Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Amazon loopt alleen nog maar stationair na een motorwissel
#1
Help!

Ik heb een nieuwe motor in mijn Amazon gezet. Een revisieblok nog op de bok, geen kilometer gedraaid na de revisie.
Deze motor wil nu alleen nog maar stationair lopen. Ik snap er geen fluit meer van!
Klepspeling is goed, nokkenas lijkt goed te staan, ontsteking is ok. Op LPG alleen stationair. Andere verdamper er in, zelfde resultaat.
Ik weet het niet meer, iemand een goede tip?
245 1980 vaalrood met bruine accenten...; 745 1986 donkergrijs - RIP; 244 1984 grijs; 244 1979 chocoladebruin; 1967 Amazon matzwart; 1972 164 baby blue
Antwoord
#2
Dat klinkt inderdaad heel wonderlijk. Ik neem aan dat je de gasklep wel bewogen hebt, maar de motor niet harder wil draaien dan stationair?

In dat geval zal je ws. de verdamper nog aan moeten sluiten op het motorvacuum, meeste verdampers hebben daar een tuutje voor ergens. Anders weet-ie niet hoeveel LPG er verdampt moet worden.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Ik geef inderdaad gewoon gas met de stangen. Als ik gas geef hoor je ook dat er wat gebeurt maar op toeren komen? Mooi niet.
Volgens mij zit er geen vacuumslang op deze verdamper. Ziet hij niet hoeveel gas hij moet verdampen aan de hand van het vacuüm dat ontstaat bij de gasuitstroom?

Ik zie trouwens dat ik op de verkeerde plek heb gepost. Kan dit topic verplaatst worden naar motorproblemen?
245 1980 vaalrood met bruine accenten...; 745 1986 donkergrijs - RIP; 244 1984 grijs; 244 1979 chocoladebruin; 1967 Amazon matzwart; 1972 164 baby blue
Antwoord
#4
Heb je ook iets gedaan met je carb want dit het lijkt wel of het membraam gescheurd is. Stationair loopt ie dan prima maar geef je gas dan komt de zuiger in de carb niet omhoog of omlaag dat weet ik ff niet meer (is voor mijn al weer 10 jaar terug) en komt er ook geen extra brandstof.

Een membraam kan zomaar scheuren daarom had ik er altijd 1 in de auto liggen. Vervangen is zo gebeurt.
Antwoord
#5
Ik heb wel s een verdamper gehad zonder vacuumsturing, een Renzomatic dacht ik.

Als het membraan heel is, kan het ook dat je de pakking tussen carb en inlaat verkeerd om geplaatst hebt waardoor de zuiger niet omhoog gezogen wordt. Mocht de zuiger in de carb het probleem zijn, kan je tijdelijk deze zuiger ergens halverwege vastklemmen met een papiertje, of omhoog houden met je vinger, de zuiger doet toch niks nuttig als de motor op LPG loopt.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#6
De zuiger staat omhoog nu, met een eind koperbuis uit de carburateur stekend. Toch nog steeds alleen stationair.
De verdamper is een OMVL R90/E. Voor zover ik weet zit daar geen vacuumaansluiting op?
245 1980 vaalrood met bruine accenten...; 745 1986 donkergrijs - RIP; 244 1984 grijs; 244 1979 chocoladebruin; 1967 Amazon matzwart; 1972 164 baby blue
Antwoord
#7
Zo te zien niet. http://www.vogelsautogas.nl/uploads/58/T...ressed.pdf

