22 August 2017, 10:11
Beste allemaal,
Na ongeveer 15 jaar winterslaap, heb ik laatst mijn 240 weer wakker gemaakt. Op gas ging dat prima (inmiddels uitgebouwd), maar op benzine loopt hij waardeloos.
Hij loopt stationair redelijk/goed, wanneer ik de spanning van de benzinepomp haal (en hij dus alleen uit de tank gepompt krijg). De druk is dan veel te laag om er ook mee te kunnen rijden. Wanneer de spanning op de pomp onder de auto wordt gezet loopt de druk in de injectorrail naar 5 bar en staat hij als een bezetene te stampen en te verzuipen. Ik heb de drukregelaar (die het als het goed is naar 3 bar moet brengen) al door 2 nieuwe vervangen (dat zou toch het probleem moeten zijn, denk je dan), maar dat helpt niets. Ook heb ik de retourleiding losgemaakt en deze met een losse slang in een jerrycan laten lopen: maakte ook niets uit. De druk blijft 5 bar.
Benzinetanktank vervangen (was helemaal doorgeroest)
Bezindepomp in de tank werkt goed
Benzinepomp onder de auto: vervangen
Benzinefilter: vervangen
lambda-sonde: vervangen
Injectorrail: vervangen
injectoren: laten controleren, waren goed, nieuwe rubbers
Luchtmassameter: vervangen
Benzinerelais: vervangen
de vonk is goed. Compressie op het blok is goed.
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt en/of een idee van wat er verder nog mis zou kunnen zijn?
Mvg,
Michiel
Na ongeveer 15 jaar winterslaap, heb ik laatst mijn 240 weer wakker gemaakt. Op gas ging dat prima (inmiddels uitgebouwd), maar op benzine loopt hij waardeloos.
Hij loopt stationair redelijk/goed, wanneer ik de spanning van de benzinepomp haal (en hij dus alleen uit de tank gepompt krijg). De druk is dan veel te laag om er ook mee te kunnen rijden. Wanneer de spanning op de pomp onder de auto wordt gezet loopt de druk in de injectorrail naar 5 bar en staat hij als een bezetene te stampen en te verzuipen. Ik heb de drukregelaar (die het als het goed is naar 3 bar moet brengen) al door 2 nieuwe vervangen (dat zou toch het probleem moeten zijn, denk je dan), maar dat helpt niets. Ook heb ik de retourleiding losgemaakt en deze met een losse slang in een jerrycan laten lopen: maakte ook niets uit. De druk blijft 5 bar.
Benzinetanktank vervangen (was helemaal doorgeroest)
Bezindepomp in de tank werkt goed
Benzinepomp onder de auto: vervangen
Benzinefilter: vervangen
lambda-sonde: vervangen
Injectorrail: vervangen
injectoren: laten controleren, waren goed, nieuwe rubbers
Luchtmassameter: vervangen
Benzinerelais: vervangen
de vonk is goed. Compressie op het blok is goed.
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt en/of een idee van wat er verder nog mis zou kunnen zijn?
Mvg,
Michiel