Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bekabeling AW71
#1
Beste mensen,

Ik heb afgelopen week de B200FT met M46 uit onze 92-er 940 gehaald en vervangen door een B230FK met AW71 uit een 97-er.
Nu ben ik bezig met de bekabeling van de versnellingsbak, maar daar kom ik niet helemaal uit (ondanks de kleine hoedanigheid aan kabels). Even proberen het zo goed mogelijk uit te leggen;

Aan de pook van de AW71 hangt een bosje kabels met een "grote" zwarte stekker, hiervan heb ik inmiddels (denk ik) wel de betekenis. Ook de contrastekker (autokant) is uit de 97er geknipt, waardoor je kunt zien dat niet alle kleuren 1 op 1 over gaat. Het ziet er als volgend uit:

[Afbeelding: IMG_2049_zpseaqubur5.jpg]

Pookkant             Autokant
Losse stekker (waarvan ik denk dat hij van het OD knopje is op de pook):
Zwart                   Zwart
Zwart                   Bruin
Losse stekker hoogstwaarschijnlijk van de achteruitrijverlichting:
Bruin                    Geel
Blauw                   Blauw / Zwart
Bosje die naar de automatic transmission switch gaat:
Roze                     Roze                      (50)
Blauw / Rood       Blauw / Rood         (+)
Blauw                   Blauw / Groen        (P)
Zwart                    Roze / Bruin           ®
Plaatje gepikt van Ebay, hierop kun je duidelijk de 50, +, P en R zien.
[Afbeelding: Schermafbeelding%202017-04-26%20om%2008....iz65ss.png]

In de 92er zit niet 1 grote zwarte stekker, maar een paar kleinere stekkers. De kleuren van de 92-er M46 kabels zijn niet gelijk aan die van de 97-er AW71 kabels.
[Afbeelding: IMG_2051_zps0pnr5ndk.jpg]

Als je naar de zekeringkast kijkt, dan valt me op dat de kabels die naar het M46/AW71 relais lopen in de 92-er en 97-er hetzelfde zijn.

Nu komt de grote vraag:
Welke kabel moet waaraan? De achteruitrijverlichting spreekt voor zich, maar de kabels vanaf de pook (automatic transmission switch) niet.
Is de enige functie van deze kabels het juist in- en uitschakelen van de overdrive?

Alvast bedankt voor het meedenken en als ik te vaag ben dan hoor ik het graag.

Misschien nog even erbij vermelden. In de 97-er zat cruisecontrol, dat zit (nog niet) in de 92-er. Mogelijk dat er vanuit de CC ook nog kabels richting de pook gingen, maar dat weet ik niet zeker.
Antwoord
#2
Ik vermoed dat er ook wat draadjes van de lock up zijn.
Die kun je vastzetten zodat hij niet constant in en uitschakeld.
Handig bij bepaalde snelheden en in de bergen.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#3
Beste,
afhankelijk van het jaartal van je 940 zullen de bijgevoegde schema's je wel helpen te weten  te komen welk draadje waar aan moet :-)
Veel succes

       
Antwoord
#4
Dank voor de info daar kan ik ook wat mee, komt dat uit Haynes voor een 940?
Ik ben bezig een bw35 in een 242 te vervangen voor een aw71 én wil er ook één in mijn Amazon daar zit nu een 5 bak in maar was een automaat.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Cv bekabeling rdoelman 3 1.485 1 January 2021, 16:53
Laatste bericht: Arjan.
  Motor bekabeling. Lubse 17 9.625 2 October 2019, 20:55
Laatste bericht: Arjan.
  bekabeling achter uit verlichting koert4 6 4.531 8 July 2019, 22:33
Laatste bericht: koert4
  Let op: bekabeling Dopski 9 8.993 30 December 2012, 02:30
Laatste bericht: Maarten vt Beek
  Trekhaak bekabeling Mdenboer 15 12.274 6 October 2011, 18:27
Laatste bericht: Mdenboer
  geen vonk, bw55 naar aw71 LeonW 24 11.259 14 July 2010, 13:30
Laatste bericht: LeonW

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)