Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5 bar op injectorrail, B230f
#1
Beste allemaal,

Na ongeveer 15 jaar winterslaap, heb ik laatst mijn 240 weer wakker gemaakt. Op gas ging dat prima (inmiddels uitgebouwd), maar op benzine loopt hij waardeloos.

Hij loopt stationair redelijk/goed, wanneer ik de spanning van de benzinepomp haal (en hij dus alleen uit de tank gepompt krijg). De druk is dan veel te laag om er ook mee te kunnen rijden. Wanneer de spanning op de pomp onder de auto wordt gezet loopt de druk in de injectorrail naar 5 bar en staat hij als een bezetene te stampen en te verzuipen. Ik heb de drukregelaar (die het als het goed is naar 3 bar moet brengen) al door 2 nieuwe vervangen (dat zou toch het probleem moeten zijn, denk je dan), maar dat helpt niets. Ook heb ik de retourleiding losgemaakt en deze met een losse slang in een jerrycan laten lopen: maakte ook niets uit. De druk blijft 5 bar.

Benzinetanktank vervangen (was helemaal doorgeroest)
Bezindepomp in de tank werkt goed
Benzinepomp onder de auto: vervangen
Benzinefilter: vervangen
lambda-sonde: vervangen
Injectorrail: vervangen
injectoren: laten controleren, waren goed, nieuwe rubbers
Luchtmassameter: vervangen
Benzinerelais: vervangen

de vonk is goed. Compressie op het blok is goed.

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt en/of een idee van wat er verder nog mis zou kunnen zijn?

Mvg,

Michiel
Antwoord
#2
Dat pompje onder de autonis de hoofdpomp die doet al het werk. De andere in de tank helpt alleen om de laatste rest uit je tank naar de hoofdpomp te krijgen.
Ik denk eerder dat je een slechte vonk hebt of op het verkeerde moment. Of een of meerdere injectoren spuiten continue.
Antwoord
#3
De druk regelaar kan alleen maar werken als er daadwerkelijk ook flow is dus is misschien de retourleiding verstopt?
Of per ongeluk de aanvoer en retour omgewisseld? Dan staat er ook de volle druk op de injector rail.
Antwoord
#4
Beste dadyphilipsen en dopski,

Veel dank voor het meedenken. Alles nog een keer nagelopen en uiteindelijk bleek er een draadje bij de computer los te hebben gezeten (vraag me niet welke). Zal waarschijnlijk bij het uitbouwen van het gas gebeurd zijn. Klein euvel zorgt voor grote problemen. Nu lijkt het te zijn opgelost.

Hartelijke groet,

Michiel
Antwoord
#5
Da's vreemd. De brandstofdruk wordt alleen door die regelaar geregeld, op basis van het motorvacuum.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#6
ja, dat zou je inderdaad denken, maar het bleek een draadje van de een computer te zijn, die de injectie regelt. Hulde aan de mannen van Nordicar. Dat mag ook gezegd.
Antwoord
#7
Vond het ook vreemd, misschien de druk verkeerd gemeten?
De ecu regeld de brandstof door middel van tijd dat de injector open staat.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Opgelost: 240 B230f Start moeizaam bij bijna lege (kwart) benzinetank henri84 8 496 29 August 2017, 10:19
Laatste bericht: henri84
  Opgelost: Volvo 240 b230f start moeilijk henri84 5 583 22 March 2017, 12:21
Laatste bericht: Marc1970
  B230F stand verdeler 244Drift 3 333 21 March 2017, 23:20
Laatste bericht: Marc1970
  Tapeinden B230F aanhaalmoment ????? André1992 1 254 15 March 2017, 09:34
Laatste bericht: Marc1970
  Hoog stationair B230F Marc1970 10 1.927 21 December 2016, 13:15
Laatste bericht: Jerry
  Kleppen tikke 240 b230f laatste type KennOne 8 1.005 5 September 2016, 14:48
Laatste bericht: Marc1970
  LMM voor 240 b230f 1993 koosleo 0 367 11 April 2016, 21:46
Laatste bericht: koosleo
  Montage 60-2 vliegwiel (plat) Volvo B230f? polestar-volvo 1 556 4 April 2016, 13:24
Laatste bericht: skidje
  Spontaan uitvallen B230F JeroenSuperPolar 16 3.406 2 March 2016, 17:31
Laatste bericht: A_A
  B23e-b230f. polestar-volvo 8 800 18 November 2015, 22:33
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)