Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jessica - De Volvo met problemen
#11
Mooi dat ie loopt nu nog ff fine tunen want hij schud aardig als je van het gas af bent. Heeft deze volvo geen stuurbekrachtiging?
Antwoord
#12
Deze Volvo heeft inderdaad geen stuurbekrachtiging, zo goed als geen extra's. De carburateur is nog wat kapot, dus andere carb gehaald, gaat er hopelijk vandaag op en dan finetunen Smile
Antwoord
#13
Nice. Om het fijne ruimhartige karakter van de B23A te behouden kan je de nokkenas eruit halen en die in de B230F zetten.

Of heb je er een kant en klare B230A ingezet?

Maakt het uit, als ie maar rijdt.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#14
Citaat:Nice. Om het fijne ruimhartige karakter van de B23A te behouden kan je de nokkenas eruit halen en die in de B230F zetten.

Of heb je er een kant en klare B230A ingezet?

Maakt het uit, als ie maar rijdt.

Ik heb er een B230F in gegooid en daar de carb van de B19A/B21A op gedrukt. Ik heb nu gezien hoe kut dit is (1 op 3 gemiddeld) en ga er lh2.2 op bouwen.
Antwoord
#15
Hm LH2.2 is niet lang gebruikt door Volvo.

Was ooit een diesel deze auto? Er wordt toch niet een pomp in de tank bijgeschakeld tijdens starten? Dan krijg je wel heel veul brandstof vanuit de tank. Verklaart eventueel hoog verbruik bij een slechte vlotter in de carb. cq afdichting vanuit de vlotter en een uitgeleuterde sproeiernaald.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#16
1:3 is veuls te veul, dan komen er permanent zwarte wolken uit. De carb met het gele dopje komt van een B23(0)A, dus die zou het prima moeten doen op exact dezelfde cc's. Maar er gaat wel s wat mis met de afstelling, en inderdaad de sproeier en sproeiernaald slijten.
Gelukkig is deze vrij makkelijk af te stellen onderlangs, dopje eraf halen, sproeier omhoog draaien, dan gaat-ie armer lopen door het hele toerenbereik. Evt stationair wat bijstellen.

Onder het gele dopje hoort dunne olie, als naaimachineolie of ietsje dikker.

Ander euvel is een gescheurd membraan, zit onder de 'koepel', dan giet ie ook de benzine met bakken naar binnen.

Ombouwen naar injectie is niet heel makkelijk, beter te doen als je een complete donor hebt bijvoorbeeld.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Crème Kroaat - Volvo 244 B21A 1976 ZOAB 9 330 17 February 2019, 23:32
Laatste bericht: ZOAB
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 8.514 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Volvo 240 GL '88 Stai nless 18 1.019 11 December 2018, 22:54
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 140 33.673 8 December 2018, 10:34
Laatste bericht: edwin
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 258 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Volvo 244 DL 1980 Mark244 19 5.786 10 November 2018, 00:05
Laatste bericht: Mark244
  Volvo 164 Volvo89 4 680 15 August 2018, 21:20
Laatste bericht: johan-w
  Markfranken - Volvo 245 DL 1975 K-Jet B20F markfranken 239 64.576 23 July 2018, 10:44
Laatste bericht: markfranken
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 277 92.283 9 January 2018, 18:37
Laatste bericht: koert4
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 330 94.061 1 November 2017, 14:40
Laatste bericht: Arjan.

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)