Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stuurbekrachtiging op B20A motor
#1
Ik weet dat de stuurbekrachtiging van een moderne 240  ook op de oudere schuinliggende blokken te monteren is.
Maar hoe zit het met  het rechtopstaande blok van de  B20A ?
Heeft dit blok ook reeds de  drie bevestigingsgaten voor de stuurpomp  of moet er wat aangepast worden om de stuurbekr. van een jonge 240 te monteren?

Iemand die dit weet?
Antwoord
#2
Is dat eenzelfde blok als de B19A?

heb (ooit) een mooi licht TRW-rack met plastic reservoir/pomp op mijn '82-er 244 gezet. Kan me herinneren dat ik wel eea een beetje moest modificeren om de steun passend te maken.
Zal zo eens even een foto nemen.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#3
Is de B19A geen schuinliggend blok zoals de B21A ?
Antwoord
#4
Hmmm, nu je het zegt, ik hen een B20B in de Ama en een B19A in de 244, en die lijken niet echt opelkaar.........
Dus dan zal een B19A ook niet echt op de doorjou gevraagde B20A lijken
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#5
Jos

Een stuurbekrachtiging plaats je niet op het blok dat is de pomp en of een B20A is voorbereid op een pomp voor de stuurbekrachtiging weet ik niet.

De stuurbekrachtiging is het deel wat aan het subframe zit maar wel deel uit maakt van het geheel. De pomp pompt alleen maar olie rond dmv een V-snaar.

De redblocks in de 2 serie die schuin staan zijn dezelfde als de redblocks in de amazon e.d. Echter de 2 serie heeft een andere kop met de nokkenas boven in ipv in het onderblok. Het blok staat schuin omdat hij anders te hoog is en niet meer onder de motorkap past.

Verder had de eerste 2 serie een tandheugel stuur gebeuren welk onbekrachtigd was. Maar ik weet dus niet of die om te bouwen zijn.

Er zijn alternatieven zoals elektrische stuurbekrachtiging.
Antwoord
#6
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:...20_M40.jpg

Ik heb een foto van een B20 blok gevonden en zo te zien gaat het niet passen : ik zie  namelijk niet de drie boutgaten  zitten voor de pomp. De  vroege schuinliggende blokken hebben die al wel
Antwoord
#7
Moeten het er perse drie bij elkaar zijn dan? Er zitten daar opzij al 4 boutgaten en voorop nog 1, tussen die 5 moet toch een houder voor een pompje te klussen zijn?
De 140 serie is geleverd met stuurbekrachtiging.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Stuurpomp maakt af en toe geluid als motor warm is. 240 1993 2.3i Polar KennOne 4 1.428 20 August 2016, 10:07
Laatste bericht: BramvanBlokland
  elektrische stuurbekrachtiging in 245 jero 7 2.536 16 August 2015, 12:20
Laatste bericht: Jambon
  Stuurbekrachtiging weggevallen Nicolaas H 14 3.930 8 January 2015, 00:30
Laatste bericht: Nicolaas H
  (te) licht sturen 245 met stuurbekrachtiging jero 7 3.845 27 September 2014, 21:12
Laatste bericht: Marc1970
  Welke olie stuurbekrachtiging? Drk 1 38.145 30 August 2014, 16:40
Laatste bericht: Rob
  [1989 740 2.3i] Stuurbekrachtiging werkt soms niet powerflux 5 2.122 2 October 2013, 08:38
Laatste bericht: powerflux
  Stuurbekrachtiging werkt niet mee Rob 1 956 10 September 2013, 20:54
Laatste bericht: HansDAF
  stuurbekrachtiging naar links veel lichter dan naar rechts ericquak 28 8.092 24 February 2013, 21:54
Laatste bericht: Marc1970
  stuurbekrachtiging 200 uitwisselen met 700 serie? simplicity 1 1.291 3 September 2012, 16:58
Laatste bericht: Marc1970
  stuurhuis kraakt, volvo 245 1985 (geen stuurbekrachtiging) Jeroen V 2 1.045 4 August 2012, 13:19
Laatste bericht: Jeroen V

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)