Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stationair niet ok B230
#21
Dat de OBD het niet doet daar baal ik wel van!
Snelheidsmeterraparatie is denk ik ook niet zelf te doen denk ik...
245 1993
Antwoord
#22
Die FAQ link die ik plaatste had het over meer dan 1 en minder dan 3 seconde, misschien maakt dat nog wat uit?

https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineO...#NoOBDCode stekkers los en vast maken, bedrading heen en weer duwen, volgens deze.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#23
Zal dat eens proberen en een en ander checken op corrosie. Of heeft hier iemand een OBD die werkt en die ik kan overzetten?
245 1993
Antwoord
#24
Dank je Marc. OBD werkt nu. Contacten waren dan toch wat gecorrodeerd enz. Omdat ik de minpool nog heb losgehad krijg ik nu alleen 1-1-1 codes Smile
Als het toerental weer opspeelt opnieuw uitlezen en kijken wat eruit komt. Dat laat ik dan weten.
245 1993
Antwoord
#25
Vandaag een stuk gereden. Motor uitgezet voor de boodschappen. Starten.....Toerental loopt weer op tot 1500 1600. Golft wat op en neer.
Eenmaal thuis codes uitgelezen. Op socket 2 1-1-1.
Op socket 6 1-1-1
Dat is goed en slecht nieuws ?....
245 1993
Antwoord
#26
Goed op zich, alle componenten geven waardes binnen de vooraf gestelde grenzen door aan de ECU, en reageren zoals de ECU verwacht. Dan mag je aannemen dat ze in orde zijn.
Er is geen foutcode voor "Stationair te hoog", dat weet de ECU niet. Zoals de ECU de motor 'ziet', is er niks geks aan de hand.

De brandstofdruk zou te hoog kunnen zijn, ECU regelt vrolijk wat lucht bij, of verkort de injectieduur, of er is ergens een vacuumlek, zolang het binnen het regelbereik zit, geeft ie daar niks om.
Ik zou nog s goed kijken aan de lucht-kant.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#27
Als je al het logische uitgesloten hebt dan verder zoeken en uitsluiten.
Wat verhoogt het toerental stationair?
Brandstof mengsel, gasklep stand,vacuum lek,ontsteking tijdstip, nokkenas tijdstip.
Nokkenas tandje versprongen?

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#28
Ik heb nog geen kans gehad om verder te zoeken. Ik hou jullie op de hoogte als ik verder geraak.
Gr.
Jos
245 1993
Antwoord
#29
Controleer je CIS klep eens. Die zit onder het gasklephuis. Die klep wilt ook nog weleens blijven hangen door vuiligheid. Ontsteking kan je niet afstellen bij een B230F.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
#30
Met mijn garagist e.e.a. gechecked. De verdachte blijft toch de stappenmotor. Vacuum is ok. CIS kep schoon etc.Toen de motor verhoogd stationair draaide de stekker los gepakt van de stappenmotor maar het toerental bleef onveranderd te hoog. Regelt de stappenmotor het toerental alleen af bij een koude motor?
245 1993
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 102 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  Olielampje brandt bij stationair draaien Boet 5 154 12 March 2024, 19:28
Laatste bericht: Boet
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 1.887 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 448 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  Spacer nokkenas Volvo B200-B230. polestar-volvo 1 278 17 August 2023, 10:02
Laatste bericht: Marc1970
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 1.607 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 981 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 402 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  B200(F) wil niet harder dan ~2500rpm (?) Dinges 5 1.885 20 October 2022, 11:17
Laatste bericht: Dinges
Question B230 in 1974 244 DiedelsonKustoms 28 21.122 6 September 2022, 08:40
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)