Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verbruik 940 g3 is een eventuele overstap het waard.
#31
Ik ben de naam van de verkoper kwijt die ik bedoel. Jullie omschrijving als heeft alle soorten en maten van 940 op g3 te koop en kan ze naar wens personaliseren klopt wel in ieder geval. Het bedrijf zat eerst in Cockengen en nu (jaar of 3 geleden) in een nieuwe loods bij een boerderij die hij daar huurt. Sleutelen mag hij daar niet.

Dit zijn de advertenties van de man (volvoopgas) die ik bedoel:
http://link.marktplaats.nl/m1255599830?u...ialbuttons

Ik dacht dat hij Jan heette en heeft inderdaad een link met spekkels uit bunnik.
Voor zover de site aangeeft heeft spekjes wel een garage
http://link.marktplaats.nl/m1257778587?u...ialbuttons

Maar ik zie nu ook de man die jullie bedoelen: 'De volvo 940 specialist' .

http://link.marktplaats.nl/m1248973624?u...ialbuttons

Met deze man heb ik geen ervaring behalve dat ik hem nooit te pakken heb kunnen krijgen en er steeds van uitging dat het om dezelfde persoon als de eerste ging.
Antwoord
#32
Ola!

Vandaag misschien even bij wat auto's langs voor oriënteren.
Klopt het dat niet alle turbo auto's een turbometer hebben in de toerenteller?
Zoja, welke hebben dit wel en wat is precies de toegevoegde waarde?

Dank voor jullie hulp!

Joost

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
#33
De eerste serie had ze en ik dacht bij de 2.0 ltr turbo en de HPT Heeft hem wel. Je kan hem naderhand ook inbouwen hoor alleen bij een LPT zie je de meter niet bewegen dan zal je echt een turbodruk verhoger moeten toepassen. Turbo druk van een LPT is 0,30 tot 0,35 bar en die van een HPT is 0,65 bar. Met een MBC (manual boost controller) kun je de LPT dus handmatig opkrikken. Je kan ongeveer tot 0,7 of 0,8 bar gaan maar dan grijpt de computer in en word de brandstof toevoer in 1 keer gestopt en dan word het stuur happen.
Antwoord
#34
Check! Weet ik dat Smile
Ga kijken of ik in werkhoven terecht kan vandaag, voicemail ingesproken...

Iemand ervaring met spekkels? Die zit daar ook in de buurt....

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
#35
Spekkels ben ik ook geweest 5 jaar geleden. Kopen de auto in en wassen en stofzuigen hem en kijken hem vluchtig na maar doen er verder niets aan als dat niet hoeft. Je koopt dus een basis. Je kan met hun in overleg als je bijvoorbeeld iets gedaan wilt hebben. Vaak kom je dan net zo duur uit als je een hele knappe koopt. Ik weet niet wat je wensen zijn maar kijken kan altijd ik ben daar niet negatief behandeld en ze speelden open kaart. Ik woon daar niet in de buurt en knapte wel een beetje af op de auto’s zoals ze erbij stonden, goed gebruikt dus. Als ik met hun in zee zou gaan en ik had naderhand nog iets op te merken op datgene wat zij dan gefixt hebben moet ik dat hele stuk terug, en daar had ik geen zin in. Ik heb mijn auto tenslotte gekocht bij een volvo Dealer. Wel iets meer betaald, althans als ik nu de prijzen vergelijk voor voor een 945 met lage km stand kan ik na 5 jaar rijden het dubbele vragen als wat ik ervoor betaalde heb. Ze vragen op MP voor een basic model met 3 ton op de teller rustig 5 tot 6K.
Antwoord
#36
Update:

Vandaag bij spekkels geweest, aardige man, haalt zijn 940's in werkhoven... auto zelf was hier heel bijzonder voor de 3250 euro... stond boven (Binnen) dus geen proefrit gemaakt. Blijkbaar werkten ze vroeger meer samen begreep ik later in werkhoven (ja daar was ik ook) echter hebben beiden een andere aanpak. En daarom een mindere samenwerking..

