Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beslagen ramen, vocht in de auto
#11
Buiten dat het niet in mijn magnetron past mag het niet heter worden dan 120 graden.
In een droge omgeving droogt het ook wel op, in de tussentijd leg ik de andere 7 liter in de auto.


Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#12
7kg!? Kijk maar uit dat het je rubbers niet uitdroogt! Haha
Antwoord
#13
Rubbers staan in de vaseline en ik ga een labelo halen haha

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#14
Heb zelf mede door lekkage via de ramen in de achterbak ook veel last van vocht.
heb een vochtvreter klem staan onder de bestuurdesrstoel. model van Sorbo, die past goed, navullingen van de action. Smile
verder hobbel ik ook rond met de kachel aan en het raam op een kier, denk dat wedit bijna allemaal wel doen Smile Smile Smile Smile een koud oor en hele warme voeten Smile Smile Smile Smile
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
#15
Van die warme voeten kan ook weer een hoop vocht afkomen 😂
Die vochtvreters voor in huis daar zit zout in.
Dat zou ik zelf niet in de auto leggen ivm damp.
Auto,s aan de kust roesten ook wat sneller door de zoute lucht.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#16
Dat is geen zoute lucht maar zeewaternevel en zoutdeeltjes die uit de zee omhoog waaien.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#17
Voor die kristallen in de vochtvreter ben ik niet bang persoonlijk en ze werken naar mijn idee vele malen beter als die zakjes van de action die je daanra kun "drogen" in de magnetron :confused:
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
#18
Dat zout werk beter ja maar ik zie nergens zoutzakjes in Electronica of andere verpakking zitten.
Ik denk dat ik wel kan raden waarom.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#19
Jerry schreef:Dat zout werk beter ja maar ik zie nergens zoutzakjes in Electronica of andere verpakking zitten.
Ik denk dat ik wel kan raden waarom.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk

Goed kijken, er zitten overal wel ergens "zoutzakken"...
Antwoord
#20
244dl schreef:Goed kijken, er zitten overal wel ergens "zoutzakken"...


Bij electronica wordt nooit met zout gewerkt, maar met silica. Dat is bovengenoemde kattenbakvulling en zit ook in de zakjes. Die zakjes kunnen duur zijn, maar gisteren nog eentje meegenomen voor 2.99 bij de Action.

Zout wordt vooral toegepast in de Sorbo-achtige houders met navulling. Navulling is een tablet met magnesium of calcium chloride. Deze zouten (anders dus dan keukenzout ofwel natriumchloride) zijnsterk hygroscopisch: ze trekken vocht aan. ALs ze genoeg vocht hebben aangetrokken lost het zout erin op, en onstaat er dus een glibberig/plakkerige geconcentreerde zoutoplossing.
Die zoutoplossing hou ik liever weg bij de auto, het bevat immers water en opgelost zout en is ideaal om oxidatie (roestvormiong dus) te versnellen!

Wat ook nog wel wil helpen: de laatste minuten de auto echt goed door laten waaien met buitenlucht. Dan is de wrme vochthoudende lucht weer naar buiten voor de auto langzaam gaat afkoelen. Doe dat soms (bij droog weer) door raam open en verwarming koud te zetten op laatste km...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Beslagen voorruit - gebruikshandleiding DeBroeze 13 18.097 16 March 2016, 21:54
Laatste bericht: Rin
  Volvo 240 beslagen voorruit En blower doet het niet.. VolvoFrank87 6 11.122 11 January 2016, 21:45
Laatste bericht: Gideon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)