Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opgelost: 240 B230f Start moeizaam bij bijna lege (kwart) benzinetank
#1
Een volle tank; 1 of 2 omwentelingen en hij slaat aan

Een kwart tank (of minder) dan heeft hij soms wel 10 omwentelingen nodig.

Brandstofpomp? (die onder de auto of in de tank?)
Brandstoffilter?

Of heeft iemand een ander idee?
Antwoord
#2
Vacuüm of geld dat alleen bij carb motoren. Kan zijn dat je tank niet ontlucht waardoor je dus een vacuüm krijgt. Ik zeg dit omdat vacuüm bij volle tank te verwaarlozen is omdat je lucht heb toegevoegd maar als het niveau zakt trekt er een vacuüm als je ontluchting dus verstopt zit. Maar het is gissen hoor wat ik doe maar draai je dop is los bij een kwart tank. Als ie lucht aanzuigt weet je genoeg en dan met de tak dop los of 1 slag erop gaan starten kijk dan is wat ie dan doet.
Antwoord
#3
Ik zou opvoerpomp in de tank beschuldigen...
Volvo V70 aut LPG G3 1997, 262 coupe 1978. 245 19ET TURBO intercooler 1984, Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#4
Vraagje: als de motor eenmaal loopt, zoemt de pomp onder de auto dan duidelijk? En maakt het nog verschil of de tank vol of onder 1/3 staat?

Als voor beiden het antwoord "ja" is, dan zou het goed kunnen zijn dat de pomp in de tank niet meer werkt.
Dit hoeft overigens niet persé door de pomp zelf veroorzaakt te worden zoals ik begin dit jaar ondervond.
1992 240 Polar (P245) B200F M47
Antwoord
#5
Momenteel een volle tank, geen duidelijk gezoem onder de auto, ook geen startproblemen.
Even wachten totdat de tank weer bijna leeg is dan, goede tip!
Ik kom er later op terug...
Antwoord
#6
Ben je inmiddels al wat wijzer?
1992 240 Polar (P245) B200F M47
Antwoord
#7
Haal je pomp maar uit de tank,zit een filter aan die compleet vol kan zitten of het aanzuigslangetje is kapot,beide diverse keren meegemaakt.
Antwoord
#8
Even een update:

In 1 van de buisjes die boven de tank uitsteken zat een gat geroest (waar vaccuumslang op zit). Het filter in de tank was helemaal verstopt.

Ik heb dus een nieuwe tankvlotter gekocht ( https://shop.nordicar.com/nl-nl/volvo-pa...motor.html , prijs viel me mee overigens) en geinstalleerd.
Een bijna lege tank heb ik nog steeds niet dus moet even geduld hebben of de auto vlot wil starten als het zover is.
Onder de auto hoor ik ter plaatse van de benzinepomp wel een geluid, geen harde zoem of piep, meer alsof je luchtbelletjes in de pomp hoort. Of dat er vooraf al was weet ik niet eigenlijk.....
Antwoord
#9
Geen problemen meer sinds het vervangen van de vlotter/in-tank pomp en filter!
Bedankt voor jullie suggesties!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  5 bar op injectorrail, B230f Kuypie 6 490 25 August 2017, 19:32
Laatste bericht: Jerry
  Koude start - slecht lopen - geen vermogen - inhouden Doeke Dobma 29 10.309 1 April 2017, 05:21
Laatste bericht: Grey240Polar
  Opgelost: Volvo 240 b230f start moeilijk henri84 5 590 22 March 2017, 12:21
Laatste bericht: Marc1970
  B230F stand verdeler 244Drift 3 337 21 March 2017, 23:20
Laatste bericht: Marc1970
  Tapeinden B230F aanhaalmoment ????? André1992 1 258 15 March 2017, 09:34
Laatste bericht: Marc1970
  1991 240 start niet PieterL 3 642 12 March 2017, 14:25
Laatste bericht: PieterL
  Start probleem daanweijer 2 374 11 March 2017, 19:22
Laatste bericht: daanweijer
  Motor start koud goed maar sputtert dan even (B200F 1992) Grey240Polar 35 4.508 25 December 2016, 13:37
Laatste bericht: Grey240Polar
  Hoog stationair B230F Marc1970 10 1.943 21 December 2016, 13:15
Laatste bericht: Jerry
  245 B200F start maar af en toe leonmahler 3 686 7 September 2016, 12:29
Laatste bericht: Gideon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)