Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe aanwinst: 245 Turbo USA, tips gevraagd
#1
Goedemorgen heren,

In het weekend mijn nieuwe 245 Turbo opgehaald met Amerikaanse B21FT motor. Mooie auto, alle opties, weinig roest. Is door de vorige eigenaar gekocht in 2007 toen hij net uit Californië kwam. Nu waren de vorige eigenaren niet zo'n auto kenners en vonden hem er alleen maar leuk uitzien. Technische kennis hadden ze niet.


Gevolg is dat de auto motorisch gezien een hoop achterstallig onderhoud heeft gehad. Bougiekabels die 10 jaar oud zijn is een voorbeeld hiervan.

Afgelopen dagen er zo'n 400 km mee gereden en wat me opvalt is dat hij met nat weer koud zeer slecht loopt. uitvallen etc. is niet gek. Ik heb ook het gevoel dat hij af en toe een cilinder overslaat, hij loopt nu niet echt lekker. Daarentegen heb ik ook keer gehad dat hij weer wel super liep en trok als een lier, het lopen van de motor scheelt heel veel, je kunt hier geen touw aan knopen.

Ik heb nu alles besteld van bougies, bougiekabels, verdeler etc, hopelijk lost dit een beetje meer op. Hebben jullie nog tips om de K-Jet goed en netjes te laten lopen? Ik zal een update plaatsen als de onderdelen binnen zijn en zijn ge-installeerd.

Mijn vraag is, wat zijn de bekende dingen waardoor een K-Jet slecht loopt en de kuren vertoont die ik ondervind.

Oh en nog wat, mijn achteras zingt. Keertje olie verversen of een andere onder hangen?

GR Marc
Antwoord
#2
K-jet en valse lucht zijn geen vriendjes van elkaar.
Berucht voor valse lucht inslag zijn de O-ringen bij de injectoren.
Daarom de dunne ringen die om de kunststof injectorhouders zitten en de donut ringen welke om de injectoren zitten  meteen vervangen.
Ook de carterventilatieslang die aangesloten zit net voor de inlaat vd turbo is een draak.
Een zeer slechte -niet Volvo waardige- constructie om een hard plastic buis in een gat te duwen.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
Zijn die O-ringen makkelijk zelf te vervangen? Bij mijn non-turbo B230F (1992 245 GLE) heb ik ook last van stotteren (nog geen uitval gehad) bij nat/koud weer, soms ook bij beter weer maar in de zomer geen last van gehad. Niet echt een pijl op te trekken ook, soms loopt het ding direct als een trein in de stromende regen.

Bougiekabels/bougies/verdeelkap/rotor al vervangen maar dit mocht niet baten.
Antwoord
#4
(23 November 2017, 00:54)UraniumFever schreef: Zijn die O-ringen makkelijk zelf te vervangen? Bij mijn non-turbo B230F (1992 245 GLE) heb ik ook last van stotteren (nog geen uitval gehad) bij nat/koud weer, soms ook bij beter weer maar in de zomer geen last van gehad. Niet echt een pijl op te trekken ook, soms loopt het ding direct als een trein in de stromende regen.

Bougiekabels/bougies/verdeelkap/rotor al vervangen maar dit mocht niet baten.

Inderdaad, en waar kun je ze bestellen? Nog ergens origineel verkrijgbaar?

EDIT: Estateservice heeft ze op voorraad

Gr Marc
Antwoord
#5
(23 November 2017, 00:54)UraniumFever schreef: Zijn die O-ringen makkelijk zelf te vervangen? Bij mijn non-turbo B230F (1992 245 GLE) heb ik ook last van stotteren (nog geen uitval gehad) bij nat/koud weer, soms ook bij beter weer maar in de zomer geen last van gehad. Niet echt een pijl op te trekken ook, soms loopt het ding direct als een trein in de stromende regen.

Bougiekabels/bougies/verdeelkap/rotor al vervangen maar dit mocht niet baten.
De b230f heeft geen mechanische injectie meer en heeft dus ook die o ringen niet.


Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#6
Loshalen als volgt :

-M6 boutje loshalen waarmee deze vastzit

http://www.cvi-automotive.se/images/2.14...b21ft.jpeg

-trek daarna de gehele houder uit de cil.kop

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image...8DgIgfu_eS

Hier zie je de dunne O-ring ook.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 1.608 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 1.976 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 2.180 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 5.051 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 8.620 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 49.902 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 6.820 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin
  td04 13C of een td04 13G turbo edwin 5 3.308 15 February 2014, 15:47
Laatste bericht: Jw240
  Afstellen Volvo 240 Turbo 244Drift 1 3.054 27 December 2013, 12:21
Laatste bericht: Erikhans
  Vragen m.b.t 245 Turbo - B23FT Estoque 17 4.812 9 September 2013, 01:04
Laatste bericht: Estoque

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)