Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Swede Mandarin..
#41
Video 
(5 March 2019, 11:18)gydomatra schreef: Dat is een hele operatie ....

Heb je ook nagedacht over de keuring bij de RDW?

Rdw keuring stelt niks voor. Als alles netjes in elkaar zit en goed is bevestigd ben je met 30/45 minuten en €55 klaar. Zo was het in 2017 in ieder geval toen ik mn 760 als t5 liet keuren.

[Afbeelding: ysDxzHQ.jpg]
1984 Volvo 760 T5 - 1999 Volvo V70 T5
Antwoord
#42
(6 March 2019, 10:55)wreccer schreef: Gewoon fantastisch te zien dat je het "Gewoon eff" passend maakt. Geveerd gewicht op de achteras is nagenoeg hetzelfde bij de auto's dus dat is geen probleem. Welke overbrenging heeft de as?

deze diff heeft 3,54. Zat er in. Het geheel is gedoneerd door Auto Rima, het is een studieproject voor twee studenten..

(6 March 2019, 15:19)ddvries04 schreef:
(5 March 2019, 11:18)gydomatra schreef: Dat is een hele operatie ....

Heb je ook nagedacht over de keuring bij de RDW?

Rdw keuring stelt niks voor. Als alles netjes in elkaar zit en goed is bevestigd ben je met 30/45 minuten en €55 klaar. Zo was het in 2017 in ieder geval toen ik mn 760 als t5 liet keuren.
Ik verwacht ook niet anders. Dit blijft echter een 4cil. APK loopt nog een jr, dan zien we wel verder. Enige dingetje is de toename van meer dan 40%. Tenzij ik reken met de gegevens van de B20E, da's 137PK..

(6 March 2019, 14:51)Marc1970 schreef: Je zit wel nog met een ingekorte achterste 'track rod' die nu een andere boog beschrijft dan eerst. Het lijkt mij dan ie dan toch het wiel voor of achteruitwaarts gaat duwen/trekken (wie weet krijg je dan wel een meesturende achteras!)
Ben benieuwd, zou je het draaipunt daarvan ook niet 7 cm naar binnen verplaatsen?

Die je nu nog niet ziet zitten..?  Die wordt aangepast, anders kan ie niet om de veer heen..

..denk dat ik ook een veerpootbrug plaats.. ws in de kofferbak want er zit niets om aan vast te schroeven..!!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#43
Mooi werk zon 5 cilinder turbo in een achterwielaandrijver.
Had Volvo in die tijd standaard zo moeten leveren.
Hiermee kan je nog heel wat moderne bmw's audi's etc het leven zuur maken heerlijk is dat.
Vooral als je dan zon verbaasd/geïrriteerd gezicht ziet hahah.
Antwoord
#44
Wink 
(9 March 2019, 19:24)Volvo240 schreef: Mooi werk zon 5 cilinder turbo in een achterwielaandrijver....

 psst.. ut zijn er vier..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#45
..wist je dat weetjes..

..de T4 en 4 cilinder broertjes waren op het laatst ook nog bestemd voor de 240's..! Vanwege het 'body-boom' effect is het niet doorgegaan..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#46
Maar op de foto hierboven is het toch echt een 5 cilinder.
Antwoord
#47
ah, in de 740, da's niet de mijne..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#48
..steuntjes gefabriekt, 3mm plaat, weer even passen.. pasvorm is te idioot voor woorden. (afkloppen, komt vast nog wel iets voorbij..) De bouten zitten bij deze versie nog in een sleufgat, had niet gehoeven want de boel zit gewoon gecentreerd. Ze moeten slechts enkele mm's naar buiten. Achterste steunen worden net zoiets, komen alleen op het hellende vlak achter de schroefveer.

De schroefveer kán net de lasrand van het fram raken, daar gaat de rand weg en komt er een rups voor in de plaats, (een lasrups..) = 15mm extra..

