Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jessica - De Volvo met problemen
#1
Brick 
En dan vooral elektrische problemen...

Hierbij dan maar wat foto's van Jessica, de Volvo met een miljoen issues die ik langzaam aan het wegwerken ben. Ik heb deze Volvo begin dit jaar zo gekocht:
[Afbeelding: Volvo1.jpeg]

[Afbeelding: Volvo2.jpeg]


Hierna heb ik natuurlijk een aantal modificaties gedaan, de eerste modificaties waren nodig (ontsteking vernieuwd):
[Afbeelding: Volvo3.jpeg]


Daarna was het tijd om de radio weer te voorzien van een originele stekker (de vorige eigenaar had lopen knippen en plakken met kroonsteentjes):
[Afbeelding: IMG_0073.JPG]
[Afbeelding: IMG_0076.JPG]
[Afbeelding: IMG_0077.JPG]
[Afbeelding: IMG_0078.JPG]
Sorry voor de vieze vingers....


Daarna zat hij er wel weer netjes in:
[Afbeelding: Volvo5.JPG]


Verder heb ik er nog een setje nieuwe stoelen ingezet:
[Afbeelding: Volvo6.JPG]
[Afbeelding: Volvo7.JPG]
[Afbeelding: Volvo8.JPG]
[Afbeelding: Volvo10.JPG]

En heb ik de remblokjes vervangen:
[Afbeelding: Volvo9.JPG]
[Afbeelding: Volvo11.JPG]
De deur was mijn fout niet, en deze gaat nog weer in kleur komen.

Als laatste modificatie heb ik mijn achterlichten wat anders bedraad, best super dik al zeg ik het zelf:
[Afbeelding: Volvo13.jpg]



Graag jullie meningen (ongezouten) over deze baksteen. Verder ligt er nu nog een B21A in, maar deze heeft rodknock en hier komt nu een B230F voor in de plaats. Angel
Antwoord
#2
Helemaal gaaf zo'n budget baksteen , ik zou wel investeren in een paar assteunen .
Zo'n krik is soms ook maar een verzameling onderdelen van de goedkoopste aanbieders en in elkaar gezet door een paar onderbetaalde ongeïnteresseerde praktisch geschoolde mensen .


Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#3
(11 April 2018, 12:24)Jerry schreef: Helemaal gaaf zo'n budget baksteen , ik zou wel investeren in een paar assteunen .
Zo'n krik is soms ook maar een verzameling onderdelen van de goedkoopste aanbieders en in elkaar gezet door een paar onderbetaalde ongeïnteresseerde praktisch geschoolde mensen .


Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk

Ja toch, dankjewel Smile

De brug stond op die dag helaas vol dus dan maar even een noodoplossingkje. (Hoewel ik denk dat een stel theoretisch geschoolde mensen die krik hebben ontworpen, dus dat zit wel snor)
Antwoord
#4
Prachtige ongezouten baksteen. Wel een beetje jong nog voor uitgelopen drijfstanglagers, zeker in een B21A, die zijn groot zat. Kijk nog s verder waar de knock vandaan komt.
Kijk/voel s onderin de oliepan als je die afgetapt hebt, liggen er stukjes wit metaal, tin lood achtig? Dat is lagervoering. In het oliefilter kan je ze ook vinden.

Leg desnoods het losse wiel onder de achteras.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#5
(11 April 2018, 15:09)Marc1970 schreef: Prachtige ongezouten baksteen. Wel een beetje jong nog voor uitgelopen drijfstanglagers, zeker in een B21A, die zijn groot zat. Kijk nog s verder waar de knock vandaan komt.
Kijk/voel s onderin de oliepan als je die afgetapt hebt, liggen er stukjes wit metaal, tin lood achtig? Dat is lagervoering. In het oliefilter kan je ze ook vinden.

Leg desnoods het losse wiel onder de achteras.

Ja ik heb misschien een beetje te lang naar links gereden, te hard, met oude en te weinig olie.

Maakt verder niet zoveel uit, de B230F zal sowieso fijner zijn. (Injectie, rustiger, stiller)

Om verder in te gaan op de knock. Vanaf ongeveer precies 2000RPM komt de klop erin, op lagere toerentallen doet ie het gewoon nog prima. Maar ja, de B230F komt er toch wel in Tongue
Antwoord
#6
OK drijfstang klinkt aannemelijk. Wel een hoop gedoe hoor, al die B230F draden erin en pompen en toestanden improviseren. Veel rustiger is ie natuurlijk niet. Gebruik alleen het kale blok en bout de carburateur er aan, kleine moeite groot plezier.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#7
(11 April 2018, 18:54)Marc1970 schreef: OK drijfstang klinkt aannemelijk. Wel een hoop gedoe hoor, al die B230F draden erin en pompen en toestanden improviseren. Veel rustiger is ie natuurlijk niet. Gebruik alleen het kale blok en bout de carburateur er aan, kleine moeite groot plezier.

Ik verwacht zelf alleen dat de pompen een ding zullen zijn, voor de rest is het een B230F uit een 240 dus de draden zullen niet al te lastig zijn, dit was ooit een diesel dus zal niet de eerste keer swappen zijn voor het blok. Verder neem ik de bak en alles mee, dus daar hoeft ook niks in aangepast te worden. Big Grin

Maar inderdaad als het te lastig wordt allemaal dan komt de carb er weer aan Smile
Antwoord
#8
De swap is gedaan en bijna succesvol. (Vanavond nieuwe carburateur ophalen)

[Afbeelding: Volvo14.JPG]
[Afbeelding: Volvo15.JPG]
[Afbeelding: Volvo16.JPG]
[Afbeelding: Volvo17.JPG]
Klik hier om het filmpje te zien
Antwoord
#9
Het filmpje geeft een error 404
Antwoord
#10
Gefixt
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 164 Volvo89 4 236 15 August 2018, 21:20
Laatste bericht: johan-w
  Markfranken - Volvo 245 DL 1975 K-Jet B20F markfranken 239 54.473 23 July 2018, 10:44
Laatste bericht: markfranken
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 137 28.316 18 March 2018, 12:43
Laatste bericht: ruuds70
  Volvo 244 DL 1980 Mark244 18 3.990 14 March 2018, 02:23
Laatste bericht: Jerry
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 277 79.945 9 January 2018, 18:37
Laatste bericht: koert4
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 330 82.502 1 November 2017, 14:40
Laatste bericht: Arjan.
  Volvo 240 GL uit '86 Hanatarash 85 18.183 4 September 2017, 17:04
Laatste bericht: Hanatarash
  2x Volvo 262c Bertone Texel32 28 10.992 10 June 2017, 22:55
Laatste bericht: Texel32
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 48 19.964 14 May 2017, 00:00
Laatste bericht: nick740
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 178.401 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)