Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opgelost: 240 B230f Start moeizaam bij bijna lege (kwart) benzinetank
#1
Een volle tank; 1 of 2 omwentelingen en hij slaat aan

Een kwart tank (of minder) dan heeft hij soms wel 10 omwentelingen nodig.

Brandstofpomp? (die onder de auto of in de tank?)
Brandstoffilter?

Of heeft iemand een ander idee?
Antwoord
#2
Vacuüm of geld dat alleen bij carb motoren. Kan zijn dat je tank niet ontlucht waardoor je dus een vacuüm krijgt. Ik zeg dit omdat vacuüm bij volle tank te verwaarlozen is omdat je lucht heb toegevoegd maar als het niveau zakt trekt er een vacuüm als je ontluchting dus verstopt zit. Maar het is gissen hoor wat ik doe maar draai je dop is los bij een kwart tank. Als ie lucht aanzuigt weet je genoeg en dan met de tak dop los of 1 slag erop gaan starten kijk dan is wat ie dan doet.
Antwoord
#3
Ik zou opvoerpomp in de tank beschuldigen...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#4
Vraagje: als de motor eenmaal loopt, zoemt de pomp onder de auto dan duidelijk? En maakt het nog verschil of de tank vol of onder 1/3 staat?

Als voor beiden het antwoord "ja" is, dan zou het goed kunnen zijn dat de pomp in de tank niet meer werkt.
Dit hoeft overigens niet persé door de pomp zelf veroorzaakt te worden zoals ik begin dit jaar ondervond.
1992 240 Polar (P245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#5
Momenteel een volle tank, geen duidelijk gezoem onder de auto, ook geen startproblemen.
Even wachten totdat de tank weer bijna leeg is dan, goede tip!
Ik kom er later op terug...
Antwoord
#6
Ben je inmiddels al wat wijzer?
1992 240 Polar (P245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#7
Haal je pomp maar uit de tank,zit een filter aan die compleet vol kan zitten of het aanzuigslangetje is kapot,beide diverse keren meegemaakt.
Antwoord
#8
Even een update:

In 1 van de buisjes die boven de tank uitsteken zat een gat geroest (waar vaccuumslang op zit). Het filter in de tank was helemaal verstopt.

Ik heb dus een nieuwe tankvlotter gekocht ( https://shop.nordicar.com/nl-nl/volvo-pa...motor.html , prijs viel me mee overigens) en geinstalleerd.
Een bijna lege tank heb ik nog steeds niet dus moet even geduld hebben of de auto vlot wil starten als het zover is.
Onder de auto hoor ik ter plaatse van de benzinepomp wel een geluid, geen harde zoem of piep, meer alsof je luchtbelletjes in de pomp hoort. Of dat er vooraf al was weet ik niet eigenlijk.....
Antwoord
#9
Geen problemen meer sinds het vervangen van de vlotter/in-tank pomp en filter!
Bedankt voor jullie suggesties!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vochtproblemen koude start b21a LPG 245GLE1981 15 420 6 December 2018, 08:44
Laatste bericht: henqui
  Volvo 240 b230f 1991 start wel maar slaat af af bij geen gas geven Alwinvanengeland 5 143 2 December 2018, 14:02
Laatste bericht: Marc1970
  B230F Tuning? gydomatra 12 500 8 November 2018, 00:34
Laatste bericht: Raymond_63
  2.3i Polar start soms wel / soms niet Biopowerenschede 7 511 19 August 2018, 09:30
Laatste bericht: Grey240Polar
  b20 start niet op benzine Dirk86 6 632 8 July 2018, 18:29
Laatste bericht: Dirk86
  B230FK start niet meer nadat ik aan het dashboard gezeten heb. Volvorine 2 519 17 May 2018, 18:53
Laatste bericht: Volvorine
  Vervangen van B200F door B230F. polestar-volvo 4 722 5 April 2018, 20:38
Laatste bericht: RM
  B23F Stationair uitgevallen en start niet meer Van Schellen 11 1.602 13 March 2018, 23:34
Laatste bericht: Jerry
  240 Slechte koude start na vervangen LMM henri84 25 2.293 17 February 2018, 16:36
Laatste bericht: henri84
  Mijn 240 start niet meer! siemenbierings 6 920 8 February 2018, 23:36
Laatste bericht: siemenbierings

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)