Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verbruik 940 g3 is een eventuele overstap het waard.
#51
545k Idd particulier en lpi. Gaat nu voor diverse klussen naar werkhoven. Smile vanmiddag de 245 weg... formeel pijn moet ik bekennen nu het dichterbij komt. Nu aam de picknick met mijn jongste zoon in de kofferbak voor de laatste keer...

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
#52
Nu met foto's, in bos nagenoeg geen internet[Afbeelding: 025906de7d1c1b96cc5f73fe2494aac5.jpg][Afbeelding: c942e87a0ff02e892619b69a307d38fe.jpg]

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
#53
Leuk man, die jongen van mij is 20 jaar die krijg ik niet meer mee om te picknicken, dat word eerder een ritje macdrive. Op onderstaande foto is hij 8 jaar. Foto is genomen in Bourtange waar we op vakantie waren. Is 1 van de laatste foto’s van de opel want in dat zelfde jaar (2006) verkocht ik hem om hem in 2010 weer terug te kopen van de koper.

[Afbeelding: 63_BC6_CF4-_EB29-4_EBA-_A690-_CB22131_F8_EDD.png]
Antwoord
#54
Mooi verhaal en dito foto!
Mijn verhaal kreeg een staartje vandaag... de koper haakte af nadat hij de auto niet kon overschrijven door een scheur in zijn rijbewijs... dus staat weer/nog te koop. Tot plezier van mijn kinderen....

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
#55
Nou ja dat is ook wat zeg, afhaken omdat je rijbewijs is gescheurd. Hij kan toch wel ff een nieuwe aan vragen en hem dan over laten schrijven.
Antwoord
#56
Beste Forummers,

Ook hier een probleem. Ik rij al 11 jaar in dezelfde 240 met LPG installatie. De auto is in zeer goede conditie, heeft net vier ton gereden en ik heb nooit bezuinigd op onderhoud.
Nu wil het geval dat ik onlangs bij een nieuwe functie een auto van de baas heb gekregen. We hebben nu dus drie auto's op de oprit staan.
Ik was van plan om de auto waar mijn vrouw dagelijks in rijdt (mazda 2 uit 2015) te verkopen en haar dagelijks in de 240 te laten rijden. Mijn vrouw ziet dat niet zo zitten. Ze vindt het een prachtige wagen maar voor haar niet geschikt in het huidige drukke verkeer. Ze meent dat ze met de B200f niet snel genoeg kan invoegen tijdens de spits en dat ze door het ontbreken van ABS een keer bij een snijdende wegpiraat naar binnen rijdt.

Ondanks dat ik erg gehecht ben aan mijn 240 maar drie auto's wat te gek vind wil ik toch kijken voor een alternatief.
Ik heb mijn gedachten laten gaan naar een late 940 omdat ik dan toch nog het idee heb in een Volvo te rijden.

Is er een wezenlijk verschil tussen de betrouwbaarheid, veiligheid en met name rijeigenschappen tussen mijn 240 uit 1992 en een 940 van pakweg zes jaar ouder? Kan ik vrouwlief hiermee overtuigen?

En wat is een prima prijs voor een mooie 940 met LPG waar we gewoon in kunnen stappen en mee verder kunnen rijden? Ik zie prijzen van 4000 tot 14000,=
Dat laatste lijkt mij absurd, maar wil ook geen kat in de zak kopen.
Met de 240 altijd (van 200000 tot 410000km) probleemloos gereden.
Antwoord
#57
Hmm heb je wel eens tot 5000 rpm doorgetrokken in de eerste drie versnellingen? Er is geen vlottere auto dan de 240, en ook geen kleinere. Een echte vrouwenauto, vindt mijn vrouw die er de hele Randstad mee doorrijdt.

De 940 is nog beter als/dan de 240, bijna niet voor te stellen maar het is zo. En de 850 is weer wat beter, en nog goedkoper, wel wat 'groter' van buiten en kleiner van binnen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#58
Een late 945 dus een 98er heeft 2 airbags voor en 2 in de rugleuningen van de voorstoelen die geactiveerd worden bij een zijwaartse klapper. Verder een goede ABS en een turbo die lekker veel koppel heeft bij lage toeren en een 945 komt ook goed van zijn plek hoor, zeker de HPT.

