Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
264 na 22 jaar stilstand doet het niet
#21
Ik ben alweer verder. De aanvoer en retour van het brandstoffilter losgemaakt en de slangen incl verdeler doorgeblazen met perslucht. Daarna liep ie zo mooi dat ik zowaar een klein rondje gereden heb!
Na 5 minuten was het feest voorbij en was het weer alleen stationair en afslaan bij gasgeven.
Ergens een verstopping dus in de verdeler of de slangen.
eerst vanavond bij Scandcar een nieuw brandstoffilterhalen en dan morgen weer verder.
Antwoord
#22
Dus, een nieuw brandstoffilter gemonteerd maar toch eerst even gekeken in de tank voordat ik de zaak zou aanzwengelen...de foto spreekt voor zich!
Geen wonder dat ie afwisselend goed en slecht liep. De benzine zag eruit als ijsthee, zo donker!
Een splinternieuwe benzinetank is besteld (heel betaalbaar bij Estate services) en komt maandag binnen.
Nu de tank er onder vandaan is kan ik mooi aan de slag met de staalborstel om de vliegroest te vewijderen en de bodem intjeppen met Brantho Corrux.


Bijlagen Afbeeldingen
   
Antwoord
#23
Dat ziet er uit als de oorzaak... Achteraf wel te begrijpen... Dan zal de PRV nu wel weer mooi gaan roffelen, zo'n uneven fire PRV klinkt heerlijk rauw.... Met veel power in de lage toeren.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#24
Inderdaad Volvoman, een prachtige roffel! En lekkere grote stappen onderin het toerengebied.
De afgelopen dagen dus de vliegroest onder de tank zoveel mogelijk weggestoken en behandeld met RX5. Dat duurde best lang eer het droog was maar uiteindelijk de RX5 afgewerkt met Brantho Korrux, gewoon in de kleur zwart.
Daarna de nieuwe tank gemonteerd, leidingen nog een keer doorgespoten met perslucht. Daarna het contact een paar keer aan en uit gezet om het brandstofsysteem te vullen enn, vroemmmm...meteen lopen!
En gisteravond dus een 5 kilometer gereden!
Nog wel spannend want aan de remmen heb ik nog niks gedaan maar die doe het vooralsnog prima!

De volgende klus is de remlichten repareren want die doen niets. En de bakolie bijvullen of verversen. En dan volgende week naar de APK.

Deze winter zou ik eigenlijk een goeie sleutelplek moeten hebben om de bodem te inspecteren, afkrabben, behandelen. Dus als iemand iets weet in de buurt van Tilburg/ Eindhoven hou ik me warm aanbevolen Smile
Antwoord
#25
Na dit speurwerk. Kan het fiksen van de remlichten niet ingewikkeld zijn. ergens in de stroomlijn een contactje. hoop dat apk geen probleem is en dat je straks lekker zoeft...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#26
Klopt, oxidatie op de zekeringen! Dat was alles.
Bij de APK vonden ze geoxideerde wartels van de remslangen voor. De groot/dimlicht brandt gelijkertijd en groot licht blijft niet aan als je de handle terugtrekt.
En een veel te hoog co wat waarschijnlijk door de lekker middendemper komt. Die lekke demper stond overigens niet op het lijstje Smile
Dus al met al valt dat heel erg mee!
Meteen bij Scandcar de remslangen, demper en lichtrelais gehaald dus het eind van de tunnel lijkt in zicht te zijn!
Antwoord
#27
Relais doet het pas bij contact op II. Weten veel keuringstations niet en keuren onterecht af.
Antwoord
#28
Het relais bleek in orde te zijn. Bij de accu zitten vier zekeringen van de voorlichten. Hier zat een blauwe draad bij een rode gestoken. De blauwe op zijn (logische) plek gezet en voila, alles in orde.
Vanavond de remslangen vervangen maar waarschijnlijk is met deze operatie de hoofdremcilinder gaan hemelen. Remmen gaat prima maar bij pompend remmen gaat het pedaal toch wel richting de vloer.

Nog wel even een lekker stukje gereden maar man,man,man wat loopt dat prachtig zeg! 
En met de auto op de brug ook de bodem eens goed bekeken en beklopt en dat valt helemaal niet tegen. De linkerdorpel heeft achter een gaatje en achter de achterwielen (waar links het reservewiel en rechts het reservetankje zit) zit ook wat laswerk. Niet schokkend allemaal.
En dan te weten dat de auto origineel is, nog nooit geroestoreerd ofzo. Topkwaliteitje! :Smile

Zat zo'n reservetankje trouwens standaard bij de auto?
Antwoord
#29
is wel een originele optie zon rood tankje met handvat. Maar zeker niet standaard, leuke gadget.
Antwoord
#30
Gisteren de Blauwe laten herkeuren en...goedgekeurd!
Nog een tip voor auto's met een te hoog CO.
CO wordt stationair gemeten, hoe hoger het toerental, hoe lager het CO. Hoeveel toeren een auto stationair moet draaien bij de keuring is niet gespecificeerd dus mijn auto stond vrolijk 1400RPM stationair te draaien bij de APK.
Wat ook helpt is tijdelijk een vacuumslangetje lostrekken. Uiteindelijk heb ik dus het stationair toerental verhoogd en het slangetje van de carteronluchting losgetrokken. resultaat, een CO van 4,2% (Mag 4,5% zijn)

Gisteren heerlijk het interieur en de ramen gedaan en een mooie rit gemaakt. Maandag ga ik naar Scandcar om de auto te verwennen met nieuwe vloermatten!

Nu eerst een paar maanden rijden en dan ga ik het plaatwerk aanpakken. Dank voor jullie reacties en hulp!

   
   
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Startprobleem K-Jet van B27E na enkele jaren stilstand jos245 8 12.699 22 June 2013, 10:21
Laatste bericht: RonnieDuck
  Overdrive schakelt niet in hun 4 8.368 22 April 2013, 17:01
Laatste bericht: RonnieDuck
  Volvo 264 1981 Waterverbruik aanpakken of niet meer? Abdees 16 18.685 20 July 2012, 18:33
Laatste bericht: Abdees
  wel of niet doen LPG in B27E smorebrod 5 7.332 28 April 2010, 21:16
Laatste bericht: ZoZo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)