaatst?
Deze moet tussen de kvs aanvoerslang en de ingaande kant van de kachel radiator geplaatst worden en zoals ik het lees heb je hem nu als een soort van bypass geplaatst.
Antwoord
#7
En ingaand is onder... toch?

[Afbeelding: g8se451f.jpeg]
Antwoord
#8
ALs je hem op de plek van de oude hebt gezet kan het niet missen natuurlijk. Het kan wel dat ie achterstevoren zit, dat werkt bij CV thermostaten ook nooit lekker.
Zoek s wat foto's van het ding in originele opstelling op www.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#9
Hallo. bij mij was de toevoerleiding gebroken omdat er spanning op kwam door kapotte motorsteun.
Nieuwe slang, ook voor retour. Je komt er lastig bij tegen schutbord. Verkeerd om aangesloten. Bleef ook warm. Omgewisseld. Heb je bij motorswap misschien slangen vervangen?
Peter



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
#10
(24 May 2018, 19:29)PdeBruijne schreef: Hallo. bij mij was de toevoerleiding gebroken omdat er spanning op kwam door kapotte motorsteun.
Nieuwe slang, ook voor retour. Je komt er lastig bij tegen schutbord. Verkeerd om aangesloten. Bleef ook warm. Omgewisseld. Heb je bij motorswap misschien slangen vervangen?
Peter



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee geen slangen vervangen... de stalen buis langs het blok gaat aan de achterkant over op flexibel en dan het schutbord in... hier zit ook de kachelkraan op deze gaat vervolgens onder de kachelradiator in 
?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bedieningskabel water voor kachel lenlux 7 3.834 17 October 2015, 17:15
Laatste bericht: lenlux
  Kachel probleem Volvo 240 GL A 1979 Trouwauto 9 10.212 15 February 2014, 22:38
Laatste bericht: Marc1970
  Failure: kachelstanden geven allemaal snelheid uit stand 1 Stevves 0 1.970 28 October 2013, 21:04
Laatste bericht: Stevves
  kachel 740 word niet warm mrborrie 0 1.922 15 September 2013, 11:59
Laatste bericht: mrborrie
  kachel s40 wordt niet warm gert74 0 2.564 9 March 2013, 17:58
Laatste bericht: gert74
  kachel Gerard 240 4 2.701 9 March 2013, 13:12
Laatste bericht: Rob
  Kachel wordt niet warm salt1971 21 13.376 28 January 2013, 13:50
Laatste bericht: Roboer
  Muffe lucht Filip 9 4.106 11 May 2005, 22:24
Laatste bericht: noordkaper

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)