Hij is groter dan de 245 en is stiller heeft 9 van de 10 keer airco, CV, elektrische ramen, elektrische spiegels met verwarming etc etc en net zo onderhouds vriendelijk als de 2 serie en onderdelen voorziening is ook goed. En een goede is een waarde vaste auto op dit moment.

Hij is net zo wendbaar als de 2 serie ondanks dat ie breder en langer is dan de 245. Ik vind het een goede gezins en vakantie auto. Een 97er mag 16 kg trekken en de 98er 1800 kg, waarom dat is weet ik niet maar het gewoon zo.

Een 245 is meer een karakterbak en ik heb er 1 omdat het gewoon een leuke auto is om te zien en te rijden en omdat het een auto is die bekend staat omdat ze km vreters zijn. De 9 serie ook hoor maar toch.

De 945 is gewoon een lekkere grote baksteen die maar 100 kg zwaarder is dan de 245 maar zoveel meer bied dan de 2 serie.
Antwoord
#59
Klopt helemaal Marc1970, mijn vrouw meent dat de niet zo kan gooien en smijten met de 240 als met haar Mazda 2. Ook meent ze dat ze niet gauw genoeg stil kan staan (ik hamer ook altijd op afstand houden...) Jaarlijks rijden we met een grote kar naar Oostenrijk/Italie en dan wordt ik ook door haar glazig aangekeken als ik hoog in de toeren de 80 probeer vast te houden (Airco en LPG uit) en dan alsnog word ingehaald door een kudde berggeiten.

Mijn 240 is dik in orde maar inderdaad wat spartaanser als de Mazda. Als ik beide auto's opruim dan zou er een mooie 940 voor in de plaats kunnen komen.
Het opruimen van de mazda is geen enkel probleem. Maar in de Volvo zit 11 jaar veel TLC.
Antwoord
#60
Big Grin 
(27 November 2018, 09:41)Rhino schreef: .................. en dan alsnog word ingehaald door een kudde berggeiten.

Mijn 240 is dik in orde maar inderdaad wat spartaanser als de Mazda. Als ik beide auto's opruim dan zou er een mooie 940 voor in de plaats kunnen komen.
Het opruimen van de mazda is geen enkel probleem. Maar in de Volvo zit 11 jaar veel TLC.

Ga maar vast rondkijken en rijden in een 940. Zo'n late rijdt wel heel lekker met dat turbo blok. MBC erbij en met 170 pk (kan nog best 1 op 9-10 rijden met automaat op LPI) heb je een fantastische bak. TLC is vrijwel gelijk aan de huidige 240.

Mijn vrouw rijdt ook liefst in de 240. Parkeert gemakkelijker dan welke alternatieve kleinere auto die zo ooit heeft gereden. Wel gemerkt dat een iets grotere (diam.) uitlaat vermogen scheelt met onze B230E op LPG. Gaat al 9 jaar heel lekker...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  verbruik B21 Kogelman 4 4.698 5 September 2016, 23:44
Laatste bericht: Gideon
  Verbruik pepijnb 21 18.172 3 January 2015, 19:12
Laatste bericht: pepijnb
  Overstap Saab naar Volvo, eerste adviezen voor aankoop 240 Jed 3 3.341 29 April 2011, 14:10
Laatste bericht: Bazis
  [245 DL bj. feb 1980] schade: wat was íe waard en hoe nu verder ? MartjeB 33 27.940 5 July 2009, 16:38
Laatste bericht: MartjeB
  overstap naar V70 Roelof 9 6.480 25 December 2008, 15:43
Laatste bericht: Dopski
  Vraagje verbruik 2.3 liter met 3 traps automaat op lpg Overloper 8 6.295 3 September 2008, 00:18
Laatste bericht: Overloper
  Verbruik van B230E & BW55. Bassius 27 14.407 21 December 2007, 20:59
Laatste bericht: Jw240
  Worden onze volvo's echt veel waard? Harry 53 28.592 17 October 2007, 10:37
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  wat is mijn volvo waard? Bert koncept 12 9.376 2 March 2006, 20:41
Laatste bericht: Hans Nicolai
  wat is een b23 motor met 5-bak waard? bart_hendrickx 5 5.002 5 January 2006, 13:56
Laatste bericht: bart_hendrickx

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)