Werkhoven:
Wat een hoop auto's
Wat een aardige correcte eerlijk ogende man. Erg goed voorgelicht, liet ons zelfs een proefrit maken in zijn eigen auto om een 940 eens te ervaren...
Das een flinke upgrade tov de 245, stilte, soepelheid, comfort, beduidend breder, en komt met het verkeer mee, daar heeft de 245 wel moeite mee soms...
Denk dat ik er wel uit ben, hij gaat daar vandaan komen. Had een mooie staan, 581000 km, alles er op en aan, leer, airco, cruise, noem maar op.
3900.
Gaf zelf aan dat hij zichzelf af en toe ook aan de prijs vond en nadacht over wat hij daar mee of aan kon doen.
Komt er qua voorraad op neer dat hij eigenlijk te weinig tijd heeft om alles weg te werken, had ook openlijk te maken met zijn inkoop gedrag.
Beeld van de man komt iig 1 op 1 overeen met wat jullie al aangaven.
Denk dat ik toch voor een handbak ga Ivm verbruik. Proefrit was ook in een handbak.

Nu eens gaan nadenken over de kleur die mijn voorkeur heeft... ik ben eigenlijk wel fan van aubergine..., maar de olive pearl vind ik ook heel mooi!
Wel nog een anders issue, de 245 zal dan weg gaan... dat doet best pijn, ook bij mijn zoontje van 5, die barste zelfs in huilen uit...
Zal eerdaags de zoektocht openen naar een volgende eigenaar die hem de volgende zorg wil en kan geven om Tzt aan de koets te gaan werken, technisch is hij nu prima!

To be continued...

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Impressie..[Afbeelding: e4531d08e6370731e0b7ee3d725759e6.jpg][Afbeelding: d51d7628bbb5d2d4fce01f5054da1030.jpg][Afbeelding: 37bb037510431f4f741c384bf9701eae.jpg]

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
#37
Die andere verkoper is de beste man uit Polsbroek.
We zijn daar een paar keer geweest maar door zijn houding en verkooppraatjes met lege handen terug gegaan.

Mijn 945 komt heb ik van een particulier gekocht, maar is ook ooit gekocht bij eerder genoemde man in Werkhoven.
Voorlopig doet ie t prima en heb ik in een jaar van 485000 naar 510000 gedraaid zonder noemenswaardig onderhoud.
Voor mn gevoel heb ik teveel betaald, toen rond de 3400,- Heeft wel alle opties met leren bekleding, maar is optisch minder. van een standaard B230fk met M90 versnellingsbak. Vialle G3 met dubbele tanks in de reserve wielbak. Er kan volgens mij 60 liter max in? Bij ongeveer 400km begint het lampje te branden. Mijn verbruik varieert tussen 1:8 en 1:9.
Een 940 roest wel minder. Maar rond de accu kan het wel eens toe slaan.

Heerlijke wagen.
Antwoord
#38
Verkerk wist uit zijn ervaring te vertellen met de automaat versies dat die tussen de 105-110 wel eens moeite hebben met het weinig niet kiezen van de overdrive/lockup. Jullie hier ervaring mee?

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
#39
Photo 
(11 March 2018, 13:18)Joost Zuidam schreef: Verkerk wist uit zijn ervaring te vertellen met de automaat versies dat die tussen de 105-110 wel eens moeite hebben met het weinig niet kiezen van de overdrive/lockup. Jullie hier ervaring mee?