Misschien heeft de verdamper meer vacuum nodig? Heb je het hele inlaattraject met filter en al voor het gasmengstuk zitten?
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Het loopt nu wat door elkaar heen voor mij. Ik heb een OMVL gemonteerd omdat ik de originele verdamper verdacht van de ellende. Die OMVL is uit mijn rijdende 745 gekomen dus die is goed. Toch nog steeds alleen stationair dus.
Het mengstuk is tussen het luchtfilterhuis en de carburateur gemonteerd (daar zat hij ook). Er is dus niets gewijzigd verder wat het inlaattraject betreft. Of zou ik inderdaad een pakking verkeerd om hebben gemonteerd? Ik meen dat ik alles zo heb gemonteerd dat er geen kanalen werden afgesloten...
Het gekke is dus dat de auto prima reed (130 echte kilometers/uur met een versleten motor) en nu na de motorwissel niets presteert. En stationair loopt hij prachtig. Regelmatig en zo, zonder te stotteren. Zolang ik met mijn voet van het gaspedaal afblijf is er niets aan de hand. Maar om nou stationair het land door te tuffen....
245 1980 vaalrood met bruine accenten...; 745 1986 donkergrijs - RIP; 244 1984 grijs; 244 1979 chocoladebruin; 1967 Amazon matzwart; 1972 164 baby blue
Antwoord
#9
Als je geen stangetje vergeten bent aan te sluiten van je gaspendaal naar je carb dan verdenk ik de afstelling van de verdamper.
Die staat nu afgesteld om de b230 ? Uit je 745 te voorzien van gas.
Grotere motor met meer vacuum en een ander gas mengstuk.
Draai eens aan 1 van die twee schroefjes aan de zijkant van je verdamper.
Welke waarvoor is staat op de site van vogels .
Daar staat ook de basis afstelling voor die verdamper.
Het moet gaan met die verdamper , die werkte goed op mijn b18 en nu ook op mijn b230.



Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk

Ow , heb je het mengstuk goedom gemonteerd of zeg ik nu iets stoms

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#10
Ik denk niet de verdamper zoveel te maken heeft met dit eigenlijk. Zelfs half afgesteld moet ie nog reageren op gas geven. Ik heb willekeurig een verdamper uit een Hyundai Lantra op mijn B230F gezet, starten en lopen.
Zet de oude verdamper er weer op, die deed het prima.
Scheve pakkingen zijn ook geen punt voor LPG, een LPG systeem gebruikt van de hele carburateur slechts de gasklep (en de boutgaten).

Misschien zit je toch wel goed in de elektra-hoek. ALs de puntjes niet lang genoeg sluiten of openen of de condensator kapot is, wil de motor ook totaal niet op toeren komen.
Misschien zitten de distributietandwielen wel een tand verkeerd. Verdraai de verdeler eens wat terwijl de motor stationair draait naar een extreem laat of vroeg tijdstip, en geef gas. Zit het verdeleraandrijfasje er wel goed in? Of zoiets.
Iets vergeten/stuk gegaan tijdens montage? Zit de massastrip goed vast?
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kachelventilator werkt nog maar op een stand, help? marc-f 10 521 2 June 2018, 07:30
Laatste bericht: Grey240Polar
  Vocht, denk ik, maar waar? Frank&Frida 3 599 5 March 2018, 23:11
Laatste bericht: Frank&Frida
  Hulp gevraagd :-( nieuwe brandstofpomp maar start ineens niet meer Pluk 15 3.719 21 March 2016, 00:46
Laatste bericht: Pluk
  240 loopt niet meer op LPG Nicolaas H 3 1.465 10 August 2015, 18:51
Laatste bericht: Nicolaas H
  Klok instrumenten paneel loopt niet (tijd) EdRaket66 7 1.285 25 February 2015, 17:23
Laatste bericht: skidje
  Sinds de montage van de cruisecontrol op mijn 245 2.3i '92 te hoog stationair altoalto1 2 677 2 December 2014, 22:42
Laatste bericht: altoalto1
  Motor draait, maar slaat niet aan martin_b 5 3.557 16 April 2014, 19:14
Laatste bericht: martin_b
  Ruitenwissermotor Amazon Rob 3 1.924 20 December 2013, 12:30
Laatste bericht: Rob
  Zenuwachtig knipperlicht, maar wel licht BartJu 2 865 25 October 2013, 20:52
Laatste bericht: BartJu
  start wel maar blijft niet lopen Eric Q 0 1.096 17 July 2013, 20:50
Laatste bericht: Eric Q

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)