Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat is dit?
#21
Ik denk de verkeerde kant op, de valve en de slangen zitten vóór de carburateur en kunnen dus geen valse lucht veroorzaken.

Terug naar het begin, de valve is een uitlaat voor benzinedampen in de inlaat en in de vlotterkamer, als de motor stilstaat. Als de motor draait, wordt de vlotterkamerontluchting verbonden met de inlaat (zoals in alle carburateurs voordat de valve toegepast werd) en rijden maar. Ik snap alleen niet hoe het omzeilen van de klep door het nabootsen van de situatie alsof de klep werkt tot problemen leidt.
De klep is een latere toevoeging, als je genoeg onderdelen weghaalt/afdopt/etc ga je terug naar de oude opzet van voor 1980. Kan niet anders.

CO afstellen kan altijd natuurlijk. Als je 98 tankt gaat-ie ook minder pingelen, dat is de voorgeschreven benzine voor de B230A.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#22
Duidelijk verhaal Marc, ik denk dat ik de ontsteking maar gewoon weer zo afstel zodat ie in ieder geval niet pingelt. (Is slecht toch?) en dan zal ik nog eens spelen met die slangen i.c.m de CO schroef.

Mocht t wederom niet lukken dan sluit ik de slangen gewoon weer aan op de valve en accepteer ik de benzinedampen en het evt hogere verbruik (voorlopig voor deze vakantie)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Volvo 244 1986 B230A
Antwoord
#23
Pingelen is niet bedoeling nee. Om de ontsteking op snelheid te controleren ga je 100 rijden in de vijfde versnelling en geeft lekker gas, dan kan je ook nog een pingel krijgen (licht rinkelend geluid) die je gemakkelijk over het hoofd ziet. Motortemperatuur (te hoog) en benzinemengsel (te arm) hebben ook nog invloed op evt. pingelen, zeker als je een dag gaat rijden. Maar daar ben je nu al vrij handig in geworden.

Zuinig gaat de 240 natuurlijk nooit worden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#24
Ik heb m afgetankt met euro98 en het gepingel is weg! Qua rijgedrag/acceleratie is hij nu acceptabel maar niet perfect. Maar ik neem het voor lief. Volgas naar Italië! Na de zomer of volgend jaar maar eens een expert ernaar laten kijken.

Allen heel erg bedankt voor de hulp!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Volvo 244 1986 B230A
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)