Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen: Jan en Niels’ bedrijfsbaksteen
#11
H|H schreef:De auto staat op grijs kenteken, echter voldoet de auto niet meer aan de huidige grijs-kenteken regelgeving van de belastingdienst.


Wat hebben ze nu weer verzonnen?
Groeten van Frans
Antwoord
#12
Je kan het vrij gemakkelijk weer grijs maken.
Heb in het verleden vaker 240's omgebouwd. Mooi dakje scoren of zelf bouwen. Ramen vervangen door kunststof en een tussenschotje. Klaar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Antwoord
#13
Volgens mij is het is het nog steeds een bedrijfsauto als ik het kentekennummer zo zie.
Mijn broer had ook zo'n zelfde VAN uitvoering, die kreeg zelfs als particulier nog korting op het kwart tarief...
Antwoord
#14
[quote=hugo]Je kan het vrij gemakkelijk weer grijs maken.
Heb in het verleden vaker 240's omgebouwd. Mooi dakje scoren of zelf bouwen. Ramen vervangen door kunststof en een tussenschotje. Klaar

Nou, zo'n dakje zitten we niet op te wachten... Komt het (ijzersterke) ontwerp niet echt ten goede. Zie ze af en toe voorbij komen en word er nooit echt blij van. Hoewel de 145 express dan wel weer mooi is, maar het zit toch in details. Wij vinden hem schitterend zoals ie is. Geen haar op ons hoofd die denkt dat we de slijptol in het dak gaan zetten ;o) Maar bedankt voor het meedenken!
Antwoord
#15
asterix schreef:Volgens mij is het is het nog steeds een bedrijfsauto als ik het kentekennummer zo zie.
Mijn broer had ook zo'n zelfde VAN uitvoering, die kreeg zelfs als particulier nog korting op het kwart tarief...

En inderdaad, volgens het kenteken is het een bedrijfsauto. En voor de RDW (en daarmee voor de verzekering en eigenlijk alle andere partijen) is het ook een bedrijfsauto. Rijkswaterstaat vroeg ons laatst zelfs of we mee wilden doen aan een 'enquete vrachtvervoer Nederland'. Maar de belastingdienst zou de belastingdienst niet zijn als ze niet een andere definitie zouden hanteren: er moet, geloof ik, een kubus van bepaalde afmetingen in passen. En dat past niet.

Vorige eigenaar heeft de belastingdienst uitgenodigd om te komen kijken. In de overtuiging dat ze dan in een oogopslag zouden zien dat deze auto nooit gemaakt is voor het vervoeren van meer dan 2 personen met de ingelaste en meegespoten laadvloer. Maar helaas had de dienstdoende snor (ik neem aan dat iedereen bij de belastingdienst een snor heeft) had alleen een duimstok en kwam niet verder dan 'regels zijn regels'. Tja, wat doe je eraan. Hoewel ik nu bedenk dat ik misschien gewoon iedere maand moet bellen met de belastingdienst. Misschien tref ik een keer iemand die het wel snapt.

Tot die tijd nemen we ons verlies maar. Nogmaals: rondrijden met een glimlach is ons ook wat waard! En we houden zo in ieder geval een '240 van' in originele staat. Want ik denk dat de belastingdienst er intussen een hoop heeft vermoord...
Antwoord
#16
De regels staan op de site vd Belastingdienst, ik denk dat zelfs de verhoogde daken van 10 jaar terug niet meer voldoen. Je ziet die 'oplossingen' gelukkig zelden meer, geen enkele auto knapte ervan op.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#17
Marc1970 schreef:De regels staan op de site vd Belastingdienst, ik denk dat zelfs de verhoogde daken van 10 jaar terug niet meer voldoen. Je ziet die 'oplossingen' gelukkig zelden meer, geen enkele auto knapte ervan op.

Er is altijd een scheidslijn tussen goedkoop en esthetiek.
Ik heb flink wat exemplaren die anders de sloop hadden gehaald nog een tijdje op de weg gehouden.
Is ook wat voor te zeggen.
De beauty's zullen toch nooit verkracht worden...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Antwoord
#18
H|H schreef:[quote=hugo]Je kan het vrij gemakkelijk weer grijs maken.
Heb in het verleden vaker 240's omgebouwd. Mooi dakje scoren of zelf bouwen. Ramen vervangen door kunststof en een tussenschotje. Klaar

Nou, zo'n dakje zitten we niet op te wachten... Komt het (ijzersterke) ontwerp niet echt ten goede. Zie ze af en toe voorbij komen en word er nooit echt blij van. Hoewel de 145 express dan wel weer mooi is, maar het zit toch in details. Wij vinden hem schitterend zoals ie is. Geen haar op ons hoofd die denkt dat we de slijptol in het dak gaan zetten ;o) Maar bedankt voor het meedenken!

Ajeto!
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Antwoord
#19
Met 19 cent per km aftrek kom je ook een eind.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 107 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 18 2.158 23 February 2024, 19:30
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 51 8.138 23 February 2024, 17:11
Laatste bericht: Dopski
  Even voorstellen IJzeren_Sjaak 5 1.551 8 October 2022, 17:03
Laatste bericht: Marc1970
  Even voorstellen 940 2.3 i.c. Malmö '96 aut JanO 3 1.266 26 July 2022, 20:27
Laatste bericht: JanO
  Voorstellen met de 240 Mark Haveman 4 2.835 23 February 2022, 18:19
Laatste bericht: HSGHOR
  Wederom voorstellen :) Optimaal 3 1.850 5 November 2021, 00:10
Laatste bericht: Volvo240
  Voorstellen Age_D5 1 1.584 17 August 2021, 15:32
Laatste bericht: Volvo240
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 1.897 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 1.708 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)