Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Harde "tik", toen uitgevallen.
#11
Dat de auto  af en toe heel slecht en soms prima loopt  heeft mogelijk te maken met een loszittende stekker op de verdamper/gasafsluiter of de afsluiter op de tank.
Trek de schoentjes op de verschillende relais van de lpg  eens los. Ze moeten stroef eraf gaan. Als er een heel losjes op zit dan met een tang iets samen nijpen en opnieuw erop schuiven.

Het is moeilijk in te schatten wat je met die  "harde tik" bedoelt. Is het hetzelfde geluid wat je hoort als je de auto op contact zet ,het geluid van de lpg afsluiters dus....
Antwoord
#12
Nou, het is meer nu koud heel slecht en warm slecht. In elk geval bedankt voor de reactie, ik ga z.s.m. even controleren!

Net ook even gestart; ging vrij moeilijk. Bij koude motor sputteren en wéér hoorde ik op een gegeven moment een tik. Ik heb toch het idee dat het om een kleine backfire gaat, kan werkelijk niets anders verzinnen en ik meen mij te herinneren dat ik toen ik vroeger backfires had ik dit ook niet echt als een knal ervoer.

Verder was er laatst wel iets aan de hand met mijn gastank; ik kon niet meer tanken want hij wilde niet meer vullen. Een paar tikken met een stuk hout (die tip kreeg ik) op de tank verhielpen dit probleem. Ik vertel het wel, maar het lijkt met niet gerelateerd, toch?

Om uw laatste vraag te beantwoorden: nee, het is niet die tik van de afsluiters, deze tik is aanzienlijk "doffer".
Antwoord
#13
Kleine update:

Het schoonmaken van die connectoren leek even te helpen, liep wel weer goed. Later kwam het probleem echter weer terug, en ik heb het nu wat weten te specificeren: Vooral bij koude motor begint hij met stotteren als er meer gas wordt gegeven, bij vol gas stopt de motor er helemaal mee.

Gezien het fenomeen zich voornamelijk manifesteert bij koude motor ben ik vanochtend maar weer even gaan rijden. Starten gaat inmiddels prima, maar zodra er gas gegeven wordt begint de ellende, ook een kleine backfire gehad denk ik. Toen heb ik maar eens de schroef op de verdamper een slag naar links (dat is open, toch?) gedraaid, ging stukje beter. Toen nog een halve slag, en toen liep hij goed. Maar, dat kan natuurlijk ook zijn omdat de motor op temperatuur was.

Iemand nog ideeën hierover?
Antwoord
#14
Je hebt het vast al gedaan en geschreven maar controleer ook je ontsteking tijdstip even.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#15
wat bij mij hielp toen ik de lpg aan het afstellen was:

verdamper stond goed. Motor liep prima bij mij maa trok niet goed op. De stelschroef in de slang van de verdamper naar de carb helemaal dicht gedraaid en weer open. (slagen tellen) daarna in het midden gezet en vandaf daar begonnen met afstellen. Steeds iets verder open tot het goed loopt. Dit heb ik destijds gedaan met een warme motor. Als hij koud is doet ie het nu ook perfect.
Misschien heb je er wat aanSmile
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  En kijk eens wat er toen in onze garage stond?? Bassius 13 5.689 6 January 2008, 18:44
Laatste bericht: Dirk242

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)