Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Swede Mandarin..
#51
Als je dus per se dat allemaal wil veranderen én belastingvrij blijven rijden kan je ook het oude blok aanpassen en iig dat gedeelte waar het bloknummer op staat erin houden.
Antwoord
#52
(14 March 2019, 08:13)Dopski schreef: Je kan kiezen voor een universele sterke pomp in de tank, DW200 bijvoorbeeld. Of als origineel een klein opvoerpompje van een 240 en dan een pomp+filter onder de auto ook van een 240.
De 240 werkt op 3bar (geregeld door drukregelaar).

Omdat ik voornamelijk op lpg rijd heb ik er gewoon een Chinese intank pomp inzitten. Werkt goed voor een b230f.

Dobbert, ik dacht vandaag bv ook aan een pomp van een B20E/F..  aangezien bij mijn tank de opvoerleiding ook gewoon onderin zit, retour kan dan naar boven. De LPG tank ligt bovenop het inspectieluijke, in geval van storing moet er altijd 1 van de tanks er uit..

(14 March 2019, 11:17)gydomatra schreef:
(6 March 2019, 23:46)Jambon schreef: ......Dus, betrek de RDW vooraf bij jouw ingrijpende wijzigingen...., dat zou je veel geld en ergernis kunnen schelen.

..Helder, thanks, in geval van gezeur hangt er zo weer tijdelijk een andere achteras onder, alles blijft zitten..( op de Panhardsteun na. schroef-schroef..). Anderzijds, zou ie weer de belasting moeten, dan zou het op G3 uitkomen op 55€ pm, aangezien er nog wat gewicht uit gaat... Tja en de kosten, tot op heden iets meer dan 'spijkers'.. Het is een studieproject voor 2 studenten, dus heb veel als sponsoring kunnen regelen.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#53
Kun je een 140 op G3 krijgen? Volgens mij is dat met een 240 en 740 al bijzonder lastig ivm ontbreken typegoedkeuring

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#54
Ja zeker waar, het zit er in maar wordt niet als zodanig erkend, echter, als bepaald wordt, en of dat ook daadwerkelijk gebeurd is een tweede, want indien geen steekproef, én door een oplettende 'steekproevert' , gebeurd er niets anders. Wordt er onverhoopt een herkeuring vereist, en is het daarna meteen een 1998 142, dan istie jong genoeg voor G3..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#55
..beetje progressie, iedere stap ister 1, achterste steunen van het frame 'omgezet' om binnen de 'chassisbalken' te komen zodat de rubbers horizontaal blijven.. (in tegenstelling tot kantelen, want daar zijn ze niet voor ontworpen..) Vandaag beetje voorwerk voor de achterste steuntjes, eea zit inmiddels aan elkaar (maar op de daily drivert gedaan, scheelt een hoop geduw ende getrek, paar gaten maakt niet uit..), omdat de phone leeg was kon ik de rest niet doorbellen..

[Afbeelding: 46559699545_377fe67199_b.jpg]QNLH7317 e by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 33598428718_c15db8eb45_b.jpg]IMG_0161 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46751660964_30da2f8cba_b.jpg]IMG_0162 by 63Jambon, on Flickr
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#56
..het spulletje hangt er bijna onder, nog steeds mock-up..

Het frame zit op hoogte en gecentreerd, met M12 aan de beugels ge-bout.. De beugels zelf nu nog met parkers op z'n plek, dat worden straks dikwandige bussen en M10 of 12..
De wielbasis is iets te groot geworden, het gaat wel maar is niet fraai, kwestie van de definitieve gaten 15mm verderop plaatsen.. (gaten kun je bij AC-tion kopen..)

Aanvankelijk wilden we de 140 draagarmen gebruiken, maar dat wordt teveel gedoe, nee, juist de bijbehorende van de Mulitlink kunnen er véél beter onder dan verwacht..! Dus de montagelippen van het oude systeem hebben kort kennis mogen maken met de haakse slijpert en de ML-behuizing zal een plaat opgelast krijgen zodat deze voor nu met de originele bouten aan de balken kan worden geschroefd.

Dan komt nog het verplaatsen van de schokdemperbevestiging en de schroefveer nog aan de beurt. Dat komt later, omdat de eindpresentatie van de studenten a.s. woensdag plaatsvindt..

Mogelijk worden de definitieve ophangpunten nog aangepast, maar voor nu is de opdracht goed ingevuld..

