Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Donorauto 240
#1
Beste Forumleden,

Een jaar geleden heb ik een hele nette italiaanse 240 station gekocht, fijne harde auto met mooie wieltjes en hippe opties. Maar helaas ligt er, zoals in bijna elke italiaanse 240, een b200k motor in. Dus 2 liter 4 cilinder met het ingenieuze K-jetronic systeem van Bosch. Eigenlijk heb ik geen problemen met dit brandstofsysteem gehad maar toch ga ik er vanaf stappen want de motor is gewoon kuis versleten. Nu heb ik ook eens op de hefbrug het stuurhuis gecontroleerd, en deze had speling wat apk afkeur is.

Nu ben ik dus op zoek naar een 240 met een 2.3L motor, een b230f bijvoorbeeld. Het liefst ga ik voor een motor met elektronische injectie, dit gezien het verschil in brandstofverbruik met een carburateurmotor/k-jetronic. Dit electronische gebeuren is voor mij geen enkel probleem. Omdat ik bij het over bouwen ook de kabelboom, ecu etc. nodig heb wil ik gewoon een complete auto die nog rijdt maar gewoonweg niet de moeite meer is om op te knappen. Mijn plan is dan om de motor zelf uit elkaar te halen en te reviseren, te beginnen bij de cilinderkop (deze slijt het meest) en daarna relatief aan de staat het onderblok. Deze durf ik, als ik de zuigers niet van links naar rechts kunnen bewegen in de cilinder, ook wel zo te gaan gebruiken. Ze zijn gewoon heel goed.
Het voertuig hoeft niet per se een kenteken te hebben, ik kan mogelijk wel een auto ambulance gebruiken. Graag heb ik wel dat de motor nog loopt, maar wie weet!

Het stuurhuis is (als het goed is) bij een donorauto ook nog aanwezig, dus deze kan ik dan mooi reinigen en over bouwen. 

Graag hoop ik bericht te krijgen van iemand die mij zou kunnen helpen, bij twijfel gewoon een PB-tje sturen Wink

Mvg, Siemen Bierings uit Tilburg
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)