Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Te ver heengeroest?
#1
   
Dag allemaal, Is dit nog te repareren? Ik ging er even langs met een staalborsteltje, ik dacht dat het oppervlakkige roest was...
Antwoord
#2
Zeker wel. De achterklepopsluiter verwijderen en het stuk met roest eruit slijpen en er een nieuw stuk in lassen. Of zo laten en de holle ruime met ML behandelen, dan roest de boel niet zo snel verder door. Het duurt nog wel even voordat het rond die klepsluiting problemen gaat geven. Wil je nog lang met de auto doorrijden en is dat de enige roestplek dan zou ik er iets aan (laten) doen.
Antwoord
#3
(26 November 2017, 17:39)Rin schreef: Zeker wel. De achterklepopsluiter verwijderen en het stuk met roest eruit slijpen en er een nieuw stuk in lassen. Of zo laten en de holle ruime met ML behandelen, dan roest de boel niet zo snel verder door. Het duurt nog wel even voordat het rond die klepsluiting problemen gaat geven. Wil je nog lang met de auto doorrijden en is dat de enige roestplek dan zou ik er iets aan (laten) doen.

Dank! De enige roestplek is het niet, helaas. Ook rond de voorruit zijn de blaasjes in opkomst. Daar heb ik al een offerte voor gevraagd, maar ja, raam eruit, behandelen, overspuiten, hele dak, (nieuw) raam erin, prijzig... Dit er nog bij...
Antwoord
#4
Dat is een notoire roestplek en zo te zien is iemand er al aan geweest. Onder de sierstrip zit ws. nog meer verfblaasjes, plamuur en roest. Erg structureel is het niet tenzij een kwart van de lengte verdwenen is dacht ik (ivm APK).
Hier iemand die het met heel veel kleine stukjes repareert: http://turbobricks.com/forums/showpost.p...stcount=58 Maar er is ook prima reparatieplaatwerk voor, in ene keer van links naar rechts. Na al het werk zie je er jammergenoeg niks meer van, het verdwijnt onder de klep en onder de sierstrip.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Die plek is behoorlijk goed te lassen hoor, idd ver genoeg uitslijpen en of een overzetstuk erin (nieuw plaatwerk van links naar rechts) of plaatselijk repareren.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#6
(26 November 2017, 22:05)Marc1970 schreef: Dat is een notoire roestplek en zo te zien is iemand er al aan geweest. Onder de sierstrip zit ws. nog meer verfblaasjes, plamuur en roest. Erg structureel is het niet tenzij een kwart van de lengte verdwenen is dacht ik (ivm APK).
Hier iemand die het met heel veel kleine stukjes repareert: http://turbobricks.com/forums/showpost.p...stcount=58 Maar er is ook prima reparatieplaatwerk voor, in ene keer van links naar rechts. Na al het werk zie je er jammergenoeg niks meer van, het verdwijnt onder de klep en onder de sierstrip.

Dank Marc1970! Hoe kan je trouwens zien dat er al iemand aan heeft gewerkt?

(27 November 2017, 07:58)Dirk342 schreef: Die plek is behoorlijk goed te lassen hoor, idd ver genoeg uitslijpen en of een overzetstuk erin (nieuw plaatwerk van links naar rechts) of plaatselijk repareren.

Dank Dirk342!
Antwoord
#7
Het lijkt alsof die hoek uit twee plaatdelen bestaat, in de lengterichting zitten er een heleboel kleine roestige proplasjes op. Alsof er van buitenaf een plaatje tegenaan is gelast. Lijkt mij.
Het laswerk aan mijn eigen 240 begint er aan de randen inmiddels ook zo uit te zien, die heb ik 10 jaar geleden gelast.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
(27 November 2017, 12:22)Marc1970 schreef: Het lijkt alsof die hoek uit twee plaatdelen bestaat, in de lengterichting zitten er een heleboel kleine roestige proplasjes op. Alsof er van buitenaf een plaatje tegenaan is gelast. Lijkt mij.
Het laswerk aan mijn eigen 240 begint er aan de randen inmiddels ook zo uit te zien, die heb ik 10 jaar geleden gelast.

Dank, Marc1970. Dus een keer in de tien jaar moet er toch wel gelast worden? Confused Gisteren een offerte gevraagd, rond de 300-400 euro. Met voorruit en dak erbij 1100 tot 1300...
Antwoord
#9
Tsja als je eenmaal begonnen bent met plaatwerk vervangen, moet je het overdreven goed van vocht en lucht afsluiten om het net zo duurzaam te maken als het origineel. Meerdere lagen zink, verf, bitumen, ook van binnen alles volkledderen etc.
Mijn achterkantje begint alleen aan de zijkanten wat te bobbelen, waar ik in een luie bui de overgang van vers staal naar 'redelijk' staal met polyester matjes gemaakt heb. Een professioneel bedrijf gaat daar nog iets makkelijker mee om ben ik bang (die smeren de lastigere hoekjes en gaten vol met plamuur), hou ze in de gaten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#10
Afhankelijk in de prijsopgave is natuurlijk ook wat je eventueel zelf kunt doen ? Als dit puur en alleen om het lassen gaat en niet om het afwerken, etc. vind ik het vrij prijzig, maar ik zou de auto moeten zien om daar een prijs voor neer te leggen.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)