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Ik herken dat bij mijn 940 niet. Ik heb een AW71, het klopt dat ongeveer rond de 102 km/u de lock up er in komt (dat is de vierde (overdrive)trap, dan daalt het toerental 400 rpm en rijd je zuiniger). Geef je daarna vlot gas bij dan treedt de kick-down in werking, krijg je een duw in je rug en trekt ie door richting ver illegale snelheiden. Test dus die kickdown ook, rond de 2000 rpm komt de turbo er in en dat moet je merken in je stoel bij een kick-down. Ik rijd op gas met MBC op 0,65 bar in combinatie met een automaat ben je vaak als eerste weg bij een stoplicht, mocht je dat willen. Verbruik varieert tussen de 1 op 7,5 tot 1 op 8,5 (Vialle LPI, twin tank die al 300.000 km dienst doet, ingebouwd door Volvo in 1999)
Ik reed altijd handgeschakeld in mijn Amazon en 245 en vond automaat meer iets voor bejaarden. Per toeval had de 940 die ik op het oog had een automaat, proefrit gemaakt en verkocht. 
Ik heb er geen spijt van, het rijdt vlot en met name in fileverkeer is het een verademing. We hebben ook een handgeschakelde V50 T5, daarmee sta ik niet graag in de file. Je hoeft met een automaat niet meer te koppelen en optrekken. Gewoon rem en gas. Waar ik wel aan moest wennen is dat zodra je het gas loslaat de snelheid bij een automaat een stuk langzamer daalt dan met een handgeschakelde auto. Ik kan met 80 km/u op zo'n 800m voor het stoplicht het gas compleet loslaten en rol lange tijd met dezelfde snelheid door (zonder dat je achterliggers ophoudt), pas mondjesmaat daalt het toerental en vlak bij het stoplicht moet alsnog remmen om op tijd tot stilstand te komen. Het is net als bij een Boeing 747 die gaat landen, boven Engeland gaat het gas eraf om uiteindelijk zwevend naar Schiphol af te dalen. Dus remmen op de motor is anders dan bij een handgeschakelde bak.
De AW71 is een Japanse automaat (=Aisin Warner, dezelfde bak zit/zat oa ook in de Lexus LS400, een auto die ook beroemd is door zijn hoge km-standen), zeer robuuste automaat zo lang je de transmissie olie af en toe ververst (rode kleur ipv zwart) dat is voor een paar tientjes zelf te doen op een sleuteldag van de Volvo700vereniging, verder bom-proef. Geen onderhoudskosten met koppelingen die op den duur gaan slippen, vervangen van koppelingsplaten, drukgroep etc. 
Ik wil niet meer terug naar handgeschakeld, maar natuurlijk is dat persoonlijk.

Die aubergine kleur heet trouwens Blackberry Pearl en is inderdaad een mooie kleur (mijn vorige 940 had ook die kleur). Vooral in de zon zie je de kleur mooi uitkomen.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
#40
Ik heb het wel vaker gehoord dat de automaat in de 9 serie niet altijd de 4 trap weet te kiezen, lees jezelf ook maar is in op het V700 forum daar zit heel veel 7 en 9 serie kennis. Zelf heb ik een handbak en dat is met een rede dus. In mijn 245 uit 82 die een 4 traps heeft van jaren 90 2 serie zit middels een knopje aan de zijkant de 4e trap. De 4e trap kan je dus uitschakelen als je een caravan trekt. Maar mijn automaat ook een AW 71 zet de 4e trap er bij tussen de 70 en de 80 km/h bij normaal optrekken. Als ik mijn snelheid dan goed vast houd op bijvoorbeeld 75 km/h dan zit ik op 1500 rpm klein beetje gas bij en hij schakelt ongemerkt terug, trap ik hem goed in dan komt de kickdown in.

Een heel ander schakel gedrag dus als een AW 71 L die in de 9 serie ligt.

Maar er zijn er ook bij die het anders ervaren.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  verbruik B21 Kogelman 4 4.721 5 September 2016, 23:44
Laatste bericht: Gideon
  Verbruik pepijnb 21 18.336 3 January 2015, 19:12
Laatste bericht: pepijnb
  Overstap Saab naar Volvo, eerste adviezen voor aankoop 240 Jed 3 3.364 29 April 2011, 14:10
Laatste bericht: Bazis
  [245 DL bj. feb 1980] schade: wat was íe waard en hoe nu verder ? MartjeB 33 28.039 5 July 2009, 16:38
Laatste bericht: MartjeB
  overstap naar V70 Roelof 9 6.507 25 December 2008, 15:43
Laatste bericht: Dopski
  Vraagje verbruik 2.3 liter met 3 traps automaat op lpg Overloper 8 6.320 3 September 2008, 00:18
Laatste bericht: Overloper
  Verbruik van B230E & BW55. Bassius 27 14.552 21 December 2007, 20:59
Laatste bericht: Jw240
  Worden onze volvo's echt veel waard? Harry 53 28.747 17 October 2007, 10:37
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  wat is mijn volvo waard? Bert koncept 12 9.450 2 March 2006, 20:41
Laatste bericht: Hans Nicolai
  wat is een b23 motor met 5-bak waard? bart_hendrickx 5 5.028 5 January 2006, 13:56
Laatste bericht: bart_hendrickx

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)