Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B23F Stationair uitgevallen en start niet meer
#1
Allen,

Ik heb een Volvo 240 sedan, B23F automaat uit 1990. Staat in de garage en met mooi weer rijd ik een rondje. Vorige week uit de garage gehaald en een kwartiertje stationair laten lopen. De motor sloeg echter af tijdens het stationair lopen en kreeg ik daarna niet meer aan. In ongeveer 10 seconden van normaal stationair lopen naar uitvallen. Ik meende enkele seconden een iets hoge fluitende toon te horen, een schuddend blok en hij viel uit.

Ik heb gecontroleerd: De bougies geven een vonk. Het brandstofrelais doet het ook (klikt). Rotor, verdelerkap, bobinekabel en bougiekabels zijn enkele jaren oud. Er is geen zekering door. De startmotor klinkt prima. Alle zekeringen zijn doorgemeten. Accu is nieuw. 

Moet ik verder nog geluiden horen? Want behalve het brandstofrelais hoor ik verder niet iets.

Wat kan het zijn? :S

Bedankt voor de hulp!
Anne
Antwoord
#2
Krijgt de motor brandstof? Filter verstopt of pomp overleden?
Antwoord
#3
Toch m,aar het relais vervangen/doorsolderen, er zitten twee spoelen in die allebei op het juiste moment moeten klikken.

Misschien zit er ook nog een zwevende zekering ongeveer bij de bobine.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#4
(27 January 2018, 23:18)Marc1970 schreef: Toch m,aar het relais vervangen/doorsolderen, er zitten twee spoelen in die allebei op het juiste moment moeten klikken.

Misschien zit er ook nog een zwevende zekering ongeveer bij de bobine.


Zwevende zekering?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
#5
(28 January 2018, 12:02)Van Schellen schreef: Zwevende zekering?

Zwevende zekering
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#6
(28 January 2018, 18:08)Arjan. schreef:
(28 January 2018, 12:02)Van Schellen schreef: Zwevende zekering?

Zwevende zekering


Aha! Ik zal eens op zoek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

(27 January 2018, 23:18)Marc1970 schreef: Toch m,aar het relais vervangen/doorsolderen, er zitten twee spoelen in die allebei op het juiste moment moeten klikken.

Misschien zit er ook nog een zwevende zekering ongeveer bij de bobine.


Ik heb 2 relais van de sloop gehaald gisteren. Die doen klikken allebei, maar de auto klikt niet aan...

Mogelijk dus brandstofpomp. Nog meer ideeen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

(27 January 2018, 22:37)Dopski schreef: Krijgt de motor brandstof? Filter verstopt of pomp overleden?


Bougies ruiken wel naar benzine..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Slechte koude start na vervangen LMM henri84 25 450 8 uren geleden
Laatste bericht: henri84
  Mijn 240 start niet meer! siemenbierings 6 183 8 February 2018, 23:36
Laatste bericht: siemenbierings
Sad Motorprobleem dat ik maar niet verholpen krijg. Ohrtmann 14 590 29 December 2017, 17:50
Laatste bericht: daddyphilipsen
  Stationair niet ok B230 jos evers 71 5.949 5 December 2017, 08:04
Laatste bericht: jos evers
  Slecht lopen B21FT K-Jet, uitvallen stationair en stotteren met rijden, help! marc-f 3 231 23 November 2017, 13:31
Laatste bericht: Nicolaas H
  Carter overdruk, te fixen of niet? marc-f 1 301 5 October 2017, 22:35
Laatste bericht: Marc1970
  240 Loopt niet op benzine (maar wel super op gas). Tips gevraagd! marc-f 5 613 5 September 2017, 13:00
Laatste bericht: Quick-T
  Opgelost: 240 B230f Start moeizaam bij bijna lege (kwart) benzinetank henri84 8 782 29 August 2017, 10:19
Laatste bericht: henri84
  164 wil niet lopen.... 244GL1978 14 1.411 15 August 2017, 19:25
Laatste bericht: 244GL1978
  Ontsteking vonkt niet maar laat brandstofrelais klapperen. Coenraad 6 1.401 7 August 2017, 11:42
Laatste bericht: 244GL1978

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)