Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jessica - De Volvo met problemen
#11
Mooi dat ie loopt nu nog ff fine tunen want hij schud aardig als je van het gas af bent. Heeft deze volvo geen stuurbekrachtiging?
Antwoord
#12
Deze Volvo heeft inderdaad geen stuurbekrachtiging, zo goed als geen extra's. De carburateur is nog wat kapot, dus andere carb gehaald, gaat er hopelijk vandaag op en dan finetunen Smile
Antwoord
#13
Nice. Om het fijne ruimhartige karakter van de B23A te behouden kan je de nokkenas eruit halen en die in de B230F zetten.

Of heb je er een kant en klare B230A ingezet?

Maakt het uit, als ie maar rijdt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#14
Citaat:Nice. Om het fijne ruimhartige karakter van de B23A te behouden kan je de nokkenas eruit halen en die in de B230F zetten.

Of heb je er een kant en klare B230A ingezet?

Maakt het uit, als ie maar rijdt.

Ik heb er een B230F in gegooid en daar de carb van de B19A/B21A op gedrukt. Ik heb nu gezien hoe kut dit is (1 op 3 gemiddeld) en ga er lh2.2 op bouwen.
Antwoord
#15
Hm LH2.2 is niet lang gebruikt door Volvo.

Was ooit een diesel deze auto? Er wordt toch niet een pomp in de tank bijgeschakeld tijdens starten? Dan krijg je wel heel veul brandstof vanuit de tank. Verklaart eventueel hoog verbruik bij een slechte vlotter in de carb. cq afdichting vanuit de vlotter en een uitgeleuterde sproeiernaald.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#16
1:3 is veuls te veul, dan komen er permanent zwarte wolken uit. De carb met het gele dopje komt van een B23(0)A, dus die zou het prima moeten doen op exact dezelfde cc's. Maar er gaat wel s wat mis met de afstelling, en inderdaad de sproeier en sproeiernaald slijten.
Gelukkig is deze vrij makkelijk af te stellen onderlangs, dopje eraf halen, sproeier omhoog draaien, dan gaat-ie armer lopen door het hele toerenbereik. Evt stationair wat bijstellen.

Onder het gele dopje hoort dunne olie, als naaimachineolie of ietsje dikker.

Ander euvel is een gescheurd membraan, zit onder de 'koepel', dan giet ie ook de benzine met bakken naar binnen.

Ombouwen naar injectie is niet heel makkelijk, beter te doen als je een complete donor hebt bijvoorbeeld.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 11 164 , 15:45
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 107 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 18 2.157 23 February 2024, 19:30
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 199.260 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.072 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 57.081 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 2.652 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.250 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 1.707 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk
Thumbs Up Volvo 245 L '75 (B200 -> B230) Bromtol 22 15.731 23 January 2021, 22:38
Laatste bericht: Bromtol

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)