Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
240 Slechte koude start na vervangen LMM
#11
Vanochtend met andere bougies geprobeerd, maakt niets uit.

Hij verzuipt lijkt het wel, ruikt enorm naar benzine, veel rook uit uitlaat.
Dacht nog aan de injectoren maar ineens 4 lekkende injectoren lijkt me wat onwaarschijnlijk.

Andere ideeën?
Antwoord
#12
Storing codes verhelpen, lmm verhelpen hielp dus niet.
Lmm controleren of die nog goed is of dat het aan een stekker of kabel breuk is.
Enzovoort.
Tikken je injectoren wel of staat er 1 constant open?
Zijn al je bougies nat?
Is je brandstof druk regel potje nog heel op je injectorrails?
Ff vacuüm slang eraf, moet droog zijn en geen benzine in zitten anders zuigt hij daar benzine door aan.
Staat de nokkenas op tijd?
Gewoon stap voor stap alles uitsluiten.


Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#13
LMM is een nieuwe volvo LMM, oude LMM geeft zelfde probleem.
Alle 4 de bougies zijn nat.

Ik controleer de brandstofdrukregelaar nog even.

Hoe kan ik controleren of er een draadbreuk is naar de LMM toe? Kon het in de haynes zo even niet vinden.
Antwoord
#14
Draadbreuk controleer je met een weerstandmeter aan beide stekkers, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Pinnen 6, 7 en 8 op de ECU: http://www.stonis-world.com/_lh_ezk.html en de pinnen op de LMM: http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-ind...d+Diagrams

Een slecht aangesloten temp sensor kan ook de ECU verleiden tot het dumpen van extra benzine in de motor. Hoe hoger de weerstand hoe lager de temperatuur, kan tot -40 gaan.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#15
Andere temperatuursensor geen verschil
Andere brandstofdrukregelaar geen verschil

Probleem is dus: koude start motor slaat direct aan maar loopt zeer onregelmatig en wat gas bijgeven geeft eerder een dip in toeren dan een toename. Bougies alle 4 drijfnat. Ruikt ook verzopen. Problemen ontstaan na plaatsen nieuwe LMM maar ook bij de oude LMM heb ik nu dit probleem.
Na 1 minuut of bij Lauwe/Warme motor geen startproblemen, tijdens rijden ook geen bijzonderheden.

Zonder LMM geen verschil
Met stekker koudestartinjector los geen verschil
Geen foutmeldingen bij uitlezen
Toen ik brandstofdrukregelaar had vervangen en boutjes niet vast had gezet plofte deze er trouwens af door de brandstofdruk: normaal?
Antwoord
#16
Je kunt van alles gaan uitwisselen maar als de stekkers niet goed contact maken is het allemaal vrij nutteloos.
Controleer eerst eens alle stekker verbindingen en stekkers.
Zitten de pootjes of schuifjes in de stekkers nog vast of schuift er toevallig 1 naar binnen als je de stekker ergens op aansluit bijvoorbeeld.
Massa aansluitingen nog goed en schoon?
Het kost alleen maar tijd en scheelt je enorm veel ergernis.
Ecu trouwens al gereset of hoeft dat niet?
Accu polen schoon en zitten de klemmen op de accu kabels vast.
Zitten genoeg kabels, stekkers en verbindingen op je motor die je eerst kunt controleren voordat je van alles gaat uitwisselen.
Meten is weten en vissen is missen.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#17
Met vissen kun je ook wel eens beet hebben :-)
Antwoord
#18
Hahaha klopt ja
Grote handen , auto correctie en brilletje is mijn excuus

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#19
of ontsteking of verkeerde timing van je distributie.
Dit kunnen meerdere dingen zijn.
Wat hierboven al staat stap voor stap werken.
Is de beste oplossing en zo kan je dingen uitsluiten.
Antwoord
#20
Wat hier vreemd is, is dat de auto eenmaal opgewarmd goed rijdt en start, en er geen koude start problemen zijn. Alleen slecht 'koud stationair' lopen. Hier nog zo iemand op zoek: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=302726

Nog wat koude start verzuipers: http://www.swedishbricks.net/700900FAQ/E..._Dirty_IAC

Twee nieuwe ideetjes: controleer de massadraden (van kleppendeksel naar schutbord en die twee bij de injectorrail) en maak de gasklep en de stationair regelklep akelig schoon.
Ik geloof ook niet zo in onderdelen vervangen, de 240 knapt meestal meer op van een beetje poetsen, smeren en afstellen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 87 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 417 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 1.536 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 949 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  Bobine met voorschakelweerstand te vervangen door bobine zonder voorschakelweerstand? Arjan. 48 13.291 31 May 2022, 17:39
Laatste bericht: Marc1970
  tussendemper vervangen adrianus240 2 1.623 25 July 2021, 20:54
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 3.525 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  B230F na koude start even slecht lopen bartboos 9 4.175 3 May 2021, 16:30
Laatste bericht: Wijnand
  Volvo 240 GLE 1993 start niet Lucca076 5 2.308 17 February 2021, 23:02
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo V60 2013: Kloppend/bonkend geluid bij koude start Romrom 2 1.712 14 February 2021, 18:13
Laatste bericht: Romrom

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)