Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stationair niet ok B230
#21
Dat de OBD het niet doet daar baal ik wel van!
Snelheidsmeterraparatie is denk ik ook niet zelf te doen denk ik...
245 1993
Antwoord
#22
Die FAQ link die ik plaatste had het over meer dan 1 en minder dan 3 seconde, misschien maakt dat nog wat uit?

https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineO...#NoOBDCode stekkers los en vast maken, bedrading heen en weer duwen, volgens deze.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#23
Zal dat eens proberen en een en ander checken op corrosie. Of heeft hier iemand een OBD die werkt en die ik kan overzetten?
245 1993
Antwoord
#24
Dank je Marc. OBD werkt nu. Contacten waren dan toch wat gecorrodeerd enz. Omdat ik de minpool nog heb losgehad krijg ik nu alleen 1-1-1 codes Smile
Als het toerental weer opspeelt opnieuw uitlezen en kijken wat eruit komt. Dat laat ik dan weten.
245 1993
Antwoord
#25
Vandaag een stuk gereden. Motor uitgezet voor de boodschappen. Starten.....Toerental loopt weer op tot 1500 1600. Golft wat op en neer.
Eenmaal thuis codes uitgelezen. Op socket 2 1-1-1.
Op socket 6 1-1-1
Dat is goed en slecht nieuws ?....
245 1993
Antwoord
#26
Goed op zich, alle componenten geven waardes binnen de vooraf gestelde grenzen door aan de ECU, en reageren zoals de ECU verwacht. Dan mag je aannemen dat ze in orde zijn.
Er is geen foutcode voor "Stationair te hoog", dat weet de ECU niet. Zoals de ECU de motor 'ziet', is er niks geks aan de hand.

De brandstofdruk zou te hoog kunnen zijn, ECU regelt vrolijk wat lucht bij, of verkort de injectieduur, of er is ergens een vacuumlek, zolang het binnen het regelbereik zit, geeft ie daar niks om.
Ik zou nog s goed kijken aan de lucht-kant.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#27
Als je al het logische uitgesloten hebt dan verder zoeken en uitsluiten.
Wat verhoogt het toerental stationair?
Brandstof mengsel, gasklep stand,vacuum lek,ontsteking tijdstip, nokkenas tijdstip.
Nokkenas tandje versprongen?

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#28
Ik heb nog geen kans gehad om verder te zoeken. Ik hou jullie op de hoogte als ik verder geraak.
Gr.
Jos
245 1993
Antwoord
#29
Controleer je CIS klep eens. Die zit onder het gasklephuis. Die klep wilt ook nog weleens blijven hangen door vuiligheid. Ontsteking kan je niet afstellen bij een B230F.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
#30
Met mijn garagist e.e.a. gechecked. De verdachte blijft toch de stappenmotor. Vacuum is ok. CIS kep schoon etc.Toen de motor verhoogd stationair draaide de stekker los gepakt van de stappenmotor maar het toerental bleef onveranderd te hoog. Regelt de stappenmotor het toerental alleen af bij een koude motor?
245 1993
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 polar 2.0 1993 loopt slecht stationair coen68 13 253 1 December 2018, 13:20
Laatste bericht: Marc1970
  245 turbo loopt niet stationair Gus 8 503 31 August 2018, 09:40
Laatste bericht: Gus
  2.3i Polar start soms wel / soms niet Biopowerenschede 7 496 19 August 2018, 09:30
Laatste bericht: Grey240Polar
  Stationair zakt in bij snel achter elkaar remmen TeunTimmermans 2 333 8 August 2018, 18:15
Laatste bericht: Grey240Polar
  b20 start niet op benzine Dirk86 6 618 8 July 2018, 18:29
Laatste bericht: Dirk86
  B230FK start niet meer nadat ik aan het dashboard gezeten heb. Volvorine 2 508 17 May 2018, 18:53
Laatste bericht: Volvorine
  Schommelend stationair toerental B30E 244GL1978 4 738 6 April 2018, 22:44
Laatste bericht: 244GL1978
  B23F Stationair uitgevallen en start niet meer Van Schellen 11 1.598 13 March 2018, 23:34
Laatste bericht: Jerry
  Opeens inhouden en niet vlot acceleren b21e black245 28 7.141 26 February 2018, 21:40
Laatste bericht: DjeeDjee
  Mijn 240 start niet meer! siemenbierings 6 918 8 February 2018, 23:36
Laatste bericht: siemenbierings

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)