12 February 2018, 13:31
Ja , was ik toch ook aan de beurt om de kachelventilator te vervangen.
Reutelde al afentoe , hoorde al een paar weken hele rare 'stroomtikjes' van onder het dashboard ,
en hield er uiteindelijk mee op met een vaag brandluchtje.
( misschien moet er , naast de elandsticker , ook maar een sticker met een ventilator voor gemaakt worden
)
Het is dus mogelijk om de gehele kachel eruit te friemelen zonder echt heel gek te hoeven doen.
Passagiersstoel eruit.
Instrumentenpaneel , frame en alles om de kachel loshalen aan kabels , buizen , moeren, schroeven , middenroosters en handschoenkastje.
en dan friemel je het geheel aan de passagierskant er uit.
Wel een moeilijk bereikbaar schroefje met de aardingsdraad , deze zit zo'n beetje boven het kraantje.
En de slangen zaten flink vast. Er komt iets van een half litertje kvs uit.
Kachel opengemaakt , zat tot de nok toe vol met bladeren , dat er nog lucht door kon is mij een raadsel.
Nu wil ik een nieuw (imitatie) motortje plaatsen en daarvoor moet je dus 3 nieuwe rubbertjes plaatsen.
Dan nu mijn vraag : Hoe doe je dat ? Ik krijg het niet voor elkaar.Ben de boel aan het slopen.
Het zijn niet de originele maar de imitatie van skandix -
kachel 1004441 rubbers 1016162
Zou het daar aan liggen ?
Wie weet het truukje om dit te fixen ?
Reutelde al afentoe , hoorde al een paar weken hele rare 'stroomtikjes' van onder het dashboard ,
en hield er uiteindelijk mee op met een vaag brandluchtje.
( misschien moet er , naast de elandsticker , ook maar een sticker met een ventilator voor gemaakt worden

Het is dus mogelijk om de gehele kachel eruit te friemelen zonder echt heel gek te hoeven doen.
Passagiersstoel eruit.
Instrumentenpaneel , frame en alles om de kachel loshalen aan kabels , buizen , moeren, schroeven , middenroosters en handschoenkastje.
en dan friemel je het geheel aan de passagierskant er uit.
Wel een moeilijk bereikbaar schroefje met de aardingsdraad , deze zit zo'n beetje boven het kraantje.
En de slangen zaten flink vast. Er komt iets van een half litertje kvs uit.
Kachel opengemaakt , zat tot de nok toe vol met bladeren , dat er nog lucht door kon is mij een raadsel.
Nu wil ik een nieuw (imitatie) motortje plaatsen en daarvoor moet je dus 3 nieuwe rubbertjes plaatsen.
Dan nu mijn vraag : Hoe doe je dat ? Ik krijg het niet voor elkaar.Ben de boel aan het slopen.
Het zijn niet de originele maar de imitatie van skandix -
kachel 1004441 rubbers 1016162
Zou het daar aan liggen ?
Wie weet het truukje om dit te fixen ?
240 sedan B230F LH2.4 AW71 De Groene Draeck