Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Likrubbers
#1
Dag, Heeft iemand een idee hoe je de likrubbers in de portieren van een 240 '91 vervangt? Gewoon lostrekken gaat niet. Moet die strip eraf? Groet en dank, Wim
Antwoord
#2
(17 August 2017, 17:02)WimB schreef: Dag, Heeft iemand een idee hoe je de likrubbers in de portieren van een 240 '91 vervangt? Gewoon lostrekken gaat niet. Moet die strip eraf? Groet en dank, Wim

Ha Wim,

Ik heb ze vervangen door inderdaad de strip eraf te halen (weerhaakje openbuigen), eraf trekken, En dan zie je dat de rubbers vastgehouden worden in een rail. Die rail is op twee plekken ingeknepen om het rubber vast te houden, dus openbuigen, en met een beetje afwasmiddel ertussen de strip eruit trekken. Dan nieuwe strip er weer inschuiven, metalen strip weer monteren.

Succes,

Frank
Volvo 240 GL 1988 (verkocht), Citroen 2cv6 1988 (verkocht), Volvo Duett 1966 (project), Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979 (geschorst).
Antwoord
#3
Dank, Frank! Trek je die sierstrip naar boven de deur af? Of naar opzij? Ik ben dat ik iets beschadig als ik het verkeerd doe...
Antwoord
#4
(17 August 2017, 21:39)WimB schreef: Dank, Frank! Trek je die sierstrip naar boven de deur af? Of naar opzij? Ik ben dat ik iets beschadig als ik het verkeerd doe...

Ha Wim, ja, naar boven. Alsie erg vast zit, voorzichtig wrikken met een schroevendraaier (maar oppassen voor je lak).
Volvo 240 GL 1988 (verkocht), Citroen 2cv6 1988 (verkocht), Volvo Duett 1966 (project), Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979 (geschorst).
Antwoord
#5
(17 August 2017, 22:49)Ga)Frank&Frida schreef:
(17 August 2017, 21:39)WimB schreef: Dank, Frank! Trek je die sierstrip naar boven de deur af? Of naar opzij? Ik ben dat ik iets beschadig als ik het verkeerd doe...

Ha Wim, ja, naar boven. Alsie erg vast zit, voorzichtig wrikken met een schroevendraaier (maar oppassen voor je lak).
Dank nogmaals, Frank, ik ga het proberen! Groet, Wim
Antwoord
#6
Is het gelukt, Wim?
Volvo 240 GL 1988 (verkocht), Citroen 2cv6 1988 (verkocht), Volvo Duett 1966 (project), Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979 (geschorst).
Antwoord
#7
Zeker, Frank, het ene rubber zat wat vaster dan het andere, maar met een beetje sop kwamen ze allemaal los. Wel was het lastig om de strippen voor er p te krijgen zonder het spiegelhuis te beschadigen, helaas.... Sad het kunststof van het spiegelhuis is kennelijk erg kwetsbaar. Maar veel dank voor je hulp!
Antwoord
#8
Gewone handmatig bediende spiegel heb ik wel...
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)