Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drk - De grijze
#1
Hallo allemaal,

Toch maar even netjes melden dat ik sinds kort weer meelees. Na een aantal V70's weer terug bij het vertrouwde motortje.

Gekocht met schade, maar inmiddels alweer 1500 km mee gereden.

Een 940SE uit 1992. B200FT met M46.

Verse APK erop, maar nog wel een paar manco's. O.a. dat hij op drie poten loopt op het moment dat bij een koude motor op volle turbodruk draait...

[Afbeelding: DSC06595_zpswn1vdzid.jpg]
Antwoord
#2
Welkom terug!
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#3
Ha die Dirk. Benieuwd naar je ervaringen om van 850/V70 te switchen met de 9-serie.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#4
Leuk hoor. Waarom geswitched?
Dezelfde motor had je ook in die blauwe toch?
Antwoord
#5
Leuk wagentje.
Dat motor manco krijg je hopelijk wel weg met wat "stage 0" tjoening.

Rijdt dat goed zo'n b200ft? Zit er weleens aan te denken om mijn b200et om te bouwen naar ft (motronic-->jetronic), met de hoop dat ik dan van die irritante fuelcut af ben.
Antwoord
#6
Mooi!
245L VAN
Antwoord
#7
FF Off-Topic
De PB komen niet meer aan bij Sebastiaan. Wil graag even een vraag stellen aan Sebastiaan omtrent die 17" velgen met et18 die hij onder zijn witte 940 heeft zitten. Hopelijk leest hij dit. Anders stuurt Drk mij wel even zijn gegevens.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#8
(29 December 2016, 01:01)skidje schreef: Ha die Dirk. Benieuwd naar je ervaringen om van 850/V70 te switchen met de 9-serie.

De 850 was zomaar saai en op dat moment kwam er een nette saaie V70 op het 850 forum te koop. Deze heeft plaatsgemaakt voor een blauwe T5. De T5 had inmiddels ook alle opties en was op zich wel klaar. Ik was met die auto's altijd bang dat er grote kosten aan zouden komen en wilde zodoende weer naar het betrouwbare en goedkopere.
Een 940 is veel auto voor zijn geld.

Ik heb overigens geen verdere gegevens van Sebastiaan...

(31 December 2016, 08:25)Dopski schreef: Leuk wagentje.
Dat motor manco krijg je hopelijk wel weg met wat "stage 0" tjoening.

Rijdt dat goed zo'n b200ft? Zit er weleens aan te denken om mijn b200et om te bouwen naar ft (motronic-->jetronic), met de hoop dat ik dan van die irritante fuelcut af ben.

Mwa, nog niet zo geweldig, mogelijk dat ie inderdaad beter loopt na de stage 0. Zullen we van het voorjaar maar eens doen. 
Het heeft niet heel veel koppel, maar goed genoeg voor de kilometers die wij hier rond de deur maken.

Frox: die blauwe had een NA (hoge compressie) B200F met daarop een turbo. B200F+T dus. Dat was ook niet ideaal.
Antwoord
#9
Dirk hedde gij geen andere gegevens van mij? Dan wordt dat tijd, ik verwacht je nog steeds een keer op de koffie hier!
Skidje ik stuur je een PBtje
245L VAN
Antwoord
#10
Mensen, wie heeft er interesse in een nette 940 turbo?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grijze 940 uit 1997 Marc1970 6 4.637 15 July 2019, 20:53
Laatste bericht: Marc1970
  Berta, de Rooie en de Grijze simplicity 108 67.482 27 April 2018, 16:18
Laatste bericht: simplicity
  Grijze Superpolar Stevves 50 37.829 12 November 2016, 15:00
Laatste bericht: jehannes
  Even voorstellen! Bram met zijn 93'er grijze polar BramvanBlokland 7 5.683 2 August 2016, 20:33
Laatste bericht: A_A
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 13.081 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)