Peiling: bezoek aan Gosliga in Leeuwarden
Deze peiling is gesloten.
Geen belangstelling
0%
0 0%
misschien belangstelling
0%
0 0%
waarschijnlijk belangstelling
0%
0 0%
veel belangstelling
0%
0 0%
Totaal aantal stemmen: 0 0%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bezoek aan tectyleerbedrijf
#51
Het lijkt mij ook een leerzaam iets!

Erik 265
Bert N (onder voorbehoud) kan 11 februari beslist niet
Peter Timmer
Favroom (misschien)
Rob
Swingmill
TheSaint77 (onder voorbehoud) 8)
Postma 245GL (o.v.b.)


[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#52
Postma 245 GL schreef:Het lijkt mij ook een leerzaam iets!

Erik 265
Bert N (onder voorbehoud) kan 11 februari beslist niet
Peter Timmer kan alle genoende data
Favroom (misschien)
Rob
Swingmill
TheSaint77 (onder voorbehoud) 8)
Postma 245GL (o.v.b.)
265 DL 1977 in veel onderdelen<br />145 Express 1973<br />145 express 1970 (sloop)<br />242 L 1977 Nog geen 100.000Km<br />Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#53
Mijn 245 is in oktober bij Gosliga behandeld.
Kostte wat (E 800 om precies te zijn), maar kon binnen 1 week terecht.
Ze kwamen daar proffesioneel over, en het resltaat ziet er netjes uit.
De dikte van de smurrie valt reuze mee, en het droog ook nog na/hard wat verder uit.
Controle na 1 jaar hoort er standaard bij meen ik (moet je wel weer naar Leeuwarden, kan dat niet centraler? ;D).
En als ik het goed begreep kun je ook zelf dinitrol kopen tegenwoordig, en zelf dus de onderkant bijwerken.
Helemaal zelf kan misschien ook, maar is moeilijker bij de holle delen mee.
Bijwerken kan dan dus wel: in die holel delen verwacht ik niet zo snel beschadiging van die laag...

Hier staan helemaal onderaan trouwens 2 foto's van de onderkant (voor en na).

Al met al denk ik dus dat het wel een goede zet was, en de investering waard.
Nu maar zien dat het ook werkt, maar dat zal geduld vergen, want na hoe lang mag je concluderen dat de roest inderdaad uitblijft?

Had trouwens naar Alphen ad Rijn gebeld, maar die vroeg beduidend meer. En had een wachttijd tot ongeveer nu (ik belde begin oktober!).

Oh ja, ik ga dus niet mee op deze excursie...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG, 113.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, CVT, 53.000 km | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005, 179.000 km
Antwoord
#54
BartJu schreef:Oh ja, ik ga dus niet mee op deze excursie...
Tja, ze kunnen jou weinig nieuws meer vertellen. Ik zou wel graag willen weten waarom er zoveel prijsverschil zit tussen Gosliga (Dinitrol) en Span Hoogkerk (tectyl). Dat scheelt nogal een slok op een borrel :o

Erg leuk dat er nog zoveel aanmeldingen komen, vooral van mensen die niet binnen een straal van 100km van Leeuwarden wonen ;D

De 11e februari valt af, dan blijft de 4e, 18e en 25e over. Ik zal Gosliga vragen wat hun het beste uitkomt.
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
#55
't Is de moeite waard om 'ns te bekijken en ook de moeite waard om te laten doen. Die van mij is vorig jaar geweest en zit nog lekker in 't vet; in het begin stinkt het behoorlijk, maar dat slijt wel...
Ik had trouwens afgelopen zomer de stalen velgen even netjes geschuurd, in de primer, velglak en vernis erop. Begint het toch nu alweer te roesten; echt heel vreemd, er lijkt geen kruid tegen gewassen of moet ik iets anders op de velgen smeren ?
Volvo 240 GLE overdrive sedan, 1983<br />Daf 55 variomatic sedan, 1970<br />Citroën Xsara TD berline, 2000
Antwoord
#56
Gerben schreef:'t Is de moeite waard om 'ns te bekijken en ook de moeite waard om te laten doen. Die van mij is vorig jaar geweest en zit nog lekker in 't vet; in het begin stinkt het behoorlijk, maar dat slijt wel...
Ik had trouwens afgelopen zomer de stalen velgen even netjes geschuurd, in de primer, velglak en vernis erop. Begint het toch nu alweer te roesten; echt heel vreemd, er lijkt geen kruid tegen gewassen of moet ik iets anders op de velgen smeren ?

misschien kun je ze beter even licht laten stralen. Dat schuren geeft denk ik meer krasjes in je velg en blijkbaar heeft het niet alle roest weggehaald. Daarna een stuk of 3-4-5 laagjes aanbrengen aan primer en daarna lak met spuitbus. (heeft iemand de originele kleurcodering?) Hoe dunner de laagjes over elkaar heen hoe mooier het effect. Kost wat geduld maar dan heb je ook wat. Dan als laatste een of twee dunne laagjes blanke lak. Moet voldoende zijn.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#57
hallo allemaal,

ik ben te druk in februari ivm nieuwe baan en carnaval Tongue :Smile
ik wacht jullie `verslag` met smart af Wink
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
#58
zelf je velgen spuiten blijft een beetje amateurwerk omdat de lak lang niet hard genoeg wordt. Alle remstof, water, pekel etc vreet er op in, dus is juist voor je velgen een harde lak met uitharding in oven nodig. Is dus niet echt vreemd dat die van jou alweer beginnen te corroderen.
Beste is om ze te laten stralen en dan poedercoaten.
Antwoord
#59
Dat klopt inderdaad wel. Ik heb mijn virgo's een 3/4 jaar geleden zelf gespoten, maar je ziet toch al wel een tweetal plekjes zitten nu. Maar het kostte me dan ook maar 38 euro ;D
Mooiste is gewoon stralen en poedercoaten. Je kunt het al voor 200 euro voormekaar krijgen.
Antwoord
#60
Jongens, februari lukte niet bij Gosliga ivm verjaardagen. We hebben de festiviteiten nu verplaatst naar zondag 4 maart, rond 13:00 uur.
Ik ga nu hierover een nieuw topic starten onder "evenementen".

Mocht het moeilijk worden met de datum, kan het natuurlijk ook altijd nog later.
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)