[Afbeelding: 40406847683_6851e0a13d_b.jpg]JAUS9797 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 47372360811_d4f69bf8e2_b.jpg]IMG_9416 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 40406847903_cc8037e361_b.jpg]IMG_9415 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 47372360761_c53fd98fdf_b.jpg]IMG_9414 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 40406847843_c54eefbe42_b.jpg]IMG_9410 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 40406847753_e9b88a72a2_b.jpg]IMG_9412 by 63Jambon, on Flickr

Vraagje voor de brandstofpompkenners.. De originele V40 intank-pomp, heeft ie dezelfde opvoerdruk als die van een 200..? De tank in deze '74-er heeft nl een tank zoals de 200 serie, de plaat met daaraan de vlotter heeft ook al een retour aansluiting, welliswaar afgedopt. Kan ook de '74-'75 tank van de 164E-GL-TE zijn maar verwacht eigenlijk geen verschil.

Dan zou daar de 200 intankpomp ook in passen lijkt me. Voor de A motoren heeft deze ook gewoon de aansluiting onderaan.. Ik kan dus ook kiezen voor een universeel pompje. De retourleiding komt dan alleen op de vlotterplaat erbij op de afgedopte aansluiting.

In principe handiger want de boel hangt onder de LPG-tank, bij storing moet de tank er onder vandaan. An sich ook niet zo spannend.. Anders had Jams Bond het ook wel gedaan..

En anders fabriek ik de of een V-seriepomp in de tank..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#49
Je kan kiezen voor een universele sterke pomp in de tank, DW200 bijvoorbeeld. Of als origineel een klein opvoerpompje van een 240 en dan een pomp+filter onder de auto ook van een 240.
De 240 werkt op 3bar (geregeld door drukregelaar).

Omdat ik voornamelijk op lpg rijd heb ik er gewoon een Chinese intank pomp inzitten. Werkt goed voor een b230f.
Antwoord
#50
(6 March 2019, 23:46)Jambon schreef:
(6 March 2019, 15:19)ddvries04 schreef:
(5 March 2019, 11:18)gydomatra schreef: Dat is een hele operatie ....

Heb je ook nagedacht over de keuring bij de RDW?

Rdw keuring stelt niks voor. Als alles netjes in elkaar zit en goed is bevestigd ben je met 30/45 minuten en €55 klaar. Zo was het in 2017 in ieder geval toen ik mn 760 als t5 liet keuren.
Ik verwacht ook niet anders. Dit blijft echter een 4cil. APK loopt nog een jr, dan zien we wel verder. Enige dingetje is de toename van meer dan 40%. Tenzij ik reken met de gegevens van de B20E, da's 137PK..


die toename van meer dan 40% is geen probleem voor de RDW zolang alles daar maar op verantwoord op aangepast is. En van bv 4 cilinder naar bv 6 cilinder is ook geen probleem. Rdw wil wel graag weten waar het nieuwe blok en bak vandaan komt ivm diefstal etc.

Ook zou je nog een probleem kunnen krijgen met je nieuwe achteras icm de andere motor. Dit is van een nieuwer type volvo net zoals de motor en bak.

Bij de RDW hebben ze namelijk een soort van 33% / 66% regel.

Motor en bak is 33%
chassis/koetswerk is 33%
Voor- en achteras is 33%

Wil je meer dan 33% van een auto veranderen dan krijgt je voertuig een andere identiteit en is hij na alle ingrepen niet meer belastingvrij. De rdw hanteert dan het bouwjaar van het jongste vervangende onderdeel en dat is hoogstwaarschijnlijk bij jouw bouwjaar van de 4 cil. motor.

Ik heb onlangs zelf een amazon gekocht waar de vorige eigenaar een 240 voorwielophanging onder gebouwd had. In deze amazon wil ik een modernere motor hangen. Met deze info ben ik naar de rdw keurmeester gegaan en mijn amazon is na alle ingrepen niet meer belastingvrij.

Dus, betrek de RDW vooraf bij jouw ingrijpende wijzigingen...., dat zou je veel geld en ergernis kunnen schelen.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)