[Afbeelding: 46794106334_df2de45fde_b.jpg]IMG_0354 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 40551842643_f8ffe371eb_b.jpg]IMG_0355 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46794106174_23b629a16d_b.jpg]IMG_0356 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 40551842593_40794836b8_b.jpg]IMG_0357 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46794105974_00ce5350ab_b.jpg]IMG_0358 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46602433635_39fe07c9b8_b.jpg]XKEN9991 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46602433785_f42aacd9eb_b.jpg]RJCN2907 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46794104704_481a876ee2_b.jpg]UXFL0374 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46602433805_5998d7d278_b.jpg]NNFJ9585 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46602433905_d412a4ea51_b.jpg]DZIJ6393 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46794104834_6f26d576c5_b.jpg]MCUR2473 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46794105314_845be2d098_b.jpg]IMG_0367 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46602434205_0b78962a2d_b.jpg]IMG_0368 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46794105124_41933b8868_b.jpg]IMG_0369 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46602434015_472d3187cf_b.jpg]IMG_0370 by 63Jambon, on Flickr

...en passant ook nog de originele stabi voor achter erbij gehaald, die vindt ook nog wel een plekkie.. (..kofferbak is immers groot zat..)

[Afbeelding: 40551842323_84861d405e_b.jpg]IMG_0365 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46794105444_dd46242a40_b.jpg]IMG_0366 by 63Jambon, on Flickr
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#57
Erg mooi allemaal, het zal de wegligging goed doen. Handig als je leerlingen je zo kunnen helpen en tegelijkertijd ervan leren.
Antwoord
#58
..is misschien nog wel het meeste plezier..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#59
..beetje hakken en bakken vandaag, nog zat schoonheidsfoutjes, maar voorlopig staat ie.. vanavond is de eindpresentatie. Nu eerst de aandacht naar motor en bak, kijken of er nog iets aan de ophanging moet worden aangepast, daarna het afwerken..

[Afbeelding: 46794105314_845be2d098_b.jpg]IMG_0367 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46602434205_0b78962a2d_b.jpg]IMG_0368 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46794105124_41933b8868_b.jpg]IMG_0369 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 33648378148_2b51cb3595_b.jpg]55849482_745340775860470_6686972391463059456_o by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 33648378208_d3353d9121_b.jpg]56629319_745340892527125_8074671840854802432_o by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46801490734_1312f030c9_b.jpg]56596552_745340819193799_6382651117905379328_o by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46801490744_24744bcd49_b.jpg]56391627_745341035860444_2798957399992434688_o by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 47472472162_f96708fefc_b.jpg]55892491_745340939193787_4615621810493325312_o by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 47472472192_ac12a34f02_b.jpg]55945095_745340955860452_6914606096237723648_o by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 33648378298_435cc01a52_b.jpg]56513069_745341072527107_8574208260008050688_o by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 33648378358_e41eea1f8c_b.jpg]55835435_745341175860430_1137709121286438912_o by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 33648378398_3ce7a60dd0_b.jpg]56466364_745341235860424_5525122066459656192_o by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 47472472252_64835eb9fd_b.jpg]56269955_745341129193768_8195405828266655744_o by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 47472472282_3ff73639c8_b.jpg]56360474_745341212527093_2471056262058475520_o by 63Jambon, on Flickr
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#60
Vandaag begonnen aan het inlaattraject. De T4 heeft rechts z'n luchtaansluiting. Met de motor in lengterichting geplaatst, komt dat onderdeel klem te zitten tegen het schutbord, laatstaan dat ie kan worden aangesloten. Ik heb een T5 exemplaar opgepikt, de versie met de aansluiting onderaan. Daar is 1 buis afgezaagd en het eindstuk, die wordt er als deksel weer op gelast. Voor de iets kleinere T4 aansluiting moet een pasplaat gefabriekt worden. [Afbeelding: d1b7bcb57a046ed54d49eaba93c42ac6.jpg][Afbeelding: 4b743bf1baee0063a702a9be697ce00c.jpg][Afbeelding: 45760376a6cd8baf1a1f272dd2e86ad5.jpg][Afbeelding: 092fc6a51fd4390656fe8124c190e56c.jpg][Afbeelding: 4e9eadc6a8cc311ae86f8117253ac1b0.jpg][Afbeelding: 086df40a8a436ce6a0378a96bf1f8be9.jpg][Afbeelding: ae5cc5afbd14ef0d8d392f51f9db0efc.jpg][Afbeelding: af30ffdba2a90078ee8ee109825accbd.jpg]

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk

.. zo creëer je een T1 versie..!! (.. Is niet echt hoor..) [Afbeelding: 08b4d3e26460d80a43d8c5877e53fbdd.jpg]

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)